Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten digresjon fra meg, og noe jeg har opplevd.

Har høyere utdannelse, blitt "godkjendt" av bv som ekstra støtte til venninne med adferdsproblemer, da var jeg tenåring, alltid arbeidet med mennesker, og i ledende stilling. Aldri hatt kontakt med bv i familie/ellers i livet. 

Så fikk jeg et barn med spesielle behov, plutselig ble jeg stemplet som dårlig mor ( fra bhg ) meldt ca 4 ganger, de leitet etter "feil med meg, og min oppvekst", de fant ingenting. 

En gang da jeg måtte på bv kontoret så henvendte jeg meg i luken, spurte et helt vanlig spørsmål, damen som satt i resepsjonen der tok ut tungen og ristet på hodet av meg, 5 ansatte kom småløpende å så på meg… dette er helt sant, ble helt satt ut av slik ondskap,de bryter FOs etiske retningslinjer ved slik oppførsel.

Ja, jeg er utdannet sosionom. Har  mer intigritet, og respekt for enkeltindivider enn det de viste meg den gangen.

Jeg sa mitt, og siden har jeg ikke hørt en lyd.

Vil legge til at mitt barn ( nå voksen ) er født med a typisk autisme, høytfungerende, men som barn fikk han mer sanseforstyrrelser, det forstod de ikke, og jeg fikk skylden. Så jeg jobbet med han 24.7, i dag er han ressursterk, flott, kunnskapsrik&veldig reflektert, får bare skryt av skoler han går på, har lest de kan "nesten vokse av seg diagnosen", det kan de ikke i teorien, men har de ressursterke folk rundt seg ( og en flink mamma ;) ) så ser vi helt tydelige resultater, nesten slik at andre burde lære av meg ( jeg ER ydmyk ) men med de resultatene jeg har fått, så må jeg jo ha gjort mye riktig.

Anonymkode: dae1c...a1a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, UhmmHæ? skrev:

Det virker for meg at de fleste som mister barna sine til BV er fattige, stoff misbrukere, mentale syke eller innvandrere. Er man ikke i stand til å ta vare på et barn så er det forståelig at barnet reddes og plasseres. 

Men å rykke ut på en bekymringsmelding fra en som ikke liker deg, å la barna til mange innvandrere bruke BV som en trussel på sine foreldre for å kunne være ute seint på kveldene, og å ikke først gjøre en grundibg utredning i forkant av en overtakelse, med korrigerende kursing av uvitende foreldre som utgangspunkt er for meg å ødelegge både foreldre og barna. 

Jeg mener også denne tråden er forkastelig. At dere skal peke og le av fortvilte foreldres utblåsninger er myeee verre enn at noen faktisk kommentere bv og deres virksomhet. 

Da får du gå utav tråden da. Denne tråden handler om en facebook-gruppe. Er det så vanskelig å forstå?

Anonymkode: 3227d...478

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da får du gå utav tråden da. Denne tråden handler om en facebook-gruppe. Er det så vanskelig å forstå?

Ja, det er litt vanskelig å forstå at man skal snakke om den gruppen uten å nevne barnevern og barneverntjenesten. Typ A. Det er jo bare trist hvordan de holder på der inne. B. Hva mener du? Dette er fortvilte og desperate foreldre som har opplevd det verst tenkelige. A. Vel, bv har nok flyttet barnet for en grunn. B. Ja, det kan du jo tro, men det er feil. De hasteflytter barn over en lav sko. A. Feil, bv jobber primært forebyggende, flytter bare i alvorlige saker....osv osv. 

Mener ts at samtalen skulle stoppet etter første B? Og hva i all verden skal man diskutere vedr den gruppa, hvis en ikke rører bv? Har lest temmelig mange ganger her nå at formålet med tråden er å diskutere gruppa, ikke bv. Men det gir jo ingen mening..

Hilsen ei i andre siden av skalaen av bvmotstanderne

Anonymkode: e3613...258

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, det er litt vanskelig å forstå at man skal snakke om den gruppen uten å nevne barnevern og barneverntjenesten. Typ A. Det er jo bare trist hvordan de holder på der inne. B. Hva mener du? Dette er fortvilte og desperate foreldre som har opplevd det verst tenkelige. A. Vel, bv har nok flyttet barnet for en grunn. B. Ja, det kan du jo tro, men det er feil. De hasteflytter barn over en lav sko. A. Feil, bv jobber primært forebyggende, flytter bare i alvorlige saker....osv osv. 

