AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1241 Skrevet 2. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken said: Der tar du feil. Nei, i gitte situasjoner oppfører mennesker seg ganske likt på godt og vondt. Anonymkode: 0ff30...ae3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1242 Skrevet 2. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man trenger forsikringer om at BV ikke kommer å henter barna fra anonyme mennesker på nettforum så har man problemer og burde oppsøke profesjonell hjelp. Det er ikke motsvar jeg ser i tråden bare latterliggjøring og oppgitthet over hvor fæle foreldrene er. For ordens skyld så forsvarer jeg ikke trusler og oppførselen deres, men de er fortsatt mennesker. Man trenger ikke være rakketforsker for å skjønne at det er personer dere diskuterer og ikke sak. Hvis de som du skriver er ravende gale(eller psykotiske) så hjelper det ikke akkurat at de blir hengt ut her. Anonymkode: 0ff30...ae3 De blir ikke hengt ut her, det de skriver blir diskutert her. Hadde man vært ute etter å ta person eller henge ut enkeltindivider, så hadde det vært en smal sak å dra fram mer info enn enkeltstående oppgulp som diskuteres der inne. Det legges tross alt ut både sakspapirer, videoer og film. Det har vært brukere fra gruppa som har vært aktive her inne, KG har vært diskutert og brukere herifra har blitt dratt fram med nick, brukernavn og omtale der inne, så motmæle er på sin plass. Syke folk blir ikke friskere av å operer i et ekkokammer. Snarere tvert i mot, det ser ut til at flere blir mer ekstreme av å få konspirere sammen med likesinnede, uten kritiske reaksjoner. En del av dem kan trenge å se hvordan andre enn likesinnede reagerer på måten de holder på. Og også få en oppvekker på at nei, gruppa er ikke stengt. Nei, du kan ikke alltid skrive hva du mener, fordi du mener det, uten konsekvenser. Nei, ytringsfriheten er ikke absolutt, den beskytter ikke alt man kan finne på å vrenge ut av seg. Og nei, æreskrenkelser og uthenging er ikke lov. Anonymkode: 9a5e2...605 15
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #1243 Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra at søkelyset settes på gruppen, men det er måten det gjøres på og det kan få hvem som helst til å lure på hensikten. Anonymkode: 0ff30...ae3 Jeg hadde gledelig deltatt i debatten offentlig i gruppen men hva tror du skjer med de som stiller kritiske spørsmål til påstandene deres? De blir kastet ut og blokkert. Det er du som synser om hensiktene her, ikke hvem som helst. 9
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #1244 Skrevet 2. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, i gitte situasjoner oppfører mennesker seg ganske likt på godt og vondt. Anonymkode: 0ff30...ae3 Men det betyr ikke at vi er like slik som du påstår. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1245 Skrevet 2. februar 2019 2 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Jeg hadde gledelig deltatt i debatten offentlig i gruppen men hva tror du skjer med de som stiller kritiske spørsmål til påstandene deres? De blir kastet ut og blokkert. Det er du som synser om hensiktene her, ikke hvem som helst. Og truet... ser ihvertfall at bv ansatte har blitt truet der inne... utrolig synd at kritikk mot den gruppa skal stillnes fordi folk faktisk blir redde for de mest ekstreme der inne. Å kritisere dem med fullt navn tør jeg ikke ennå ihverfall, så det er utrolig bra at man kan diskutere i et kontrollert men retttferdig fora som kg. Anonymkode: 3c4a6...43b 9
Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #1246 Skrevet 2. februar 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og truet... ser ihvertfall at bv ansatte har blitt truet der inne... utrolig synd at kritikk mot den gruppa skal stillnes fordi folk faktisk blir redde for de mest ekstreme der inne. Å kritisere dem med fullt navn tør jeg ikke ennå ihverfall, så det er utrolig bra at man kan diskutere i et kontrollert men retttferdig fora som kg. Anonymkode: 3c4a6...43b Ja, en kan faktisk risikere at de oppsøker deg på døren eller truer barna dine. 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #1247 Skrevet 2. februar 2019 Dette er en kommentar i nok en tråd hvor fosterforeldre henges ut, med navn og adresse. Jeg lurer på om vedkommende hadde tenkt at «Jaja, navn er offisielle data, så det er greit!», om de ble hengt ut på samme måte. Det åpner jo for at hvem som helst kan skrive hva som helst om hvem som helst, om loven faktisk fungerte på samme måte som denne logikken. Og stikkord som æreskrenkelser, trakassering og personvern ser ut til å være et ukjent fenomen. Anonymkode: 9a5e2...605 15
