Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Deg igjen??? Fortsatt ikke forstått tråden her???

Anonymkode: 2d924...681

Jeg skriver bare om gruppe-medlemmer! Dette er jo samme type innlegget som de forrige meldingen!

En sitat fra posten i gruppen er gitt, og alle mobber den som skrevet eller kommentert -- er dette ikke konsept av hele denne tråden?!

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med denne da?

Grotesk bruk av makt – barnevernet grep inn etter at familien har vunnet frem tre ganger

https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2018/12/11/Grotesk-bruk-av-makt-–-barnevernet-grep-inn-etter-at-familien-har-vunnet-frem-tre-ganger?fbclid=IwAR01s7UGJEcvcdKRXy6P6rtVPWLHsObcx8tibFFcctlwQEVfYBejNcxsNQA

Meget diskutert sak i gruppa! 😄

Synes dere at det er galt å tvile på at barnevernet er til barnets beste? Er alle medlemmer gale og uten selvinnsikt?

Ja

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med denne da?

Grotesk bruk av makt – barnevernet grep inn etter at familien har vunnet frem tre ganger

https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2018/12/11/Grotesk-bruk-av-makt-–-barnevernet-grep-inn-etter-at-familien-har-vunnet-frem-tre-ganger?fbclid=IwAR01s7UGJEcvcdKRXy6P6rtVPWLHsObcx8tibFFcctlwQEVfYBejNcxsNQA

Meget diskutert sak i gruppa! 😄

Synes dere at det er galt å tvile på at barnevernet er til barnets beste? Er alle medlemmer gale og uten selvinnsikt?

Ja og mer eller mindre. Neste spørsmål? 

Anonymkode: 9a5e2...605

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 20.49, Snaskesnusken skrev:

Dette blir for dumt. Voksne mennesker burde faktisk holdt seg for god til å skrive dette tøvet.

«POLITIET    .  .  er hjerneløse lakeier for bv som bedriver menneskehandel og grov kriminalitet.»

«Helt enig.vPolitiet er løpegutter for Barnevernet.Hva skal vi med sånne politi. På toppen av det hele lyver de som vi hørte i går på Tv. Har ingen respekt for politiet»

«Politiet  var også  lakeier  for min eks psykopat  nabo, og alt  er bestillingsverk  fra HAN...!»

«Det er ekstremt mye kriminelle innad i politiet😢😡 mye mer enn folk flest er klar over😡 Der er mange der som aldri skulle hatt uniform 😢😡»

jeg har jobbet i psykiatrien og ordet bestillingsverk blir ofte brukt av mennesker med schizofreni, paranoia og psykoselidelser. Alt er en konspirasjon, og flere grupper konspirerer mot dem. Bestillingsverk av rike foreldre som kjøper barn for å misbruke dem osv osv. Trist. 

Anonymkode: 16f6a...abd

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må huske at det er 20 000 medlemmer i gruppen, og det er bare noen få som skriver der aktivt. Blir litt feil å si at de som skriver aktivt i gruppen er den "typiske familien" som får problemer med barnevernet.

Jeg for eksempel har aldri skrevet noen innlegg i gruppen, men følger den. Det er mye rart som skrives der, men også triste og urettferdige historier. Jeg har ikke mistet barnet mitt fordi jeg og mannen min reagerte raskt nok, og flyttet barna våre fra landet da det ble sendt en falsk bekymringsmelding med fabrikkert bevis. Etter vi så hvor uprofesjonelt barnevernet jobbet, turte vi ikke risikere våre barn, og valgte å flytte fra Norge for godt. Vi er ikke de eneste med denne type historie dessverre. 

Anonymkode: 9ea05...329

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må huske at det er 20 000 medlemmer i gruppen, og det er bare noen få som skriver der aktivt. Blir litt feil å si at de som skriver aktivt i gruppen er den "typiske familien" som får problemer med barnevernet.

Jeg for eksempel har aldri skrevet noen innlegg i gruppen, men følger den. Det er mye rart som skrives der, men også triste og urettferdige historier. Jeg har ikke mistet barnet mitt fordi jeg og mannen min reagerte raskt nok, og flyttet barna våre fra landet da det ble sendt en falsk bekymringsmelding med fabrikkert bevis. Etter vi så hvor uprofesjonelt barnevernet jobbet, turte vi ikke risikere våre barn, og valgte å flytte fra Norge for godt. Vi er ikke de eneste med denne type historie dessverre. 

Men da har dere jo faktisk ingen erfaring med barnevernet. Dere rømte landet etter en bekymringsmelding, før barnevernet hadde rukket undersøke, og kan derfor ikke uttale dere om barnevernets profesjonalitet. 

Anonymkode: fcdc0...ee6

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo ikke erfaring med bv da dere flyktet istedet for å samarbeide 😅

Det er selvfølgelig mange som ikke skriver på facebooksiden og bare er medlem.  Men de som skriver der gir et godt bilde på hvorfor vi har et bv...🙄

Anonymkode: 3c4a6...43b

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da har dere jo faktisk ingen erfaring med barnevernet. Dere rømte landet etter en bekymringsmelding, før barnevernet hadde rukket undersøke, og kan derfor ikke uttale dere om barnevernets profesjonalitet. 