Mener ts at samtalen skulle stoppet etter første B? Og hva i all verden skal man diskutere vedr den gruppa, hvis en ikke rører bv? Har lest temmelig mange ganger her nå at formålet med tråden er å diskutere gruppa, ikke bv. Men det gir jo ingen mening..

Hilsen ei i andre siden av skalaen av bvmotstanderne

Hvorfor mener du det er vanskelig? Gå inn i gruppa, les der og copy paste de sjukeste innleggene hvor BVansatte uthenges, etc. Er det denne tråden er for. Vil du avpore mer er du velkommen til å lage din egen tråd. 

Anonymkode: fcdc0...ee6

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende artikkel er blitt lagt ut i denne gruppen. Den handler om at sjikanen fra disse menneskene går utover barnevernsansattes barn ettefulgt av et par «hyggelige» kommentarer: http://www.dagbladet.no/kultur/det-svarte-hatet-mot-barnevernsansatte-rammer-ogsa-barna-deres/70319386

Bahahahahaha...Jeg døør av latter. Vi stepper det opp med enda styggere ord. Så kanskje de blir diagnoser med en hyggelig diagnose😂😂 #jegerkrenka 

Skal dere vernes for og stjele barn, ødelegge familier, og til og med drap?

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Følgende artikkel er blitt lagt ut i denne gruppen. Den handler om at sjikanen fra disse menneskene går utover barnevernsansattes barn ettefulgt av et par «hyggelige» kommentarer: http://www.dagbladet.no/kultur/det-svarte-hatet-mot-barnevernsansatte-rammer-ogsa-barna-deres/70319386

Bahahahahaha...Jeg døør av latter. Vi stepper det opp med enda styggere ord. Så kanskje de blir diagnoser med en hyggelig diagnose😂😂 #jegerkrenka 

Skal dere vernes for og stjele barn, ødelegge familier, og til og med drap?

Vet du hva? Jeg blir ikke sjokkert lengre over hva disse disse menneskene lirer utav seg. De har jo mistet gangsynet helt pga hat.

Tenk om de kunne brukt tid og krefter på å jobbe for at de skal lære hva et barn trenger av omsorg, istedet for å bruke kreftene og livet på å spre hat over en etat som faktisk klarer å se barns behov.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

Vet du hva? Jeg blir ikke sjokkert lengre over hva disse disse menneskene lirer utav seg. De har jo mistet gangsynet helt pga hat.

Tenk om de kunne brukt tid og krefter på å jobbe for at de skal lære hva et barn trenger av omsorg, istedet for å bruke kreftene og livet på å spre hat over en etat som faktisk klarer å se barns behov.

Ja, de burde bruke tiden sin på noe mer konstruktivt. Ikke kommentarer som dette:

Sikkert sant- men det blir mye mer barn soret av hatende, maktmisbrukende, dårlig utdannete, pengekåte barnevernsansatte. Disse folk må bare avslutte å kidnappe, torturere og skade bern og familier. Så får de seg også igjen ett bedre liv. men hvis jeg er ansvarlig for heletiden og stadig begående lovbrutt mot barn og foreldre, må jeg regne med at barna til ansatte i bv , blir ikke bare "mobbet". Det er helt forståelig (ikke bra men forståelig) hvis folk formerer seg og trek fram alle ansatte i ett lukket system som skaper vold, angst, trusel og dø.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, de burde bruke tiden sin på noe mer konstruktivt. Ikke kommentarer som dette:

Sikkert sant- men det blir mye mer barn soret av hatende, maktmisbrukende, dårlig utdannete, pengekåte barnevernsansatte. Disse folk må bare avslutte å kidnappe, torturere og skade bern og familier. Så får de seg også igjen ett bedre liv. men hvis jeg er ansvarlig for heletiden og stadig begående lovbrutt mot barn og foreldre, må jeg regne med at barna til ansatte i bv , blir ikke bare "mobbet". Det er helt forståelig (ikke bra men forståelig) hvis folk formerer seg og trek fram alle ansatte i ett lukket system som skaper vold, angst, trusel og dø.

Den der var vanskelig å lese

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Den der var vanskelig å lese

Noe om angst, trussel, død og barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det er vanskelig? Gå inn i gruppa, les der og copy paste de sjukeste innleggene hvor BVansatte uthenges, etc. Er det denne tråden er for. Vil du avpore mer er du velkommen til å lage din egen tråd. 

