AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Vi skal ha nr 2, og triller fortsatt litt på storesøster når hun skal sove. Hun er 2 år og 4 mnd. Vi synes at emmeljunga edge blir veldig tung nå og vurderer å skaffe en lettere en til lillebror som kommer seint september. Men ikke bruke en formue heller. Ser mange har tilbud på britax smile 2 nå, får den for i underkant av 6000. Hva vil de største forskjellene være? Jeg planlegger å løpe litt med vogna, frem til han blir stor nok til joggevogna vår, hvordan er den på snø? 🤔 Kan selvsagt bruke edgen til dette formålet da. Men sånn ellers ønsker vi en vogn som blir lettere å farte rundt med. Og med en nesten 3åring blir det mer farting. Anonymkode: a1e75...1ad
Minlillelykke Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Svinghjul og snø er sjeldent en god kombo. Ellers er sittedelen til smile veldig kort, hvis dette er relevant for dere. Til en baby født så sent ville jeg nok brukt edgen, den har stor bag med god plass til vinterpose, bagen til smile er mindre
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Jeg er veldig fornøyd med smile. Den har fungert overaskende bra på snøen i vinter. Anonymkode: 6edc2...158
gjest:) Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi skal ha nr 2, og triller fortsatt litt på storesøster når hun skal sove. Hun er 2 år og 4 mnd. Vi synes at emmeljunga edge blir veldig tung nå og vurderer å skaffe en lettere en til lillebror som kommer seint september. Men ikke bruke en formue heller. Ser mange har tilbud på britax smile 2 nå, får den for i underkant av 6000. Hva vil de største forskjellene være? Jeg planlegger å løpe litt med vogna, frem til han blir stor nok til joggevogna vår, hvordan er den på snø? 🤔 Kan selvsagt bruke edgen til dette formålet da. Men sånn ellers ønsker vi en vogn som blir lettere å farte rundt med. Og med en nesten 3åring blir det mer farting. Anonymkode: a1e75...1ad Sleit med Britax Smile 2 da det sto på som værst med snø i vinter, og personlig syns jeg sportsdelen ble for trang med bøyle og vinterpose, så ville hvertfall beholdt emmaljungaen. Tror også Emmaljungaen er mye mer stødig, om eldstemann driver å henger på siden av vogna f.eks. Hva med en quinny zapp flex plus +carrycot eller cocoon til farting, og emmaljungaen til bruk hjemmefra? Endret 22. mai 2018 av gjest:)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #5 Skrevet 22. mai 2018 Tusen takk for svar👍 jeg glemte å nevne at det er viktig at kalesjen kan trekkes godt frem, pluss at plassparing i bil når vi skal på hytta med hund og vogn ++ er litt av grunnen til at jeg ser på vogner som er litt mer ordentlige enn bare triller. Vi har en babyzen yoyo som vi kan kjøpe til babybag på, men den blir litt kald på hytta🙂 Anonymkode: a1e75...1ad
gjest:) Skrevet 22. mai 2018 #6 Skrevet 22. mai 2018 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk for svar👍 jeg glemte å nevne at det er viktig at kalesjen kan trekkes godt frem, pluss at plassparing i bil når vi skal på hytta med hund og vogn ++ er litt av grunnen til at jeg ser på vogner som er litt mer ordentlige enn bare triller. Vi har en babyzen yoyo som vi kan kjøpe til babybag på, men den blir litt kald på hytta🙂 Anonymkode: a1e75...1ad Har dere bruk for demping/terrengegenskaper på hytta, eller kan du trille på asfalt? Britax smile har jo ganske god demping i forhold til størrelsen, og mye av vinteren var den helt grei. Bagen er ikke veldig varm i seg selv, og jeg har ikke testet den vinterstid. Kantene på bagen er ikke fora annet enn med et tynt stoff. Vår holdt seg mer enn varm nok med skinn og pose i sportsdelen hvertfall, men vi var ikke ute i noe særlig kaldere vær enn omtrent -10. Om dere er åpne for en uten bakovervendt sportsdel, så ville jeg tatt en titt på bumbleride indie med bag(ev. babyjogger city elite om bumbleride er utenfor budsjettet). Eventuelt, ta med emmaljungaen og oppbevar den på hytta, og velg en annen til hjemmebruk. Og jeg ville ikke løpt med baby i bag med noen av de nevnte vognene, (lett jogging kanskje, men ikke løping). Britax smile har f.eks ikke noe annet enn to lag stoff som beskytter baby's hode om du løper inn i noe. Og til quinnyen finnes forresten sånn sol-kalesje som bugaboo har på sine. Endret 22. mai 2018 av gjest:)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #7 Skrevet 22. mai 2018 5 minutter siden, gjest:) skrev: Har dere bruk for demping/terrengegenskaper på hytta, eller kan du trille på asfalt? Britax smile har jo ganske god demping i forhold til størrelsen. Bagen er nok ikke veldig varm i seg selv, og jeg har ikke testet den vinterstid. Kantene på bagen er ikke fora annet enn med et tynt stoff. Vår holdt seg mer enn varm nok med skinn og pose i sportsdelen hvertfall, men vi var ikke ute i noe særlig kaldere vær enn omtrent -10. Om dere er åpne for en uten bakovervendt sportsdel, så ville jeg tatt en titt på bumbleride indie med bag(ev. babyjogger city elite om bumbleride er utenfor budsjettet). Og jeg ville ikke løpt med baby i bag med noen av de nevnte vognene, (lett jogging kanskje, men ikke løping). Vi har asfaltvei på hytta. Men greit å vite at bagen er tynn, da blir det uaktuelt til vinteren. Jeg løp med emmaljungaen med førstemann i bag, det gikk fint. Har sett på babyjogger, men litt dumt at sportsdelen ikke kan snus. Kanskje vi rett og slett ikke trenger annet enn en lettere sportsvogn når jeg får tenkt meg om🤔 Anonymkode: a1e75...1ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå