Gå til innhold

Ridebukselår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år gammel og har ekstreme ridebukselår, de ødelegger absolutt hele kroppen min! Jeg har alltid vært slank, liten og «undervektig», frem til 19-20-årsalderen. Da la jeg fortere på meg og har siden da vært «normalvektig». Ikke spesielt tynn, ikke spesielt tykk. Siden jeg var 15-16 har jeg sett at det har vært noe «rart» med lårene mine, men tenkte ikke mer over det før det ble ekstremt da jeg bikket 20. Jeg har flat mage, og grei størrelse pupper og rompe, så er sånn sett fornøyd med kroppen. Men sett bakfra ser jeg helt merkelig ut. Jeg har veldig breie hofter, og så går det på en måte innover igjen ved sidene av rumpa, før lårene buler ut. (Så her er det også snakk om «hip dips».) Jeg har ekstremt mye fett rundt toppen av låra. Beina mine ser nesten ut som vinglass, da resten av låret blir tynnere og leggene mine er syltynne. Og ja, det ser rart ut forfra også, men er verst bakfra.

det har blitt så ille nå at jeg ikke kan gå med dongeribukser, jeg kan absolutt ikke gå med bikinitruse, og det går ikke en dag uten at det plager meg og får meg i dårlig humør. 

Jeg har googlet men finner ikke så mye i formasjon, og leser for det meste st det er styrt av gener og ikke noe spesielt jeg kan gjøre. Jeg skal bli flinkere til å spise sunt og trene, det har jeg allerede begynt med nå, men jeg sitter også å drømmer om å legge meg under kniven....

så spørsmålet mitt til dere: er det noen som har blitt kvitt ridebukselår ved hjelp av bedre kosthold/ trening? Eller fettsuging?

Anonymkode: de1b5...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikker på at det ikke bare er i hodet ditt dette er ille?

Anonymkode: c362a...c8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis ikke tilhenger av å gjette diagnoser, men lurer på om du burde google lipødem, både tekst og bilder. Se bort fra de ekstreme bildene (som det er aller flest av). 

PS: var ikke meningen å gjenta den som skrev over her. Innlegget kom like før jeg postet mitt, men da er vi tydeligvis flere som har tenkt samme tanke :) 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så spørsmålet mitt til dere: er det noen som har blitt kvitt ridebukselår ved hjelp av bedre kosthold/ trening? Eller fettsuging?

Anonymkode: de1b5...946

Det mest konstruktive jeg kan foreslå deg er å trene bein målrettet. Søk opp forskjellige øvelser for quadriceps, hamstring, siden av låret, rumpe osv.

Anonymkode: f5578...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) det er IKKE bare hodet mitt. Har hatt noen som har sagt det til meg også. Det er rett og slett skikkelig stygt ut. 

Leste litt om lipødem, men jeg har ikke vondt, og det er kun øvre lår. Men skal lese litt til. 

Anonymkode: de1b5...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ridebukselår er ganske sexy, spesielt om resten av kroppen er tight også ;-) Du kan være glad du ikke har skinnylegs som en gutt synes nå jeg da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for tulleinnlegg

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går an å endre på ved hjelp av trening og kosthold. Husk at man ikke nødvendigvis går ned i vekt ved å spise sunt, det er jo kcal inntaket som har mest å si. Men er jo desidert lurest og gjøre det ved å spise sunt! Går ikke å punkforbrenne, så dersom du skal bli kvitt dette, går du nok litt ned generelt. Så oppfordrer deg jo ikke til å bli undervektig! Men altså, BMI er bare en måte å måle hvorvidt man er under/normal/eller overvektig på. Så jeg ville sjekket det på en annen måte også. 

Ville ikke trent så mye ben jeg da, da dette gir større lår (med mindre du går ned i fettprosent). Men når det er sagt! det er sikkert ikke så ille som du føler! 

Anonymkode: d8e0c...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 21.5.2018 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Dette går an å endre på ved hjelp av trening og kosthold. Husk at man ikke nødvendigvis går ned i vekt ved å spise sunt, det er jo kcal inntaket som har mest å si. Men er jo desidert lurest og gjøre det ved å spise sunt! Går ikke å punkforbrenne, så dersom du skal bli kvitt dette, går du nok litt ned generelt. Så oppfordrer deg jo ikke til å bli undervektig! Men altså, BMI er bare en måte å måle hvorvidt man er under/normal/eller overvektig på. Så jeg ville sjekket det på en annen måte også. 

Ville ikke trent så mye ben jeg da, da dette gir større lår (med mindre du går ned i fettprosent). Men når det er sagt! det er sikkert ikke så ille som du føler! 

Anonymkode: d8e0c...7e5

Hvis det er lipødem så kan det ikke endres med kosthold og trening, nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...