Nei, jeg har ikke behov for det, da jeg jobber i tjenesten og vet nok. Men jeg kan også spare meh for slike svar, kjenner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev en admin. Det sier litt om nivået på gruppen:

Så lenge det finnes fosterfjols vil galskapen i barnevernet eksistere. De som gjerne vil ha barn får jammen produsere barn selv, ikke stjele andres barn. Og for å advare dere som tenker på å sko dere på andre familiers sorg: Barna kommer til å hate dere, bebreide dere, anklage dere, ønske dere dit peppern gror! Og en dag blir dere gamle og grå. Unga vil ikke besøke dere, og det med rette! De har nemlig sin egen biologiske familie som venter på dem. Så en dag sitter dere der da, og angrer det gale dere har gjort. Var de penga virkelig så viktige? Ikke det nei. Kan uansett ikke ta med deg penger i likkista di!

Anonymkode: 2998d...0c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2018 den 20.50, UhmmHæ? skrev:

Sikkert det, men de har et frynsete rykte. Og det faktumet at de gir faen i å prøve å rette på det  dårlige inntrykket mange har av dem forsterker bare mitt inntrykk av dem.

Hvordan kan de rette opp dette inntrykket og samtidig opprettholde sin lovpålagte taushetsplikt? 

På 6.10.2018 den 21.00, UhmmHæ? skrev:

Jeg ser at dere prøver så godt som dere kan her. Men tomme fraser som 'det skjer aldri', 'skjer sjeldent' , 'de er så snille og proffe og sånn' hjelper ikke de som er 'fradømt' barna sine av det mektigste som finnes, nemlig staten uten rettegang. Gjennom et vedtak av et enkeltmenneske. Ofte på bakgrunn av 'bekymringsmeldinger' fra alt og alle.

Dersom man får bekymringsmeldinger fra alt og alle så bør man se seg i speilet og spørre seg hvorfor.

Jeg satt å leste i gruppen for noen dager siden og fant et innlegg fra en mann som hadde lagt ut videoopptak fra rettsak mot BV. Blant annet når en BV ansatt uttaler seg og blir utspurt av begge parter. Masse personlig info om ungene, og faren (som filmet) oppførte seg så ustabilt at jeg ville ikke latt han ha samvær med ei potteplante! 

Han skriver om filmingen i innlegget sitt i gruppa, selve videoene ligger åpent på hans profil. 

Endret av Tipptoppi
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette skrev en admin. Det sier litt om nivået på gruppen:

Så lenge det finnes fosterfjols vil galskapen i barnevernet eksistere. De som gjerne vil ha barn får jammen produsere barn selv, ikke stjele andres barn. Og for å advare dere som tenker på å sko dere på andre familiers sorg: Barna kommer til å hate dere, bebreide dere, anklage dere, ønske dere dit peppern gror! Og en dag blir dere gamle og grå. Unga vil ikke besøke dere, og det med rette! De har nemlig sin egen biologiske familie som venter på dem. Så en dag sitter dere der da, og angrer det gale dere har gjort. Var de penga virkelig så viktige? Ikke det nei. Kan uansett ikke ta med deg penger i likkista di!

Anonymkode: 2998d...0c4

Fosterfjols? 

Så lenge det finnes udugelige foreldre vil BV eksistere.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tipptoppi skrev:

Hvordan kan de rette opp dette inntrykket og samtidig opprettholde sin lovpålagte taushetsplikt? 

Dersom man får bekymringsmeldinger fra alt og alle så bør man se seg i speilet og spørre seg hvorfor.

Jeg satt å leste i gruppen for noen dager siden og fant et innlegg fra en mann som hadde lagt ut videoopptak fra rettsak mot BV. Blant annet når en BV ansatt uttaler seg og blir utspurt av begge parter. Masse personlig info om ungene, og faren (som filmet) oppførte seg så ustabilt at jeg ville ikke latt han ha samvær med ei potteplante! 

Han skriver om filmingen i innlegget sitt i gruppa, selve videoene ligger åpent på hans profil. 

😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnevernet og kan ligge våken om natten pga den gruppa. Er liksom ikke ønskedrømmen å bli uthengt der, spesielt ikke når man har barn selv.

Når dere oppmuntrer til deling her, gjør dere det enda verre! Selv om dere skulle anonymisere et innlegg ved deling, vil mange flere gå inn på siden å se.

