Gå til innhold

Bagasjerom lukker ikke seg automatisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bagasjerommet på min BMW 5 serie 2011 msport lukker seg ikke automatisk ved å trykke på en låse knapp bak der ( se bildet) Ringte bilforhandleren og han mente at denne funksjonen var ikke inkludert av første eier når hun kjøpte bilen. Jeg kjøpte den brukt (2 eier). Men det er fortsatt et bilde som viser en lås. Skjønner ikke hva den gjør der hvis hun liksom ikke kjøpte den funksjonen i en så bra bil. Prøver de å lure meg? Siden de må fikse alt på bilen som ikke fungerer. Samme gjelder dekkene mine, to av dekkene mine begynner å utvikle en slags kule aktig form på dekkene som lufter seg og til slutt sprekker ( som en kvise). Jeg har 3 Mnd garanti på bilen, de burde dekke det også. Tenker de finner på og sier at jeg traff noen hull i veien eller noe. Men dekkene er av dårlig kvalitet. 

8BBF4316-6BE8-4F9B-9BF2-4C0618AFE69F.jpeg

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke livsnødvendig å ha en fungerende låseknapp til bagasjeluka, så du trenger vitterlig ikke bruke penger for å ordne elektronikken til dette. Om det ikke stod da du kjøpte bilen at det var låseknapp til bagasjeluken, så har du ingenting å komme med i forhold til reklamasjon, for ting som ikke står er naturlig nok ikke inkludert. Om dekkene er slitt så må du kjøpe nye dekk selv. Du kjøper forøvrig ikke nye dekk på merkevareforhandler, så jeg ser virkelig ikke hvorfor du derfor mener at de prøver å lure deg med at de skal tjene penger på reparasjoner. Dekkene på bilen er ditt ansvar fra den dagen du kjøper bilen, og du kan naturlig nok ikke reklamere på det med mindre det var oppgitt at dekkene er splitter nye og om det da viser seg at de ikke er nye. 

Anonymkode: 31825...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å legge seg, trodde det sto "Bæsjlukt lukter ikke seg". 

Som ab over sier, du har ingen reklamasjon sak her, da du er 2.gangs eier. 

Anonymkode: 5f209...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lukkeknappen til bagasjeluken. Den pleier å være på selve luken og ser ut som en bil med bakluken åpen og rødfarget. Den bryteren er for å låse noe. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JHF skrev:

Det er ikke lukkeknappen til bagasjeluken. Den pleier å være på selve luken og ser ut som en bil med bakluken åpen og rødfarget. Den bryteren er for å låse noe. 

 

Jo den er på bagasjeluken. Feil av meg mente bagasjeluken, ikke bagasjerommet. 

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke livsnødvendig å ha en fungerende låseknapp til bagasjeluka, så du trenger vitterlig ikke bruke penger for å ordne elektronikken til dette. Om det ikke stod da du kjøpte bilen at det var låseknapp til bagasjeluken, så har du ingenting å komme med i forhold til reklamasjon, for ting som ikke står er naturlig nok ikke inkludert. Om dekkene er slitt så må du kjøpe nye dekk selv. Du kjøper forøvrig ikke nye dekk på merkevareforhandler, så jeg ser virkelig ikke hvorfor du derfor mener at de prøver å lure deg med at de skal tjene penger på reparasjoner. Dekkene på bilen er ditt ansvar fra den dagen du kjøper bilen, og du kan naturlig nok ikke reklamere på det med mindre det var oppgitt at dekkene er splitter nye og om det da viser seg at de ikke er nye. 

Anonymkode: 31825...bf4

Den låseknappen er på bagasjeluken, skrivefeil av meg- ikke bagasjerommet. 

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke livsnødvendig å ha en fungerende låseknapp til bagasjeluka, så du trenger vitterlig ikke bruke penger for å ordne elektronikken til dette. Om det ikke stod da du kjøpte bilen at det var låseknapp til bagasjeluken, så har du ingenting å komme med i forhold til reklamasjon, for ting som ikke står er naturlig nok ikke inkludert. Om dekkene er slitt så må du kjøpe nye dekk selv. Du kjøper forøvrig ikke nye dekk på merkevareforhandler, så jeg ser virkelig ikke hvorfor du derfor mener at de prøver å lure deg med at de skal tjene penger på reparasjoner. Dekkene på bilen er ditt ansvar fra den dagen du kjøper bilen, og du kan naturlig nok ikke reklamere på det med mindre det var oppgitt at dekkene er splitter nye og om det da viser seg at de ikke er nye. 

Anonymkode: 31825...bf4

Det var oppgitt at dekkene er bra nok og nye. Gikk til verkstedet, der fikk jeg beskjed om at de er ikke bra ikke nok kvalitet- måtte i begynnelsen bytte 2 dekk fordi felgene var skjeve. Fikk 2 nye felger( vet ikke om dekk)  Jeg har garanti så de skal fikse det, vi får se i morgen. Har hatt bilen i 2 Mnd liksom. Sommer dekkene i mindre enn 3 uker. Det var de 2 gamle som begynner å sprekke ikke de 2 nye, de er 2015 modell alle 4. 

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den låseknappen er på bagasjeluken, skrivefeil av meg- ikke bagasjerommet. 

Anonymkode: 46e5a...748

Bagasjeluken skal låse seg når du låser bilen(vil anta du har sentrallås). Det er ikke nødvendig med en fungerende innvendig låseknapp til dette. For å gjenta meg selv enda en gang har du ikke noe å reklamere for om det ikke var beskrevet at dette var inkludert uansett. Jeg har ikke låseknapp til bagasjeluken i min bil og jeg lever helt fint med det. 

Om det er sånn at bagasjeluken ikke låser seg når du bruker sentrallåsen (altså når du låser bilen utenifra) er det enten noe galt med det elektroniske til bagasjeluken eller så er det noe galt med låsekassen. 

Anonymkode: 31825...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bagasjeluken skal låse seg når du låser bilen(vil anta du har sentrallås). Det er ikke nødvendig med en fungerende innvendig låseknapp til dette. For å gjenta meg selv enda en gang har du ikke noe å reklamere for om det ikke var beskrevet at dette var inkludert uansett. Jeg har ikke låseknapp til bagasjeluken i min bil og jeg lever helt fint med det. 

Om det er sånn at bagasjeluken ikke låser seg når du bruker sentrallåsen (altså når du låser bilen utenifra) er det enten noe galt med det elektroniske til bagasjeluken eller så er det noe galt med låsekassen. 

Anonymkode: 31825...bf4

Den låser seg, men den lukker ikke seg selv automatisk når man holder inn knappen. 

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var oppgitt at dekkene er bra nok og nye. Gikk til verkstedet, der fikk jeg beskjed om at de er ikke bra ikke nok kvalitet- måtte i begynnelsen bytte 2 dekk fordi felgene var skjeve. Fikk 2 nye felger( vet ikke om dekk)  Jeg har garanti så de skal fikse det, vi får se i morgen. Har hatt bilen i 2 Mnd liksom. Sommer dekkene i mindre enn 3 uker. Det var de 2 gamle som begynner å sprekke ikke de 2 nye, de er 2015 modell alle 4. 

Anonymkode: 46e5a...748

Du mener at dekk som er kjørt på i 3 sesonger er nye? 

Anonymkode: 31825...bf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren har nok sjekket utstyrslisten på akkurat denne bilen. Din bil har ikke aut lukking av bagasjeromsluke. Det er også dobbel knapp om de har det utstyret, men fortvil ikke. Slikt utstyr har en tendens til å svikte og skape utgifter etter 5-10 år. Bare tull om man ikke er handicappet.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den låser seg, men den lukker ikke seg selv automatisk når man holder inn knappen. 

Anonymkode: 46e5a...748

Og om dette da ikke var spesifisert at det var inkludert i bilen da du kjøpte den har du ingenting å fare med i forhold til reklamasjon. 

Anonymkode: 31825...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mannisinbestealder skrev:

Forhandleren har nok sjekket utstyrslisten på akkurat denne bilen. Din bil har ikke aut lukking av bagasjeromsluke. Det er også dobbel knapp om de har det utstyret, men fortvil ikke. Slikt utstyr har en tendens til å svikte og skape utgifter etter 5-10 år. Bare tull om man ikke er handicappet.

 

 

 

 

Jeg er handikappet 

Anonymkode: 46e5a...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ennå ikke fått noe kontrakt at jeg kjøpte bilen, vurderer å levere den tilbake. Syns alt ble gjort veldig uprofesjonelt.

Anonymkode: 46e5a...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jo den er på bagasjeluken. Feil av meg mente bagasjeluken, ikke bagasjerommet. 

Anonymkode: 46e5a...748

Det er nok en knapp for å låse bilen. Som sagt tidligere ser lukkebryteren anderledes ut, se vedlagt bilde.  Det er denne du må ha for å kunne lukke luken automatisk.

61318375580.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...