Gå til innhold

Marsvinet mitt døde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, marsvinet mitt døde 2 uker siden):Det gikk bare 2 dager siden vi lo merke til at hun ikke hadde det helt bra. probleme er at jeg sa til foreldrene mine at vi MÅ dra til dyrelegen, forid et stakkar dyr overlever jo ikke dette alene. Men de sa at det ville være stress for et så lite dyr og kjøre bil. + Vi har ikke penger til og gå og betale 1000kr så brått som det kommer. Men jeg syntes vi faktisk burde dratt, forid når man først velger og ta vare på et kjæledyr så syntes jeg man burde dra til dyrelegen): Min bestevennen er nå død..); Hun var 2 år): Først nå det kom til meg at hun døde): Er utrolig lei meg & skjønner ikke foreldrene mine sin oppførsel

Anonymkode: 195ea...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg. Tar man på seg kjæledyra plikter man å hjelpe det, det er faktisk mot loven å ikke gjøre det. Nå veit jeg ikke hvor gammel du er, men er dette et dyr du skaffet selv eller fikk du det av foreldrene dine? 

Anonymkode: 81cfb...420

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde faktisk med den ene hunden til tanta mi. 

En ettermiddag / kveld ble den bitt av en hoggorm. Sønnen til tanta mi mente at hunden burde til dyrlegen samme kveld, uansett hvor mye penger det koster. Men tanta mi sa at det kostet alt for mye penger, så hun nektet -og hun sa at de skulle se på det neste morgen. Kanskje det var noe som "gikk over av seg selv" og ikke behøvde hjelp fra dyrlegen. Men hunden døde i løpet av natten... 

Anonymkode: 3742c...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe lignende skjedde faktisk med den ene hunden til tanta mi. 

En ettermiddag / kveld ble den bitt av en hoggorm. Sønnen til tanta mi mente at hunden burde til dyrlegen samme kveld, uansett hvor mye penger det koster. Men tanta mi sa at det kostet alt for mye penger, så hun nektet -og hun sa at de skulle se på det neste morgen. Kanskje det var noe som "gikk over av seg selv" og ikke behøvde hjelp fra dyrlegen. Men hunden døde i løpet av natten... 

Anonymkode: 3742c...c1d

Fyfaen sånne mennesker altså..... 

Anonymkode: 81cfb...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer TS! Er dessverre ikke så mye mer du kunne gjort når foreldrene dine sa nei :hug:

Derimot håper jeg familien din ikke skaffer seg flere dyr før dem har råd til det! Dyrelege kan være svindyrt, men det er noe man bare må akseptere og sette av penger til når man velger å få seg dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig syns at man heller skal ta med dyret til veterinæren en gang for mye da disse skapningene ikke kan kan kommunisere som vi gjør... Og alle har ikke mulighet til det, men da lar man også vær å ha dyr.. :( 

Og kondolerer til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha flere dyr før jeg selv kan være sikker på at det lille vesene får den behandlingen den trenger! Er 11 til dere som lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonymusen skrev:

Skal ikke ha flere dyr før jeg selv kan være sikker på at det lille vesene får den behandlingen den trenger! Er 11 til dere som lurer

Så bra du tar ansvar ❤️ Må si jeg stusser litt på foreldrene dine sitt syn på dyr. 

Anonymkode: 81cfb...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonymusen said:

Skal ikke ha flere dyr før jeg selv kan være sikker på at det lille vesene får den behandlingen den trenger! Er 11 til dere som lurer

Godt du tar ansvar når foreldrene dine ikke gjør det. Husk at marsvin er flokkdyr, og trenger å leve sammen med ett eller flere andre marsvin for å ha det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonymusen skrev:

Skal ikke ha flere dyr før jeg selv kan være sikker på at det lille vesene får den behandlingen den trenger! Er 11 til dere som lurer

Vet du, du er allerede langt mer ansvarlig og omsorgsfull som dyreeier enn svært mange voksne. Jeg er sikker på at du kommer til å gi alle dine fremtidige dyr et godt liv! 

Anonymkode: 7c8a0...537

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...