Honey Dew Skrevet 2. februar 2019 #1248 Skrevet 2. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en kommentar i nok en tråd hvor fosterforeldre henges ut, med navn og adresse. Jeg lurer på om vedkommende hadde tenkt at «Jaja, navn er offisielle data, så det er greit!», om de ble hengt ut på samme måte. Det åpner jo for at hvem som helst kan skrive hva som helst om hvem som helst, om loven faktisk fungerte på samme måte som denne logikken. Og stikkord som æreskrenkelser, trakassering og personvern ser ut til å være et ukjent fenomen. Anonymkode: 9a5e2...605 Det viser jo bare hvor lite de kjenner til lovverket der inne.... 9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1249 Skrevet 3. februar 2019 Noen postet en artikkel om en politi-bil som sklei av vegen. Og, det er visst barnevernet sin feil? Hvordan klarer de å finne sammenhenger? Har de en merkelig formel? Anonymkode: 2998d...0c4 12
Honey Dew Skrevet 3. februar 2019 #1250 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen postet en artikkel om en politi-bil som sklei av vegen. Og, det er visst barnevernet sin feil? Hvordan klarer de å finne sammenhenger? Har de en merkelig formel? Anonymkode: 2998d...0c4 Alt er barnevernet sinn skyld, visste du ikke det? Regnskogene minker, vi har global oppvarming, utrydningstruede dyrearter forsvinner og vi får kreft, slag, hjerteinfarkt og allergier. Dette er det kun barnevernet som står bak.... 12
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #1251 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen postet en artikkel om en politi-bil som sklei av vegen. Og, det er visst barnevernet sin feil? Hvordan klarer de å finne sammenhenger? Har de en merkelig formel? Anonymkode: 2998d...0c4 Er ikke alt BV sin feil? Eller så er det vel en del av dem som ikke er så glad i politiet heller. Kommentarene på den posten er forresten gull. Det er faktisk mange kritiske røster der. Anonymkode: 9a5e2...605 3
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #1252 Skrevet 3. februar 2019 (endret) Dette blir for dumt. Voksne mennesker burde faktisk holdt seg for god til å skrive dette tøvet. «POLITIET . . er hjerneløse lakeier for bv som bedriver menneskehandel og grov kriminalitet.» «Helt enig.vPolitiet er løpegutter for Barnevernet.Hva skal vi med sånne politi. På toppen av det hele lyver de som vi hørte i går på Tv. Har ingen respekt for politiet» «Politiet var også lakeier for min eks psykopat nabo, og alt er bestillingsverk fra HAN...!» «Det er ekstremt mye kriminelle innad i politiet😢😡 mye mer enn folk flest er klar over😡 Der er mange der som aldri skulle hatt uniform 😢😡» Endret 3. februar 2019 av Snaskesnusken 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #1253 Skrevet 4. februar 2019 On 2/3/2019 at 6:25 PM, AnonymBruker said: Noen postet en artikkel om en politi-bil som sklei av vegen. Og, det er visst barnevernet sin feil? Hvordan klarer de å finne sammenhenger? Har de en merkelig formel? Anonymkode: 2998d...0c4 Tror det er mye psykdom blandt de folka der ikke, kombinert med livets skole og dårlig kunnskap om mangt. Anonymkode: eab8b...af8 10
