Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er så rart at medlemmene bare svelger andre medlemmers historie rått. Nå er det noen som mener de mistet barnet sitt fordi barnevernet ikke likte at de har piercing og tatoveringer og det strømmer på med sympatierklæringer. Det er ikke måte på hvor fordomsfulle barnevernet er. Noen har til og med søkt opp saksbehandleren i saken (fullt navn er selvfølgelig oppgitt) og ut ifra profilbildet kunne hen se at damen ikke var god. Man mister ikke barnet sitt fordi man har litt kroppskunst, skjønner de ikke at det ligger mer bak?

Minner om hun som mente hun mistet barna fordi legen sa hun hadde vitaminmangel. Og for å bevise det hele la hun ut hele rapporten og den var lang. Vitaminmangel var bare en fotnote i en lang rekke av grunner. Men medlemmene så ikke skogen for bare vitaminer og kritikken mot barnevernet haglet.

Anonymkode: 58062...912

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2018 den 17.20, AnonymBruker skrev:

Det må da gå an å rapportere denne fyren til facebook?

Anonymkode: 3227d...478

Jeg rapporterte ham/henne for falsk konto. Facebook er rimelig strenge på det (vet av erfaring da jeg opprettet en tullekonto en gang som ble rapportert), så forhåpentligvis blir den slettet.

Anonymkode: 84086...e2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke den fake adminen har lest hele artikkelen hun/han har delt for å underbygge påstanden sin om homofile, spesielt ikke slutten av den... Cherrypicking er fine greier for å spre propaganda.

Anonymkode: 84086...e2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 14.6.2018 den 2.43, Bossa Nova skrev:

Dette må være det mest infame startinnlegget jeg har lest. Du vil konsekvent ha en uthenging av folk som har blitt skadet av barnevernet, men de skal IKKE få lov til å forsvare seg. De skal ikke få lov til å ta til motmæle og fortelle hva de har opplevd.

Er du klar over at du snur opp ned på Loven om ytringsfrihet her? Du oppfordrer til å tråkke på privatpersoner og ødelegge deres omdømme, men de offentlige skal du skåne. 

Jeg har aldri vært borti Barnevernet, ingen i min slekt har det. Jeg er fra det en kaller en velstående familie hvor vi har råd til de beste advokatene og har dem i vår omgangskrets, dersom barnevernet skulle prøvd seg. Vi har hatt det godt, men har også blitt oppdratt til å respektere folk og ikke hovere (nå skal dere vel ta meg på de første setningen i dette avsnittet, men jeg har ikke hatt for vane å skrive om dette). Jeg skjønner ihvertfall at disse verdiene er iferd med å forsvinne.

Etter at jeg har lest i trådene og facebokkgruppene, så har jeg dette å si: Ja, jeg støtter rebellene! Maken til maktovergrep skal man lete lenge etter. Ikke bare har staten makt over dem, men her på dette forumet knebler dere dem. Det virker som om dere representerer barnevernet selv, at det er en del offentlig ansatte her.

Jeg har blitt så lei av hurpe-mentaliteten som råder på Kvinneguiden. Her sparkes det nedover hele tiden. Ikke bare sparkes, men tråkkes og trampes. Jeg leser stadig at dere gjør narr av folk som dere mener er mindre intelligente, som har vært uheldige i livet og som har blitt kronisk syke enten fysisk eller mentalt. 

En facebookgruppe som heter anti hurpene på kvinneguiden hadde passet bedre, for her er det så mange ufyselige mennesker samlet på en plass at det er nesten ikke til å tro. At dere, som er så umodne og lite ydmyke, en gang skal bli foreldre... Det er vel det verste. 

Takk for meg, jeg har fått nok av kvinneguiden.

Jeg er også fra en velstående slekt, hvor jeg, to fettere, en onkel, stemor og far er advokater. Ingen som jobber med barnevernssaker, men det hadde ikke blitt et problem likevel. Vi har likevel hatt kontakt med barnevernet. Det virker som du tror bare folk fra dårligere kår har kontakt med barnevernet, men slik er det altså ikke. I de fleste tilfeller kommer barnevernet inn med rådgivning eller følger opp bekymringsmeldinger. Så går de igjen, og saken blir lukket. Dette skjer i de fleste sakene. 

De såkalte «rebellene» er de som har fått fratatt barna sine ofte med gode grunner, manglende omsorg, vold i hjemmet, mangelfull opplæring. Det har vært forsøkt gang på gang å gi veiledning, og i siste instans må man flytte barnet en periode eller permanent for st banet skal ha det bra. Hvorfor du skal støtte dette, skjønner jeg ikke. 

