Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler om barnevernsGRUPPER

Anonymkode: 3227d...478

Jeg tror det der er sitat fra gruppen, ikke dems egen mening. Det var bare dårlig illustrert :fnise:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler om barnevernsGRUPPER

Den handler om barnevernsgruppen som består av medlemmenes hårreisende ytringer!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Den handler om barnevernsgruppen som består av medlemmenes hårreisende ytringer!

Beklager, det stod ingenting om at det var et sitat

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, det stod ingenting om at det var et sitat

Det var da ganske tydelig for meg... 🤔

Anonymkode: 3c4a6...43b

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var da ganske tydelig for meg... 🤔

Anonymkode: 3c4a6...43b

Meg og.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jeg lest litt mer om ett tidligere omtalt medlem der, og litt på bloggen. Så er vedkommende gjennomsnittet for hva slags medlemmer det er i den gruppa, så er det vel ikke så rart at bv kommer.....

Anonymkode: 2d924...681

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest litt mer om ett tidligere omtalt medlem der, og litt på bloggen. Så er vedkommende gjennomsnittet for hva slags medlemmer det er i den gruppa, så er det vel ikke så rart at bv kommer.....

Anonymkode: 2d924...681

Nei, det er ikke rart i det hele tatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir provosert over at de siterer Astrid Lindgren for å spre propagandaen sin! Dette har blitt lagt ut med kommentaren "Rettet mot bv".

36361852_10156578868887188_2406367762453

Ikke misbruk Astrid Lindgren! 😠

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget ble postet på søndag og det er helt utrolig at det går an å være så nedrullet. 😤

«Fortsett å stemme på dagens stortingspartier, så er dere helt garantert å få se flere slike vonde sannheter trykt inn i gjennom øyeeplet. Velger dere derimot å ta del i oppbygging av ekte folkestyre med velgerinitiativ og juridisk bindende folkeavstemninger med Grunnlovensom fundament, så vil vi få langt færre slike vonde meldinger. Ta til vett nå, og begynn arbeidet med å endre dette landet i fellesskap. Barnevernet dreper med deres velsignelse. Vi får ikke stoppet dem før vi får folkestyre. Først da blir vi istand til å stoppe drapsmaskina barnevernet»

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De lyvet at hun misbrukte alkohol.

Det er lett gjort hvis "familiemedlemmer" melder.

Anonymkode: 865d9...e48

Nice try

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De lyvet at hun misbrukte alkohol.

Det er lett gjort hvis "familiemedlemmer" melder.

Fortell det til de som sitter på facebookgruppa og henger ut barnevernsansatte som alkoholmisbrukere. Der virkelig boltrer de seg i sladring om navngitte barnevernsansatte, og lynsjemobben kaster seg på og tror blindt på påstandene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå sammenligner de BV med det som skjedde med Anne Frank.

Hvordan klarer de å komme på dette??

Anonymkode: 2998d...0c4

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå sammenligner de BV med det som skjedde med Anne Frank.

Hvordan klarer de å komme på dette??

Anonymkode: 2998d...0c4

Syns det at en del av de som er for en gransking er ganske sprø i utsagnene sine. Barneverntjenesten bør ikke sammenlignes med Nazistene o.l. De var ille før i forhold til reisende og fattige, men dette begynner å bli noen tiår sia. Viktig å ikke glemme for all del, men det er jo langt fra slik nå! 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå ligger det noe «siste ammebilde før barnet ble tatt av bv» på gruppa. Lar de ikke barna sine få ha noe privatliv, alt skal legges ut på nettet🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulentene mine.. 🙄😂🤣 

Nei altså, det har seg nå sånn at dette er vel for det første en tråd der det diskuteres en facebook-gruppe og jeg har så vidt jeg har sett skrevet relatert innhold til det, men må svare når jeg får spørsmål relatert til det jeg skriver selv om det sporer litt av. 

