Lady Lovelylocks Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg skal skaffe meg en innekatt og trenger derfor en liste over alt jeg må skaffe av utstyr. Noen som vil hjelpe meg med det? 😊
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, Lady Lovelylocks skrev: Jeg skal skaffe meg en innekatt og trenger derfor en liste over alt jeg må skaffe av utstyr. Noen som vil hjelpe meg med det? 😊 Utstyr? Matskål, vannskål og kattedo. Anonymkode: 0f4c8...c6f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Kommer helt an på hvor mye penger du vil bruke. Her har det blitt mer og mer, etterhvert. Selfølgelig kattedo, jeg har med tak, utenfor den har jeg en dørmatte, sånn at det ikke blir sand overalt. Har klorebrett på veggen, og to gulv til tak klorestativ. Har også fått laget en luftegård til de. Har du mulighet, så er det absolutt en fordel for de å være to sammens. Ellers er det greit med kam, børste, jeg har Furminator (den er gull verdt) Leker, men her leker de med alt, fra doruller, papirballer, fjærpinner, små lekemus osv. Reisebur er også greit å ha. Anonymkode: 1fb9e...72c 2
Drakan Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Noe ekstremt viktig er klorebrett. Kanskje et klore/klatrestativ er tingen. Kattedo er en selvfølge, hårbørste, noe til å bedre tannhygienen til katten. Mikrochip. Øremerking. En nettinghule hvor katten kan være ute i blant, luftegård eller en sånne ting du bare spretter opp som dyr kan krype inn i for å se utsiden. Reisebur, katteseng, og... godbiter. Matskål og vannskål er selvfølge. Og du kan kjøpe en leke stang med fjær eller noe hengende på. Katter elsker slikt.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #6 Skrevet 22. mai 2018 Klorestativ med flere muligheter. Har du dyre gardiner? fjern dem, hvis ikke så blir de ødelagt på 1-2-3. Kjøp klosaks og øv fra dag 1! Ja innekatter må få klørne klipt, fordi de blir ikke brukt på samme måte som utekatter. Så de må trimmes nå og da, og du må øve fra de er små for å unngå problemer. Finn en god stilling og øv i den stillingen. Jeg synes det er best når katten sitter med ryggen mot meg. Vi øvde ved hjelp av kos, hvor han lærte at den stillingen betyr kos. Så fort jeg tar han i fanget og snur han den veien, så begynner han å male. Vi øvde ved å bruke saksen også så klart. Kloklipp går som en drøm, fordi jeg øvde fra dag 1. Så du burde ha det i bakhodet.Anonymkode: 817cd...06e
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #7 Skrevet 22. mai 2018 Klatremuligheter. Katter elsker å være oppe i høyden. Når det gjelder leker så kan du lage mye selv. Det kjekkeste som finnes er en tom papirpose elle eske.. ikke alltid de dyreste lekene er de som blir satt mest pris på. Anonymkode: ae52e...243 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #8 Skrevet 22. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klatremuligheter. Katter elsker å være oppe i høyden. Når det gjelder leker så kan du lage mye selv. Det kjekkeste som finnes er en tom papirpose elle eske.. ikke alltid de dyreste lekene er de som blir satt mest pris på. Anonymkode: ae52e...243 q-tips og hårstrikk er også populært hos katter. Anonymkode: 817cd...06e 1
Diamant20 Skrevet 22. mai 2018 #9 Skrevet 22. mai 2018 julekuler og kattemynte leker er favorittene til mine, ellers syntes jeg du har fått mye bra tips allerede. Et lite tips fra meg er å venne pus til å gå i bånd, da er det enklere hvis andre skal passe pus. Ang. det med pus i bånd er det bare å spørre hvis du lurer på noe.
HalldirV2 Skrevet 22. mai 2018 #10 Skrevet 22. mai 2018 Hvorfor skal du ha en innekatt? Dyreplageri spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #11 Skrevet 22. mai 2018 Vannfontena er viktig til alle katter. Vår 12 år gamle innekatt har aldri hatt behov for kloklipp. Anonymkode: ed4aa...cda
Diamant20 Skrevet 22. mai 2018 #12 Skrevet 22. mai 2018 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Hvorfor skal du ha en innekatt? Dyreplageri spør du meg. Det finnes mange katter som trives med det eller ikke kan gå ute. Man må se an pusen min eldste kunne fint vært innekatt uten de store tilretteleggeser mens minste kunne ikke det med mindre vi hadde lagt godt tilrette 1
HalldirV2 Skrevet 22. mai 2018 #13 Skrevet 22. mai 2018 4 minutter siden, Diamant20 skrev: Det finnes mange katter som trives med det eller ikke kan gå ute. Man må se an pusen min eldste kunne fint vært innekatt uten de store tilretteleggeser mens minste kunne ikke det med mindre vi hadde lagt godt tilrette Allright, det kan være. Fortsatt synes jeg katten skal bli gitt valget, så sant den absolutt ikke kan være ute what so ever. Hvilke raser er det snakk om? Er ikke så bevandret i temaet (-og burde derfor ikke være bombastisk).
Diamant20 Skrevet 22. mai 2018 #14 Skrevet 22. mai 2018 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Allright, det kan være. Fortsatt synes jeg katten skal bli gitt valget, så sant den absolutt ikke kan være ute what so ever. Hvilke raser er det snakk om? Er ikke så bevandret i temaet (-og burde derfor ikke være bombastisk). Katter som ikke hører eller som ikke ser skal være inne. I tillegg er det mange katter som er svært bedaglige og som absolutt ikke har det store behovet for å være inne. Min eldste har pleid å bli passet av mormoren min når jeg er på lengre ferier og da har han vært inne fra 7-21 dager i strekk uten problemer. Raser som hellig birma, britisk korthår, ragdoll, eksotisk korthår eller perser er gjerne katter som passer bra som innekatter. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #15 Skrevet 22. mai 2018 og husk at alt ikke må være så dyrt TS, jeg har kjøpt mye dyrt på dyrebutikk, men også mye på plasser som xxl, biltema og europris. Europris har f.eks veldig gode kattetoalett med tak til ca 170 kr. Biltema har kjempefine 3 pakk med leker til rundt 20 kr. XXL har kjempegode børster for langhårede katter til ca 60 kroner. Det samme i dyrebutikk kan fort bli 700+ kroner, så mye å spare på enkelte ting Kattesele til turer og innhegning er også noe de setter veldig stor pris på om du har mulighet til det. Kattene mine elsker klatrestativet sitt med soveplasser, catit senses lekebane med ball, pelsballer fra søstrene grene og jula (sånn som man henger på juletreet som er skikkelig fluffy) og de elsker også å leke med vann så de har en balje i dusjen. Ser noen sier q-tips og hårstrikk, det er ikke så lurt da kattene kan spise de og så setter det seg fast. Anonymkode: 7cf8b...ea9
Lady Lovelylocks Skrevet 23. mai 2018 Forfatter #16 Skrevet 23. mai 2018 21 timer siden, HalldirV2 skrev: Hvorfor skal du ha en innekatt? Dyreplageri spør du meg. Fordi han er innekatt fra før. Det er det han er vant til. Derfor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå