Gå til innhold

Cellegift (metex) ved autoimmune sykdommer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver igjen, fikk ingen svar sist.

Jeg har leddgikt, og må begynne på Metex-injeksjoner.

Er livredd, og trenger noen som kan snakke litt fornuft til meg. Har snakket mye med legene om dette, men trenger erfaring fra andre folk.

Leser på lista over bivirkninger,som er lang, men problemet er at jeg rett og slett er livredd for å dø av denne medisinen. Leversvikt, nyresvikt, null immunforsvar, ja alt det skumle ser jeg for meg kommer til å ramme meg.

Er relativt unge, 33 år. Røyker ikke, slank, drikker litt i helgene, vet jeg må kutte ned på dette. Men til dere andre som bruker denne medisinen, hvordan lever dere? 

Anonymkode: 667fe...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Kjenner to som går på det. En for leddgikt, en for chrons. Varierende symptomer - men mest svak fyllesyke dagen etter. Mye bedre enn alternativet. Det går bra. Om det ikke går bra får du noe annet. 

Anonymkode: 49dfe...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har brukt den til og fra i 6 år nå. Men han tar kapsel/tablett, så hvordan det er med injeksjoner vet jeg ikke.

Han blir kvalm og uvel de første par dagene, så går det over. Han lever fortsatt ;)

Han var 32/33 år da han begynte på medisinen.

Ønsker deg lykke til!

Anonymkode: 74997...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver igjen, fikk ingen svar sist.

Jeg har leddgikt, og må begynne på Metex-injeksjoner.

Er livredd, og trenger noen som kan snakke litt fornuft til meg. Har snakket mye med legene om dette, men trenger erfaring fra andre folk.

Leser på lista over bivirkninger,som er lang, men problemet er at jeg rett og slett er livredd for å dø av denne medisinen. Leversvikt, nyresvikt, null immunforsvar, ja alt det skumle ser jeg for meg kommer til å ramme meg.

Er relativt unge, 33 år. Røyker ikke, slank, drikker litt i helgene, vet jeg må kutte ned på dette. Men til dere andre som bruker denne medisinen, hvordan lever dere? 

Anonymkode: 667fe...cdb

Hei du. Det er fullt forstålig at du er bekymret, men jeg synes virkelig du skal lytte til legen din :) Dersom han sier at kroppen din tåler dette, så gjør den ganske sikkert det. Hun/han ville ikke utsatt deg for dette dersom vedkommende ikke trodde det var det rette å gjøre. Lykke til, dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg har tatt Metotrexat tabletter i over tjueår for leddgikt og ikke fått bivirkninger. Lever stort sett sunt, røyker ikke, men tar ett glass vin innimellom, alt med måte.. Trener og svømmer.

Anonymkode: 9cb81...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt injeksjoner i 6 år. For leddgikt. Det er absolutt ingenting å bekymre seg for.  Jeg tar blodprøver annenhver måned for å sjekke at alt er bra:) 

Folk reagerer veldig ulikt på denne medisinen. Noen klarer ikke bivirkningene som ofte viser seg i starten. Kvalme, diaré f.eks.  Men det går som regel over, heldigvis:)

Før jeg startet opp med  Metex, så klarte jeg ikke å gå i fem minutter før hele kroppen verket. En forferdelig smerte bare ved normal gange. Nå går jeg ca en mil til dagen. Smertefritt:):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...