Jo, det kan vi. Holdningen deres mot oss foreldre var utrolig aggressiv og fiendtlig. Vi hadde møte med dem for å se hvordan de hadde planlagt å undersøke saken osv. (og her var det mange grunner til bekymring når det gjelder profesjonalitet). I tillegg kan jeg si at de hørte ikke på oss i det hele tatt, de var ikke interessert i det hele tatt i hva vi hadde å si. Da vi viste til det fabrikkerte beviset (som var latterlig grov), viste de ikke noe interesse til det heller. Det var et klart tegn på at måten de jobber på var alt annet enn seriøs. I ettertid fikk vi rapport som var veldig usaklig på mange måter og hadde mange faktafeil og direkte løgn. Så nei, angrer ikke i det hele tatt at vi valgte å dra fra landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo ikke erfaring med bv da dere flyktet istedet for å samarbeide 😅

Det er selvfølgelig mange som ikke skriver på facebooksiden og bare er medlem.  Men de som skriver der gir et godt bilde på hvorfor vi har et bv...🙄

Anonymkode: 3c4a6...43b

Det de ville gjøre med oss var ikke noe samarbeid - det var et overgrep mot familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

9ea05...329 sier at de har sett "hvor uprofesjonelt barnevernet jobbet" - det betyr at de rømte etter prosessen ble startet men før bv gjorde akuttvedtak. 
Jeg selv kjenner to familier som rømte etter erfaring med barnevernet: den ene rømte samme dag etter at de vant  og fikk barna tilbake, den andre etter saksbehandlers forakt og trakassering. 
Forresten, ingen av disse to familier er i gruppa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg da sånn at det er bevist i retten flere ganger at det finnes både 1,2 og 3 saker blant disse flertallene som aldri skulle vært oppe. Det finnes faktisk uprofesjonelle og helt ufordragelige saksbehandlere. Det finnes saker som ALDRI skulle eksistert som en bekymring og saker der det gjøres stygge feil der foreldrene faktisk ikke er uskikkede. Noen få ganger er det forståelig at det rømmes, det viser f.eks stange-saken, MEN det er ikke disse som diskuteres her. Enkelte av innleggene her er kanskje litt på kanten, men disse som ikke hører hjemme angående direkte shaming osv f.eks blir fjernet. Her diskuteres saker som er helt "på trynet", der foreldrene og de som kommenterer ikke er rett nagla. Dette du skriver om gang på gang er ikke trådens tema.

Endret av Nuka
Skriveleif og autokorrektur slår inn 😅
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en lettere psykisk utviklingshemmet bekjent som har begynt å sympatisere , kommunisere og dele alle mulige innlegg på Facebook, fra en tydelig forstyrret mann, som er mye aktiv i disse gruppene. 

Hun og flere andre, synes så veldig synd på ham og jeg som av en eller annen grunn kom over saken, har utrolig lyst til å dele denne dommen, men lar dessverre være. Her gjør jeg det: ville noen latt barna sine leve med dette mennesket ? https://argumentasjon.files.wordpress.com/2019/01/trstr_avgjorelse_tlarv-2018-73987-1.pdf

Anonymkode: 01fc7...8ea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en lettere psykisk utviklingshemmet bekjent som har begynt å sympatisere , kommunisere og dele alle mulige innlegg på Facebook, fra en tydelig forstyrret mann, som er mye aktiv i disse gruppene. 

Hun og flere andre, synes så veldig synd på ham og jeg som av en eller annen grunn kom over saken, har utrolig lyst til å dele denne dommen, men lar dessverre være. Her gjør jeg det: ville noen latt barna sine leve med dette mennesket ? https://argumentasjon.files.wordpress.com/2019/01/trstr_avgjorelse_tlarv-2018-73987-1.pdf

Aldri i svarte he....t

Vet ikke om det er faren eller moren jeg er mest forbannet på her. Hvorfor beskyttet ikke moren barna og hvorfor ba hun B om å lyve?

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Honey Dew skrev:

Aldri i svarte he....t

Vet ikke om det er faren eller moren jeg er mest forbannet på her. Hvorfor beskyttet ikke moren barna og hvorfor ba hun B om å lyve?

Aner ikke. Det siste filmsnutten jeg så ble delt, var noen politi utenfor huset deres og visstnok to psykiatriske sykepleiere der mannen påstod at de tok henne med for å tvinge henne til å ta graviditetstest. Er ikke sikkert at det var hele sannheten. Jeg tror dama er mer eller mindre hjernevasket.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Aldri i svarte he....t

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. Det siste filmsnutten jeg så ble delt, var noen politi utenfor huset deres og visstnok to psykiatriske sykepleiere der mannen påstod at de tok henne med for å tvinge henne til å ta graviditetstest. Er ikke sikkert at det var hele sannheten. Jeg tror dama er mer eller mindre hjernevasket.

Ja, det er noe alvorlig galt i den saken. Det er en av de to sakene som sjokkerer meg mest at blir ukritisk støttet der inne. I denne saken foreligger det en dom som er rystende lesing, og i den andre er eksponeringen av barn i krise så ekstrem at det ikke ligner grisen. Men for all del, ikke stopp og vær kritisk av den grunn liksom. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dommen er kjent der inne. Mange av dem velger å ikke tro på den, han er bare et offer, stakkars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo galskap og gruppemedlemmene skjønner ikke at ytringer på Internett fører til konsekvenser. På en måte er det bra at de avslører seg slik at barna ikke blir utsatt for omsorgssvikt av egne foreldre. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke vanskelig å skjønne hvem det er.

Har sett at en del av de mest fanatiske der inne har skrevet at de ikke sympatiserer med vedkommende. Bl.a. gjelder dette en tidl.admin som ikke er i gruppa lengre.

Det er skremmende at han får støtte i det hele tatt. 

Har han sluttet med sultestreiken? 

Anonymkode: 2d924...681

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det dør ikke 150 barn i Norge i løpet av et år. Hvorfor alle disse løgnene, BV motstander?

«😳 150 barn dør voldsomme dødsfall i barnevernets omsorg hvert år. Det brukes over 30 milliarder på å få til dette. 
Hvorfor Erna?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...