Det finnes ingen lov om ytringsfrihet. Det finnes en bestemmelse om ytringsfrihet i grunnloven. Den setningen sier ikke mer enn at det skal være lov å ytre seg, og såvidt jeg har sett i denne tråden er det fullstendig lov å ytre seg innenfor trådens rammer. Vil man starte en helt annen diskusjon, er man velkommen til å åpne sin egen tråd. Det er ingen som nekter «rebellene» fra gruppen å forsvare seg, men hvis de skal gjøre det bør de lage en tråd om temaet og ikke spamme en tråd som omhandler noe helt annet - nemlig en offentlig gruppe på Facebook hvor de har skrevet offentlige innlegg.

Det som har blitt forsvart med her, er av typen «støtter du at barnevernet ødelegger familier :)» og lignende, og det er ikke givende til debatten etter det hundrede innlegget med lignende formulering. 

Anonymkode: 8abde...ff3

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det var nylig noen som hadde lagt ut av et gråtende barn. Det er fjernet nå, heldigvis, men det fikk stå der siden i går kveld. Det er jo massiv utlevering av det lille barnet, og jeg skjønner ikke poenget. Alle vet at det er vondt for et barn å bli tatt bort fra familien sin, det er jo det eneste barnet kjenner til. Men det betyr ikke at man skal la barn leve under omsorgssvikt bare fordi de gråter når de blir hentet. Barnet mitt gråter når jeg henter det i barnehagen, for det vil gjerne fortsette leken. Det beviser jo ikke noe som helst.. Blir helt matt...

• Liker 13
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Det har vært flere gråtende barn der i det siste. Jeg skjønner at det er et virksomt virkemiddel i en vanskelig kamp, det vekker masse emosjoner hos alle, men barnets rett på skjerming burde komme først. Jeg synes det vitner om dårlig foreldrekunnskap når man velger eksponere barnet for å vise verden at "alle andre tar feil og vi har rett". 

Skrevet

Nå er KG og tråden her blitt til egen tråd i gruppa på FB, med skjermdump. Det er sikkert ikke første gang, og blir neppe siste, men en får kanskje forvente et "rush" av nye anonyme medlemmer som deltar i denne tråden 

Kopiert fra FB:
Vi alle vêt att på kvinneforum hetses vi som står i sannhet for våre barn!! Her kan dere lese noe av det som legges ut der!! Vi har noen på gruppa her som screen shoter å sender til dette forumet, der vi som prøver å få frem sannheten blir hersa så til de grader innpå der!!
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lol, vi eies visstnok av BV.

Hvor er lønna mi? 

Anonymkode: a2cab...827

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Fant en eldre tråd og, her kommer gullkornene i fleng:

- Nytt innlegg i kvinne guiden. Her får de seg til og si at det var flott at politiet angrep den 12 år gamle gutten i Ås..

- det lov å henge henne ut som bv ansatt. Det er lov å kritisere hennes måte å praktisere jobben sin. Får frem hvordan hun er med å bryte lover og regler. Det tror jeg hun vet, men hun liker det ikke. Derfor bruker hun barna sine som et argument i håp om at det blir slutt på kritikken mot henne. Da kan man spørre seg selv, er dette god omsorgsevne? Neppe. Hun burde tenke seg godt om før hun publiserer slike ting.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Papirfly, mod.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Fjugur skrev:

Nå er KG og tråden her blitt til egen tråd i gruppa på FB, med skjermdump. Det er sikkert ikke første gang, og blir neppe siste, men en får kanskje forvente et "rush" av nye anonyme medlemmer som deltar i denne tråden 

Kopiert fra FB:
Vi alle vêt att på kvinneforum hetses vi som står i sannhet for våre barn!! Her kan dere lese noe av det som legges ut der!! Vi har noen på gruppa her som screen shoter å sender til dette forumet, der vi som prøver å få frem sannheten blir hersa så til de grader innpå der!!

😂

Anonymkode: e3613...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nylig noen som hadde lagt ut av et gråtende barn. Det er fjernet nå, heldigvis, men det fikk stå der siden i går kveld. Det er jo massiv utlevering av det lille barnet, og jeg skjønner ikke poenget. Alle vet at det er vondt for et barn å bli tatt bort fra familien sin, det er jo det eneste barnet kjenner til. Men det betyr ikke at man skal la barn leve under omsorgssvikt bare fordi de gråter når de blir hentet. Barnet mitt gråter når jeg henter det i barnehagen, for det vil gjerne fortsette leken. Det beviser jo ikke noe som helst.. Blir helt matt...

De trenger ikke legge ut bilder av barnet heller. Det rekker at de eksponerer seg selv. På den måten utleverer de sitt sårbare barn på verst tenkelige vis for offentligheten. Det er helt forferdelig😢

• Liker 7
Gjest Bøff Eløff
Skrevet
Sitat

Der inne er det barnevernpedagoger, sakkyndige psykologer, en helsesøster og en haug barneverntilhengere. Mange av barneverntilhengerne har ikke kunnskap om Barnevernet og tar ikke til seg dokumentasjon. Jeg syns det bør være flere som melder seg inn på Kvinneguiden og dokumenterer svikten i Barnevernet :).

