Gå til innhold

Kramper utenom mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hender at jeg får kramper helt tilfeldig når jeg ikke har mensen. Noen ganger føles det som mensensmerter og det eneste jeg har lyst til er å ligge meg ned i en fosterstilling, andre ganger føles det nesten ut som om jeg har dårlig mage eller mageknipe. Er det noen som vet hva dette kan være for noe?

Anonymkode: 50545...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn har jeg også. Noen ganger så kjennes det ut som menssmerter og mageknip i ett, det går i hverandre. Andre ganger så har jeg bare menssmerter, kan komme og gå igjennom hele syklusen.

Jeg har blitt sjekkes hos gynekolog, MR og laporoskopi. Ingenting feil. 

Det hjalp litt å bruke p-piller, men det kom fort igjen når jeg sluttet. Jeg orket ikke å bruke det lenger pga elendig humør på de pillene. 

Anonymkode: 5c107...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn har jeg også. Noen ganger så kjennes det ut som menssmerter og mageknip i ett, det går i hverandre. Andre ganger så har jeg bare menssmerter, kan komme og gå igjennom hele syklusen.

Jeg har blitt sjekkes hos gynekolog, MR og laporoskopi. Ingenting feil. 

Det hjalp litt å bruke p-piller, men det kom fort igjen når jeg sluttet. Jeg orket ikke å bruke det lenger pga elendig humør på de pillene. 

Anonymkode: 5c107...4f0

Jeg var hos gynekolog jeg også, fordi jeg har mye utflod, men jeg fikk vite at det ikke var farlig.

Anonymkode: 50545...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender jeg også får vondt i magen eller eggstokker. Vanskelig å vite hva som er hva noen ganger. De fleste har vondt her og der med jevne mellomrom, men hvis du har så vondt at du må legge deg ned ville jeg kanskje notert ned når i syklusen det skjer for å finne et mønster og eventuelt snakke med gynekolog for å finne årsaken. Mest sannsynlig ikke noe farlig, men det er jo kjekt hvis du finner noe som kan stoppe det

Anonymkode: de053...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har endometriose og det føles sånn som du beskriver. Krampene kan bli så sterke at jeg besvimer eller kaster opp.

Anonymkode: 8f91e...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har endometriose og det føles sånn som du beskriver. Krampene kan bli så sterke at jeg besvimer eller kaster opp.

Anonymkode: 8f91e...717

Hos meg mistenkte de endometriose og fikk derfor laparoskopi, men det var ingenting. Fryktelig irriterende og ikke finne noen årsak til smertene, jeg blir jo ikke tatt seriøst heller når ingen tester viser noe avvik. 

Men har du "menssmerter" utenom mensen også?

Anonymkode: 5c107...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos meg mistenkte de endometriose og fikk derfor laparoskopi, men det var ingenting. Fryktelig irriterende og ikke finne noen årsak til smertene, jeg blir jo ikke tatt seriøst heller når ingen tester viser noe avvik. 

Men har du "menssmerter" utenom mensen også?

Anonymkode: 5c107...4f0

Ikke regelmessig.

Anonymkode: 50545...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...