Gå til innhold

Flytte med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi skal snart flytte til nytt sted. Barnet vårt er nettopp fyllt året, og er ganske sjenert av seg. I sosiale sammenhenger som åpen bhg, babysang og besøk, sitter hun ofte på fanget mitt og observerer, før hun etter en tjue minutters tid beveger seg rundt. Uten å gjøre mye ut av seg. 

Dit vi skal flytte bor familie i samme bygning, og stor hage med masse leker. Det er et barn på hennes alder, pluss andre barn som er eldre. Det blir veldig sosialt, og jeg veit at jenta mi vil bli vant til det etterhvert. 

Er selvfølgelig egen leilighet, så vi kan trekke oss tilbake. 

Hvordan få overgangen best mulig for barnet vårt? Jeg vil ikke presse henne til noe som helst, og fjerner henne fra situasjoner hvor jeg ser at hun ikke trives. Er det noe spesielt man burde se etter dersom et barn ikke trives? Man ser det jo der og da, men tenker mer generelt og langsiktig. 

Anonymkode: 1aebc...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom hun nettopp har fylt 1 år, så ville jeg ikke tenkt så mye på dette. Hun er jo fortsatt veldig liten :) De er heller ikke så sosiale med andre barn i den alderen i den grad at de leker med hverandre, så at hun ønsker å være nær deg i starten før hun beveger seg rundt tenker jeg er helt normalt. Dere trenger heller ikke nødvendigvis fjerne henne fra situasjoner, men være der med henne. Hun skal erfare verden med dere som trygg base :) vet ikke om hun skal i barnehage snart, i så fall er det viktig at hun får «prøve seg litt» så ikke overgangen blir så stor. 

Anonymkode: 86602...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Dette tror jeg vil gå veldig fint og helt naturlig om du bare gir henne frie tøyler. Ta henne med til området de andre barna er, og hun vil nok fort komme til deg om det blir for mye for henne. Barn tåler flytting og sånt ofte langt bedre enn det vi voksne tror. Vi flytta like før minstemann her ble et år. Og det eneste vi slet med litt i starten var faktisk det å finne roen på nytt soverom for han. Alt det sosiale, andre barn, andre voksne osv gikk helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...