Jeg lurer på hvem av oss som er hvem. De virker å ha fullstendig kontroll. ;)

Skrevet
5 timer siden, Fjugur skrev:

Kopiert fra FB:

Skulle til og si jeg ikke finner den, men fant den nå. Av 17 kommentarer sitter de og hauser hverandre opp om hvordan både KG og alle som er medlemmer her er tilknyttet BV på en eller annen måte.

Det eneste som genuint irriterer meg er følgende kommentar:

Sitat

Der inne er det barnevernpedagoger, sakkyndige psykologer, en helsesøster og en haug barneverntilhengere. Mange av barneverntilhengerne har ikke kunnskap om Barnevernet og tar ikke til seg dokumentasjon. Jeg syns det bør være flere som melder seg inn på Kvinneguiden og dokumenterer svikten i Barnevernet 

Jeg blir matt av hvor lite selvinnsikt et menneske kan ha. For jeg vet ikke hvor mange ganger vi har poengtert hva trådens tema er og om de vil klage om BV og ville konspirasjonsteorier så kan de pokker meg lage en egen tråd om det -_-

Men hei, jeg ble nevnt spesifikt i en kommentar vedrørende en tidligere "diskusjon" i tråden som tidligere ble stengt

Sitat

Emmelise. 
Denne brukeren ble for ikke lenge siden konfrontert med en video hvor en 12 år gammel gutt ble tatt fra sine foreldre med voldelig makt av Barnevernet og politiet. Vi brukte nærmere ti sider hvor jeg spurte henne om hvorfor det er greit å hente en gutt fra foreldre som beskyttet sønnen sin fra å bli mobbet og truet på skolen. Hun hadde ingen svar å komme med. Hun benektet at politiet var voldelige mot gutten når de tok han. Men hun hadde ingen bevis på sine påstander ettersom videoen taler sitt tydelige språk. Vold hjemme er altså ikke greit, men vold fra offentelige tjenestemenn i Barnevernets regi er altså greit er hva jeg konkluderer med ut fra diskusjonen med denne brukeren. 

I feel special ❄️💜

• Liker 21
Skrevet

Det virker som at flere i gruppa mener alle som jobber i mot dem/ikke er enig er eid av barnevernet 😬.

leste nå at kvinneguiden vist er eid av barnevernet også 😂 neimen så kult da

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2018 den 16.36, Raiu skrev:

Er det noen som går inn på profilene til disse menneskene?

Tar meg en tur innimellom, feks her om dagen en dame som forbannet BV og alt som var. På profilen hennes hadde hun en kjæreste det virket som om hun slo opp med annenhver dag. Kjæresten hadde torturert hunden hennes slik at den døde, og så skrev hun om at han trøstet henne etter en tung dag.... Flere statuser om hvor kan man få tak i best dop og når noen tok det opp svarte hun ja men det er jo så gøy.

Lurer fælt på hva BV mente var uegnet i hjemmet hennes jeg :sarkasme:

Tipper hun er en av de stakkarne som fikk frastjået barna av barnefjernet pga hun smurte for tykke brødskiver...🙄

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Det virker som at flere i gruppa mener alle som jobber i mot dem/ikke er enig er eid av barnevernet 😬.

leste nå at kvinneguiden vist er eid av barnevernet også 😂 neimen så kult da

Ja, jeg må innrømme jeg synes litt synd på dem og, det må være hardt å tro at mesteparten av Norge er ute etter å ta dem, at alle som mener vi trenger barnevernet er onde mennesker som er kjøpt og betalt, at det er kun de som ser «sannheten». Det å bli så paranoid er rett og slett trist, og det å ikke skjønne at når 99% mener noe annet enn deg så kan det faktisk være du som tar feil?

Ser for meg at mange av de som er med i disse gruppene også er folk som tror på chem trails...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Elsker at de leter etter muldvarper i en åpen Facebook-gruppe 😂

Anonymkode: fa267...c25

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Leste nå kommentaren din på den siden. Du er ikke splitter pine gal som ønsket deg bort fra voldelig mann! Ikke derfor! Våkn opp, skjønn hva folk snakker om, ikke misforstå til det ugjenkjennelige hver bidige gang

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

«De snakker ofte om "at det er ingen røyk uten ild". Men fornuftige folk blåser ut ilden, de fyller ikke på bensin slik BV ansatte gjør! Det er der galskapen ligger.»

Ja. Snakker vi NULL selvinnsikt da, eller?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...