Gå til innhold

Insektmiddel - spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi sliter med sukkermaur på kjøkkenet, spesielt nå i varmen, og tenker å spraye godt med Permetrin denne helgen. Vi kommer til å lufte godt ut, og flytter inn hos venner den helgen. Men jeg lurer på om dette middelet kan være trygt et par dager etter vi har sprayet. Vi har en 2-åring, og jeg ønsker ikke at han skal utsettes for potensielt skadelige stoffer. Han vi kjøpte det av sa at det var trygt, effektivt og giftfritt. Men er engstelig for det.

Det står at middelet har effekt i 6 uker. Betyr det at det er potensielt skadelig i 6 uker også?

 

Anonymkode: c0df0...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor gjør du ikke som selger sier, og forholder deg til det? Er jo ikke lett å svare på noe som sikkert de færreste her inne har hatt noen befatning med.

Anonymkode: 03fa6...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Vi sliter med sukkermaur på kjøkkenet, spesielt nå i varmen, og tenker å spraye godt med Permetrin denne helgen. Vi kommer til å lufte godt ut, og flytter inn hos venner den helgen. Men jeg lurer på om dette middelet kan være trygt et par dager etter vi har sprayet. Vi har en 2-åring, og jeg ønsker ikke at han skal utsettes for potensielt skadelige stoffer. Han vi kjøpte det av sa at det var trygt, effektivt og giftfritt. Men er engstelig for det.

Det står at middelet har effekt i 6 uker. Betyr det at det er potensielt skadelig i 6 uker også?

 

Anonymkode: c0df0...285

Er det  Super Permetrin Insektsspray? "https://nettbutikk.byggern.no/mediabank/store/2/20914/47900493.pdf" Les hele sikkerhets-databladet  i linken over her" Håndtering Se under punkt 8 for opplysninger om forholdsregler ved bruk og personlig verneutstyr. Produktet må brukes på steder med god ventilasjon. Vask hendene før pauser og før toalettbesøk, og når arbeidet er slutt."

Anonymkode: 6582b...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et annet navn på sprayen, så google navnet på sprayen  + sikkerhetsdatablad

Anonymkode: 6582b...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vel skaffet verneutstyr? "Symptomer på eksponering I tilfelle innånding:  Langvarig eller gjentatt innånding av damp kan gi skader på sentralnervesystemet."

Anonymkode: 6582b...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Vi sliter med sukkermaur på kjøkkenet, spesielt nå i varmen, og tenker å spraye godt med Permetrin denne helgen. Vi kommer til å lufte godt ut, og flytter inn hos venner den helgen. Men jeg lurer på om dette middelet kan være trygt et par dager etter vi har sprayet. Vi har en 2-åring, og jeg ønsker ikke at han skal utsettes for potensielt skadelige stoffer. Han vi kjøpte det av sa at det var trygt, effektivt og giftfritt. Men er engstelig for det.

Det står at middelet har effekt i 6 uker. Betyr det at det er potensielt skadelig i 6 uker også?

 

Anonymkode: c0df0...285

Les på pakken, bruk google og les. Er da fortsatt ikke fornøyd så ber du på dagtid etter helgen om råd fra Giftinformasjonsentralen. De har døgnåpent, men begrenset kapasitet i helgene. Ditt spørsmål er ikke så viktig at du bør blokkere for andre der akutt fare for liv og helse kan stå på spill.

Anonymkode: da461...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med å heller bruke ett middel som er mye mer effektivt, mye mer langvarig, ikke utsetter dere for potensielle skadelige stoffer, er billigere og dere slipper flytte ut? 
https://www.felleskjopet.no/butikk/hus-og-hage/ugress-og-skadedyr/maur/baythion-q-maurlokkeboks-2-stk-66828/

Skal dere bruke permitrin så må dere finne tuen, og spraye den. Det å spraye ned hele rommet er bare bortkastet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sukkermaur på kjøkkenet jeg også. Satte ut bokser med  Baythion Q Maurlokkeboks samt at jeg vannet med et pulver oppløst i vann på utsiden av huset. Det gjorde susen for meg. Husker ikke hva det heter, men sjekk i en butikk hvor det kan kjøpes sånt stoff om det fremdeles finnes. Skulle løses opp i 5 l vann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...