Gå til innhold

Hva er vitsen med knekkebrød?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir jo ikke mett av det, uansett hvor mye pålegg jeg har på.. Jeg kan spise 6-7 knekkebrød og være like sulten. Så hvorfor kjøper folk denne dritten? 

Anonymkode: 11fd2...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6-7 grove knekkebrød? Har du prøvd sånne helt grove med masse frø i? Sånne som ser hjemmebakt ut? Jeg blir isåfall mett av 2 sånne firkanter. Det er veldig mye vits i knekkebrød da for eksempel alle ikke tåler gjær like godt og det er et godt avbrekk fra brødskive. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Rumle said:

Fordi det er holdbart, enkelt og knasende godt :jepp:

 

Veldig enig:nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir som regel mett av 2-3 knekkebrød. Da har jeg ofte på majones, salami, ost, agurk og paprika. Bruker husmann knekkebrød frå wasa.

Anonymkode: dfd02...112

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. Selv blir jeg god og mett av knekkebrød. Av vanlig brød derimot.. Aldri mett.

Anonymkode: fbc95...73c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i at knekkebrød ikke gir en metthetsfølelse. Det er jo stort sett luft med noe greier rundt, så da går det jo an
å ha det ved siden av brødskiver for å fylle opp litt. Knekkebrød er alltid knallgodt med brunost på! :rodmer: 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Blir mett av 2-3 knekkebrød jeg, men så blir jeg fort sulten igjen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zikkzakk skrev:

6-7 grove knekkebrød? Har du prøvd sånne helt grove med masse frø i? Sånne som ser hjemmebakt ut? Jeg blir isåfall mett av 2 sånne firkanter. Det er veldig mye vits i knekkebrød da for eksempel alle ikke tåler gjær like godt og det er et godt avbrekk fra brødskive. 

Dersom du ikke visste det så er det ekstremt masse fett i disse, så de er ikke spesielt sunne :) 

Endret av JackNapier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rumle skrev:

Fordi det er holdbart, enkelt og knasende godt :jepp:

 

Oh yes! Jeg hater å blande korn inn i mykt brød, blir kvalmen av å støte på harde klumper. Men knasende knekkebrød med ulik korn og slikt, c'est magnifique! :nordvesta: 

Anonymkode: f8ce4...bf6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt ryvita. Blir mett av de. Og rugsprø. 

Anonymkode: b3118...b66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JackNapier skrev:

Dersom du ikke visste det så er det ekstremt masse fett i disse, så de er ikke spesielt sunne :) 

Hvilken type og merke knekkebrød mener du? I Husman knekkebrød er det 2 gram fett pr 100 gram knekkebrød, hvorav 0,4 gram er mettet fett.

Anonymkode: a3581...adf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, JackNapier skrev:

Dersom du ikke visste det så er det ekstremt masse fett i disse, så de er ikke spesielt sunne :) 

De kan være sunne, selv om de inneholder mye fett, dersom det er sunt fett i de :) Det er mye sunt fett i frø

Anonymkode: a3581...adf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vår trenger også en viss mengde fett (både mettet og flerumettet fett).

Anonymkode: a3581...adf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker sorgen da det gikk opp for meg at denne typen ikke var å få tak i lengre. :sukk: De var gode.
                               Bilderesultat for knekkebrød

Finner ikke bilder av en annen type som jeg var så glad i, men de var runde, store som middagstallerkener
og hadde hull i midten. Fatter ikke hvorfor mine favoritter av matvarer bare skal tas bort.
Jeg velger å ta det dønn personlig etter hvert! :jolie: 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type og merke knekkebrød mener du? I Husman knekkebrød er det 2 gram fett pr 100 gram knekkebrød, hvorav 0,4 gram er mettet fett.

Anonymkode: a3581...adf

Nå må du lese hvilket innlegg jeg siterer da. Er jo ikke frø og slikt i Husman.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan være sunne, selv om de inneholder mye fett, dersom det er sunt fett i de :) Det er mye sunt fett i frø

Anonymkode: a3581...adf

Det spørs hva planen din er det. Fett = kalorier, så om man driver med et strengt kosthold kan det å spise mange av disse kontra Husmann gjøre at man teller veldig feil! Men gode er de :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mett av 2-3 knekkebrød jeg... Men vi er nå forskjellige😊 Jeg bruker Wasa sine havre knekkebrød

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JackNapier skrev:

Nå må du lese hvilket innlegg jeg siterer da. Er jo ikke frø og slikt i Husman.

Ok :) Beklager

Anonymkode: a3581...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...