Kjære KG: Vær så snill å ikke gjør jobben min enda tøffere enn den er!

Anonymkode: 94388...296

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnevernet og kan ligge våken om natten pga den gruppa. Er liksom ikke ønskedrømmen å bli uthengt der, spesielt ikke når man har barn selv.

Når dere oppmuntrer til deling her, gjør dere det enda verre! Selv om dere skulle anonymisere et innlegg ved deling, vil mange flere gå inn på siden å se.

Kjære KG: Vær så snill å ikke gjør jobben min enda tøffere enn den er!

Anonymkode: 94388...296

Vi sletter navn når vi legger ut noe, så innlegget er anonymisert

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det at vi diskuterer og setter fokus på en anti-BVgruppe hetser og drapstruer mennesker i tillegg til å være en fare for egne barn gjør jobben din vanskeligere? 

Hva med anti-vaxgrupper, skal man heller ikke diskutere den av hensyn til helsepersonell? 

Jeg synes det er FLOTT at flere blir obs på denne farlige fb-gruppen, og jeg er selv tilknyttet jobb i BV. 

Anonymkode: a2cab...827

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som vil kneble oss...

Når en fb-gruppe gjør kritikkverdige ting, får de også tåle at de blir kritisert

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det at vi diskuterer og setter fokus på en anti-BVgruppe hetser og drapstruer mennesker i tillegg til å være en fare for egne barn gjør jobben din vanskeligere? 

Hva med anti-vaxgrupper, skal man heller ikke diskutere den av hensyn til helsepersonell? 

Jeg synes det er FLOTT at flere blir obs på denne farlige fb-gruppen, og jeg er selv tilknyttet jobb i BV. 

Anonymkode: a2cab...827

Å beskrive ei anti BV-gruppe som farlig bør i skje uten tilsvar fra de som er i den gruppa (de gruppene).
Du kan selv melde deg inn i de FB-gruppene og si hva du mener der og diskutere saklig - det går faktisk an.
Men der går det nok ikke an å forsvare BV generelt fordi BV- og foster-industrien har så mange stygge saker i historikken.

I stedet for å skrike høyt om hvor dumme eller lavintelligente enkelte debattanter er så bør man heller vurdere ut fra alle de intervjuene med barnevernsofre. Det er det nærmeste man kommmer fakta. Folk som Per Einar Guthus, Rune Fardal, Ingar Grøndahl gjør alle dugnad for å dokumentere galskapen i barnevernet.
Jobben deres bør respekteres, fordi disse åpenbart står på folkets og ofrenes side.

Her inne på KG forsøkes det stadig å stemple BV-motstandere som idioter og det er tydelig at KG-brukere med BV-tilknytning misliker fakta og sannhet. Det er ikke ærlig spill.

Anonymkode: 2b3af...438

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å beskrive ei anti BV-gruppe som farlig bør i skje uten tilsvar fra de som er i den gruppa (de gruppene).
Du kan selv melde deg inn i de FB-gruppene og si hva du mener der og diskutere saklig - det går faktisk an.
Men der går det nok ikke an å forsvare BV generelt fordi BV- og foster-industrien har så mange stygge saker i historikken.

I stedet for å skrike høyt om hvor dumme eller lavintelligente enkelte debattanter er så bør man heller vurdere ut fra alle de intervjuene med barnevernsofre. Det er det nærmeste man kommmer fakta. Folk som Per Einar Guthus, Rune Fardal, Ingar Grøndahl gjør alle dugnad for å dokumentere galskapen i barnevernet.
Jobben deres bør respekteres, fordi disse åpenbart står på folkets og ofrenes side.

Her inne på KG forsøkes det stadig å stemple BV-motstandere som idioter og det er tydelig at KG-brukere med BV-tilknytning misliker fakta og sannhet. Det er ikke ærlig spill.

Anonymkode: 2b3af...438

Det er ingen som sier at det ikke finnes mennesker som har hatt en negativ opplevelse med barnevern, men vi syntes det er forferdelig dumt at noen vil fjerne et statlig organ som eksisterer for å beskytte de svakeste i samfunnet. Barn trenger trygghet og omsorg, og det er ikke alle foreldre som er i stand til å gi dem det. Vi MÅ ha tiltak som gir oss muligheten til å redde barn fra slike situasjoner. 

Skal man la være å redde de som virkelig lider, fordi et fåtall opplevde det som urettferdig? Barnet og barnets rettigheter kommer først. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...