Gå til innhold

Roadtrip San Fransisco - San Diego


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I sommer blir det tur til California, nærmere bestemt en liten roadtrip langs highway one fra San Fransisco via Los Angeles til San Diego. Planen er å bruke mellom to og tre uker på dette. Det er ikke mer enn 8 timers kjøring så her skal det stoppes og pauses underveis. Har noen  tips om hva man bør få med seg? Storbyene får jo noen dager hver, men har hørt at det er mye som er verdt en stopp ellers også. Kanskje særlig noe som kan interessere et par jenter på rundt 20 år?

Anonymkode: dc5c8...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I sommer blir det tur til California, nærmere bestemt en liten roadtrip langs highway one fra San Fransisco via Los Angeles til San Diego. Planen er å bruke mellom to og tre uker på dette. Det er ikke mer enn 8 timers kjøring så her skal det stoppes og pauses underveis. Har noen  tips om hva man bør få med seg? Storbyene får jo noen dager hver, men har hørt at det er mye som er verdt en stopp ellers også. Kanskje særlig noe som kan interessere et par jenter på rundt 20 år?

Anonymkode: dc5c8...498

Amerikanerene er ihvertfall stolt av Solvang som de mener er en autentinsk dansk lansby?!. Om ikke annet kan man le av det. Ronald Reagen Library er verdt en tur.Santa Monica Beach ligger rett ved. Men tror jeg hadde brukt mer tid i San Francisco og selve Los Angeles. I San Diego syntes ikke jeg var all verden. De har noen markeder som er litt must see. Og strandlinje er bra. med mange gamle trehus.

Higway one har endel fine spisesteder, klassiske roadhouse med amerikansk mat. Ganske dyrt siden  Higway one er en turistveg.

OBS. kom dere opp tidlig , det blir stupmorkt kl:18:00 og langt mindre trivelig a leite etter overnatting on natten I smaa tettsteder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hwy1 er oppskrytt. Ville mye heller kjørt innlands, over Yosemite, ned Owens Valley, via Las Vegas m.m. på vei mot San Diego. Bare mine two cents. :) 

Anonymkode: 498bf...dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highway one er flott! Du må selvsagt stoppe i Carmel (sjarmerende liten by med masse småhus), Monterey (spesielt akvariet), Santa Cruz (hippiehovedstaden i California), og stoppe på Swanton Berryfarm og smake på massevis av rare syltetøy og paier. 

Anonymkode: 2e15c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes hwy1 er oppskrytt. Ville mye heller kjørt innlands, over Yosemite, ned Owens Valley, via Las Vegas m.m. på vei mot San Diego. Bare mine two cents. :) 

Anonymkode: 498bf...dc1

Den opprinnelige planen var begge deler, men selv om tre uker er en del dager så kom jeg frem til at det ble veldig mye kjøring. Selv om det er et bra forslag er det neppe noe jentene på rundt 20 applauderer. :)

Anonymkode: dc5c8...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Commander skrev:

Amerikanerene er ihvertfall stolt av Solvang som de mener er en autentinsk dansk lansby?!. Om ikke annet kan man le av det. Ronald Reagen Library er verdt en tur.Santa Monica Beach ligger rett ved. Men tror jeg hadde brukt mer tid i San Francisco og selve Los Angeles. I San Diego syntes ikke jeg var all verden. De har noen markeder som er litt must see. Og strandlinje er bra. med mange gamle trehus.

Higway one har endel fine spisesteder, klassiske roadhouse med amerikansk mat. Ganske dyrt siden  Higway one er en turistveg.

OBS. kom dere opp tidlig , det blir stupmorkt kl:18:00 og langt mindre trivelig a leite etter overnatting on natten I smaa tettsteder. 

Takk for tips. Ang overnatting så regner jeg med at jeg må bestille på forhånd. Eller er det enkelt å greit å få overnatting i turistsesongen? Det hadde selvfølgelig vært fint å ikke være bundet siden det gir mer rom for improvisasjon.

Anonymkode: dc5c8...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Highway one er flott! Du må selvsagt stoppe i Carmel (sjarmerende liten by med masse småhus), Monterey (spesielt akvariet), Santa Cruz (hippiehovedstaden i California), og stoppe på Swanton Berryfarm og smake på massevis av rare syltetøy og paier. 

Anonymkode: 2e15c...a18

Takk for tips. Særlig Swanton Berryfarm. ;)

Anonymkode: dc5c8...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en lignende rute for et par år siden hvor vi startet vår road trip i San Fransisco - HW1 - Los Angeles. Vi kjørt ikke til San Diego etter LA men en annen retning. 

 

Jeg vil anbefale å bruke en del tid i SF da det er en veldig fin by. Ellers anbefaler jeg Santa Cruz, Monterey, Big Sur, Solvang, Santa Barbara, Santa Maria og Malibu langs HW1 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvang er dødskjedelig, især for 20åringene, men SantaCruz er kjempefint, kanskje den koseligste byen på vestkysten, surfeparadis. Monterey, Carmel, Big Sur, Santa Barbara, Santa Monica(!), Venice beach (gøy og tullete hippiested rett utenfor LA) er kjempefine, sør for LA er husene/ overklassen i Laguna beach/ hills ganske mindblowing, Oacen beach stille og vakker, og jentene kommer til å elske SanDiego - det er ungt, hipt, og mye gøyere (og mindre by) å være i enn SF. LA er bra for shopping, men du er avhengig av bil.

I storbyene er man avhengig av å booke hotell på forhånd for å bo ok, på de mindre stedene har vi tatt det dag for dag, og bodd på billige motell (gjerne 10-15min utenfor byen). Solen går ned tidlig som de over her sier, så stå heller opp tidlig. Det blir bekmørkt fra 19 og null gatelys på hovedveiene, mye fyllekjøring, så ville planlagt det deretter. Jeg elsker California!

Ha en nydelig tur, jentene kommer til å ha en magisk reise!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...