Gå til innhold

Øyer nært Athen (miniferie)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt flybilletter til familien (2 voksne og 2 småbarn) til Athen i høstferien. Altså starten av oktober.

Vi har 5 hele dager på oss, når jeg ikke teller med reisedagene i hver ende. Vi har lyst til å se Akropolis, og jeg ser for meg at vi booker hotell i Athen første og siste nettene, og tar båt til et par øyer og er tre dager på tur og overnatter tre netter på øyer. Vi kan altså ikke dra langt ut i øyriket, det blir sikkert litt for mye stress. Er det noen som er kjent og kan foreslå et par øyer som er fine? Det blir kanskje for langt å dra til Naxos? Det er jo noen nærmere, f.eks. Hydra.... 

Eller er det bare tull å fokusere på øyene, kanskje det finnes en fin liten perle av en småby ved sjøen en togtur unna Athen..?

tar imot alle tips!

Anonymkode: c00cb...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk ut Nafplio ca 15 mil fra Athen (på Peloponnes). Veldig vakker by! Se f,eks her: www.visitnafplio.net

Anonymkode: 50996...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut Nafplio ca 15 mil fra Athen (på Peloponnes). Veldig vakker by! Se f,eks her: www.visitnafplio.net

Anonymkode: 50996...bee

Takk, skal sjekke ut byen! 👍

Anonymkode: c00cb...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ägina er fin, ca 40 min med ferje fra Athen.

Anonymkode: a6914...a5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aegina, som ble nevnt over her. Ca. 40 min med ferje fra Pireus i Athen. Liten, koselig og fin øy 😊

Anonymkode: 1a926...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg fikk litt kalde føtter etter å ha lest endel mer om Athen. Det virker som Hellas er et flott feriemål når man drar ut til øyene - og ikke så mye på fastlandet. I allefall for oss som reiser med to små barn. Bortsett fra Nafplio som ble nevnt over her, virker det som de fleste fine turistmålene og vakre byene er langt ute i havet. Så leste jeg på tripadvisor og flere andre steder at oktober (midten av oktober, for vår del) er sesongen over. Færre båter til øyene (og mange kanselleringer pga mye vind), hoteller stenger. Unntaket er selvsagt de store turistøyene som Kreta, Rhodos etc som holder sesongen gående lenger. Men det blir for langt for oss, og for dyrt i høstferien.

Jeg kansellerte derfor flybillettene (24 timers gratis kansellering hos SAS). Nå er vi tilbake til start igjen, og har alle muligheter åpne. På godt og vondt... :)

Anonymkode: c00cb...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...