Gå til innhold

Egypt eller Tyrkia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært begge steder og kan si hva som er forskjellene? Tenker ikke på de typiske feriestedene, men på Cairo eller Istanbul f.eks. 

Hvordan er byene, hvordan er folka?

Anonymkode: c0806...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater Egypt!! Slitsomt å være turist der, da alle skal prakke på deg ting! De er også svært, SVÆRT pågående mot damer! Synd, for det er mye fint å se i Egypt, men man må være så forsiktig der. Jeg har en egyptisk venninne fra Kairo, men bosatt i Norge nå, og hun sier hun aldri tok buss eller annet kollektivt i Kairo av frykt for seksuell trakassering av fremmede menn. Hun vil heller ikke ta taxi, kun en taxisjåfør som familien kjenner. 

Tyrkia er annerledes. Der har jeg reist alene som dame mange ganger. Istanbul er nydelig,  men også der er det en del som er pågående for å få deg med i en teppebutikk eller en gullsmed, hvor            "fetteren" jobber, og du skal få god pris.  Men bare vær avvisende, og ikke svar på spørsmål. På turiststeder er det mer avslappende enn Istanbul, men jeg vil uansett anbefale å besøke Istanbul,  da det er eventyrlig! 

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istanbul definitivt. Er helt enig med brukeren over. I Kairo og ellers i Egypt blir du totalt trakassert som kvinne og folkene er uærlige.

Anonymkode: 84022...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kommet hjem fra Istanbul og hadde en kjempefin tur. Mye interessant og fint å se 😊

Anonymkode: a411d...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...