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2019 #1254 Skrevet 5. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det er mye psykdom blandt de folka der ikke, kombinert med livets skole og dårlig kunnskap om mangt. Anonymkode: eab8b...af8 Det er helt sikkert. Mange har vel fått både en og to diagnoser av psykolog og antydning av sakkyndig. Syns det er helt ekstremt å bruke "livets harde skole" på den måten jeg. Herrefred har gått gjennom MYE dritt jeg og i oppveksten og tenåra, men kunne ikke falle meg inn å bruke det. En blir (ofte) klokere av det, men å bruke det som både utdanning og "her vet JEG best alt så for jeg har gått gjennom slik og sånn" er for meg et under.. Fikk selv beskjed av en som er inne på den gruppa da jeg var aktiv inne på en annen gruppe som er for gransking med litt klarere retningslinjer og en streng admin at jeg hadde bare å holde kjeft for dette visste jeg ikke. Grunnen var enkel; h*n hadde gått livets harde skole opp og i mente. Svarte at alle har bagasje, h*n hadde ikke peiling på hva JEG har gått igjennom og erfaring på både godt og negativt har jeg fra barnevernet, men de er hverken nazister eller djeveldyrkere av den grunn! Det ble stille gitt 🤔 Anonymkode: d4568...a7b 6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1255 Skrevet 6. februar 2019 Bombe at de støtter moren i Valdres-saken. Anonymkode: 9a5e2...605 8
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2019 #1256 Skrevet 6. februar 2019 På 3.2.2019 den 20.49, Snaskesnusken skrev: Dette blir for dumt. Voksne mennesker burde faktisk holdt seg for god til å skrive dette tøvet. «POLITIET . . er hjerneløse lakeier for bv som bedriver menneskehandel og grov kriminalitet.» «Helt enig.vPolitiet er løpegutter for Barnevernet.Hva skal vi med sånne politi. På toppen av det hele lyver de som vi hørte i går på Tv. Har ingen respekt for politiet» «Politiet var også lakeier for min eks psykopat nabo, og alt er bestillingsverk fra HAN...!» «Det er ekstremt mye kriminelle innad i politiet😢😡 mye mer enn folk flest er klar over😡 Der er mange der som aldri skulle hatt uniform 😢😡» Viste nettopp dette til kjæresten min, som er politi. Han bare; 😳🤔 Anonymkode: 028b4...16c 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1257 Skrevet 11. februar 2019 Merkelig at når en person innrømmer at barnet er «tatt»pga rusmisbruk får hun støtte av flere om at BV er slemme som lar henne sitte alene på morsdagen og må fullføre behandling..... heldigvis noen fornuftige sjeler i den tråden også.... Anonymkode: f59e5...a16 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2019 #1258 Skrevet 11. februar 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at når en person innrømmer at barnet er «tatt»pga rusmisbruk får hun støtte av flere om at BV er slemme som lar henne sitte alene på morsdagen og må fullføre behandling..... heldigvis noen fornuftige sjeler i den tråden også.... Anonymkode: f59e5...a16 Det innlegget var bare trist...hun klager på at hun ikke fikk feire morsdag med 1-åringen sin fordi hun skal legges inn på rusklinikk fordi hun har sprukket og så er det foreldrene hennes og bv som er «ondskapen selv» 🙄🙄🙄 Anonymkode: a2cab...827 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1259 Skrevet 13. februar 2019 On 2/11/2019 at 10:04 PM, AnonymBruker said: Det innlegget var bare trist...hun klager på at hun ikke fikk feire morsdag med 1-åringen sin fordi hun skal legges inn på rusklinikk fordi hun har sprukket og så er det foreldrene hennes og bv som er «ondskapen selv» 🙄🙄🙄 Anonymkode: a2cab...827 Hva med denne da? Grotesk bruk av makt – barnevernet grep inn etter at familien har vunnet frem tre ganger https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2018/12/11/Grotesk-bruk-av-makt-–-barnevernet-grep-inn-etter-at-familien-har-vunnet-frem-tre-ganger?fbclid=IwAR01s7UGJEcvcdKRXy6P6rtVPWLHsObcx8tibFFcctlwQEVfYBejNcxsNQA Meget diskutert sak i gruppa! 😄 Synes dere at det er galt å tvile på at barnevernet er til barnets beste? Er alle medlemmer gale og uten selvinnsikt? Anonymkode: 865d9...e48
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2019 #1260 Skrevet 13. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med denne da? Grotesk bruk av makt – barnevernet grep inn etter at familien har vunnet frem tre ganger https://www.barnevernsportalen.no/single-post/2018/12/11/Grotesk-bruk-av-makt-–-barnevernet-grep-inn-etter-at-familien-har-vunnet-frem-tre-ganger?fbclid=IwAR01s7UGJEcvcdKRXy6P6rtVPWLHsObcx8tibFFcctlwQEVfYBejNcxsNQA Meget diskutert sak i gruppa! 😄 Synes dere at det er galt å tvile på at barnevernet er til barnets beste? Er alle medlemmer gale og uten selvinnsikt? Anonymkode: 865d9...e48 Deg igjen??? Fortsatt ikke forstått tråden her??? Anonymkode: 2d924...681 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå