Gå til innhold

Birkenstock og vondt i ryggen....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker å gå barbeint og/eller i Birkenstock, men jeg får så vondt i korsryggen.... 

Trodde disse sandalene var de beste jeg.... 

Noen gode ryggøvelser å dele?

Anonymkode: b66b6...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ekte birkenstock skoene er ikke bra dor mine bein. Prøv noen yogaøvelser, gull for korsryggen. Eks stå med beina flatt på gulvet med litt avstand mellom, strekk armene mot taket og bøy deg sidelengs ned mot gulvet. Ett annet tips er å legge seg på gulvet med bena i sofaen så du har god vinkel på hofter og knær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får vondt i ryggen av birkenstocks så er det idioti å begynne med ryggøvelser fremfor å skifte sko! Du trenger sikkert sko med mer demping

Anonymkode: a8b74...3f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Om du får vondt i ryggen av birkenstocks så er det idioti å begynne med ryggøvelser fremfor å skifte sko! Du trenger sikkert sko med mer demping

Anonymkode: a8b74...3f3

Nei, problemet med flipflops og slike sandaler er mangelen på støtte bak hælen. Det påvirker gangen.

Anonymkode: 3376c...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å gå barbeint og/eller i Birkenstock, men jeg får så vondt i korsryggen.... 

Trodde disse sandalene var de beste jeg.... 

Noen gode ryggøvelser å dele?

Anonymkode: b66b6...89d

Gode joggesko er mye bedre for ryggen! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode joggesko eller skikkelig sandaler som sitter godt på foten og rundt hælen er det aller beste. Sandaler som ikke sitter rundt hælen er slitsomt å gå med i lengden, man belaster på en annen måte som forplanter seg oppover.

Trening og tøying er også godt for ryggen. Mange med vondt i korsryggen har stramme hoftebøyere, de blir ofte glemt. 

Anonymkode: 7bee9...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, problemet med flipflops og slike sandaler er mangelen på støtte bak hælen. Det påvirker gangen.

Anonymkode: 3376c...6af

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gode joggesko eller skikkelig sandaler som sitter godt på foten og rundt hælen er det aller beste. Sandaler som ikke sitter rundt hælen er slitsomt å gå med i lengden, man belaster på en annen måte som forplanter seg oppover.

Trening og tøying er også godt for ryggen. Mange med vondt i korsryggen har stramme hoftebøyere, de blir ofte glemt. 

Anonymkode: 7bee9...bb3

Dere er klar over at birkenstock har mange modeller med stropp bak hælen? Arizona er ikke den eneste modellen birkenstocks har... 

Anonymkode: a8b74...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man problemer med ryggen kan bevegelse være løsningen, eller sko kan være løsningen. 

For min del kan jeg fint gå 20 000 skritt i Birkenstock på storbytur. Men dropper jeg treningen en periode verker korsryggen etter 5 000 skritt selv med de beste joggeskoene mine.

Anonymkode: 32e23...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Dere er klar over at birkenstock har mange modeller med stropp bak hælen? Arizona er ikke den eneste modellen birkenstocks har... 

Anonymkode: a8b74...3f3

Så når noen kun skriver at de bruker birkenstocks så burde man ikke kunne forvente at det er den klassiske modellen alle har? Er det snakk om en spesifikk modell som er bedre for forten burde det kunne forventes at TS nevner dette i HI.

Anonymkode: 3376c...6af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så når noen kun skriver at de bruker birkenstocks så burde man ikke kunne forvente at det er den klassiske modellen alle har? Er det snakk om en spesifikk modell som er bedre for forten burde det kunne forventes at TS nevner dette i HI.

Anonymkode: 3376c...6af

Å bruke Milano kontra Arizona gjør veldig lite for ryggen. Får man vondt i ryggen av birkenstocks er de nødvendigvis for harde, og da trenger man bedre sko med mer demping, altså joggesko 

Anonymkode: a8b74...3f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke Milano kontra Arizona gjør veldig lite for ryggen. Får man vondt i ryggen av birkenstocks er de nødvendigvis for harde, og da trenger man bedre sko med mer demping, altså joggesko 

Anonymkode: a8b74...3f3

Nemlig. Eller å slanke seg.

Anonymkode: 81a72...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Eller å slanke seg.

Anonymkode: 81a72...583

Man får da ikke bedre rygg av å gå ned i vekt når man ikke er overvektig? TS har ikke sagt hun er overvektig.

Anonymkode: a8b74...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man får da ikke bedre rygg av å gå ned i vekt når man ikke er overvektig? TS har ikke sagt hun er overvektig.

Anonymkode: a8b74...3f3

Hva om hun er overvektig da? Det vet vi ikke. Jeg svarte på generelt grunnlag.

Anonymkode: 81a72...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Å bruke Milano kontra Arizona gjør veldig lite for ryggen. Får man vondt i ryggen av birkenstocks er de nødvendigvis for harde, og da trenger man bedre sko med mer demping, altså joggesko 

Anonymkode: a8b74...3f3

Jeg foreslår at du googler hvorfor flip flops og andre sko uten støtte/hempe bak er dårlig for kroppen din.

Anonymkode: 3376c...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 22.5.2018 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Elsker å gå barbeint og/eller i Birkenstock, men jeg får så vondt i korsryggen.... 

Trodde disse sandalene var de beste jeg.... 

Noen gode ryggøvelser å dele?

Anonymkode: b66b6...89d

Vet du om du ville fått mindre eller mer vondt i ryggen om du hadde brukt andre sko? 

Å tillegge skoene skylden for vondt i ryggen er håpløst, Birkenstock er ingen garanti for å unngå vondter i bevegelsesapparatet, hvorda ryggen din er og blir brukt er langt mer interessant enn hvilke sko du bruker.  

Birkenstock kommer også i mange utgaver, alt fra sandaler til vintersko. 

Anonymkode: e1eb5...653

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er gode sko og ikke er jo like individuelt som favorittmat og musikksmak :P Sko som min mor betegner som «de beeeste som finnes», klarer ikke jeg å gå en hel dag i. 

Skift sko.

Endret av boblevann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...