Gå til innhold

Må jeg til tannlegen..? (Bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt øre/-halsbetennelse smerter i hele dag, men allmenntilstanden er fin, ikke feber eller noe. 

Men så skal jeg legge meg, pusser tenner og smertene blir sterkere når jeg pusser jekslene bakerst i underkjeven, også ser jeg etter om det er visdomstann på vei, også ser jeg dette? 

https://ibb.co/jB2W38

Håper linken funker.. Det iser ikke, det er sånn øre/-halsbetennelse smerter på en måte.. Og smerten er ikke intens, bare sånn underliggende, litt irriterende. 

Kjennes ikke ut som hull, men ser litt skummelt ut? 

Har egentlig ikke råd til tannlege, så spørr her først, jeg.. Om det ser kjent ut.. 😯

Anonymkode: bf256...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som tannstein. Bør skrapes bort.

Anonymkode: 929aa...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i personen over her, ser ut som tannstein. Det kan med tiden føre til betennelse i tannkjøttet, så er nok greit med en tur til tannlegen, eventuelt en tannpleier, de fjerner også tannstein. Ikke vondt å fjerne i det hele tatt. 

Anonymkode: 9e8b5...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet nå ble jeg lettet, fikk alle slags katastrofetanker i hodet mitt nå.. 

Håper dere har rett, at det ikke er noe verre. Skal få til å sove nå isåfall, forhåpentligvis :fnise:

 

Takk for raskt svar♡ 

Anonymkode: bf256...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjeldent at det blir mye tannstein der, i et tannsett som ellers ikke ser ut til å ha noe særlig tannstein.

Jeg satser mine 2 cents på at det er hull i den bakerste tannen, kanskje på grunn av visdomstann som vokser inn mot denne tannen. I verste fall må du trekke begge to.

Men ta en tur til tannlegen du, TS, før det eventuelt blir skikkelig vondt.

(eller så er det noe mat du har satt fast :fnise:)

Anonymkode: ecec8...2fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det ser ut som et hull. Ville tatt en tur til tannlegen for å sjekke det om jeg var deg, men hadde pirket på det selv først for å sjekke om det kunne være noe mat som har kilt seg fast bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tannstein ser ikke slik ut... her er det ett solid hull, med mulig infeksjon i tannkjøttet. 

Anonymkode: 9507f...f78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...