Jeg har vokst opp under bv da først provisorisk fosterhjem hos besteforeldre for deretter å komme i et ordinært rundt midten av tenåra. Ikke like bra, så noe av det minst ekstreme på disse gruppene kan jeg relatere meg til.. I slutten av tenåra ble jeg flytta til en institusjon, lavsikkerhet med relasjon til de mindre vanskeligstilte ungdommene. Det var det ansatte med en god holding, men de visste og fornekta ikke hva som skjedde på den institusjonen ved Eidsvold. I voksen alder ble de kontaktet av noe som ligner på BUP da jordmor tok kontakt grunnet vanskelig barndom og blåste opp problemet. Ei så som så saksbehandler og ei helt grei med vi møtt av. Hun litt mindre stabile ble fjernet og den helt greie fulgte oss til vi flytta til et helt anna fylke for jobb. Vi ble da møtt av noe av det samme som tidligere, men roligere har det blitt. I mellomtiden kom ei furie av et kvinnemenneske på uanmeldt besøk etter en stygg og usann melding. Hun gikk rett inn med både ekstreme holdninger og ekstreme mål (4.12 uten å vite fakta blant annet) hun ble dog også fjernet av den andre konsulenten rimelig fort. Denne dama syns jeg var så brun så det var nødt å være tater i blodet mitt noe jeg ikke fornekta, men spurte hva relevansen var noe jeg ikke fikk et seriøst svar på så rister bare på hodet. 

Jeg vet at det finnes noen som ikke skulle jobbet innen barnevern, men det nytter ikke dra alle under en kam. Blir feil å gjøre i artikkelen du linker til også da dette langt fra gjelder alle som jobber innen barneverntjenesten.. Av 18 stykk jeg har truffet og fått et ordentlig inntrykk av da ikke bare gjennom 2 mnd., men lenger tid enn som så er det 3 som ikke er noe særlig som person... og nok en gang, må le "konsulentene dine" 😂 og nei, jeg har IKKE venner blant barnevernskonsulenter. Hvis du tror det gjør livet enklere er du på bærtur, disse som jobbet på institusjonen jeg bodde på eller har vært saksbehandlere i min sak kunne ikke hulpet meg det døyt om det hadde vært graverende forhold hjemme hos oss eller i omsorgssituasjonen for barna våre. Merkelig at ikke vi har mista våre barn etter den alvorlige meldingen som kom inn på oss i grunn 🤔 kan det være fordi det ikke fantes sannhet i det i det hele tatt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ho ho! Har ikke konsulentene dine fortalt deg om hva som har skjedd med polske konsul i Oslo?

https://resett.no/2018/07/11/polens-konsul-i-norge-mener-seg-trakassert-av-barnevernet-og-politiet/

(hadde de bare prøvd å gjøre dette mot amerikanske konsul)

Men bra at du har venner blant barnevernkonsulenter! Det kan virkelig hjelpe i livet 😉

Tråden handler ikke om barnevernet. Er det så vanskelig å holde seg til trådens tema?

Lag din egen tråd om barnevernet

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget spesielt igjen fra et medlem i denne gruppa. Kommentaren er til en video av en slange som prøver å ta en museunge fra musemor.

«Slik smyger BV å tar ungene like sleip og jævlig som slangen. Mor løper etter å vil hjelpe ungen sin slik er det for alle mødrenne enten om man er gnager, hunder,katter, og mennesker. Di vil pasde på sine barn ❤Pass dere for sleipe jævelen som er slANgen som smyger å stjeler ungene»

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Via denne tråden havnet jeg på en nettside, og i et «rabbithole». Hun var mot barnervernet (hun hadde opprinnelig kontaktet dem selv), barnet var hos foreldrene, men hun ville at barnet skulle tildeles noen andre fosterforeldre. Alle dokumenter ligger ute, hun har nå fjernet navnet til barnet sitt (”datatilsynet har krevet fjerning av navn”). Dette startet på begynnelsen av 90-tallet, og selv om hun har lagt ut alle dokumenter, ser det ut som at både barnevernet, foreldre, lege og psykolog har prøvd å støtte og hjelpe henne og barnet underveis. 

Anonymkode: 65d7c...8a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...