Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Jeg har vært sykemeldt i 3/4år pga. episoder på jobben for noen år siden. Disse konfliktene var noe jeg trodde at jeg taklet. Fikk bla. levert en blokk hvor alle mine kollegar hadde skrevet ned mine "negative" sider. Jeg var helt i sjokk, men holdt ut, ville ikke at de skulle knekke meg! Men de gjorde det selvfølgelig, bare noen år etter.. Da sa kroppen stopp, fikk først et angst anfall i bilen på tur til jobb. Så ble det verre; fikk depresjon godt blandet med angstanfall. Hele livet mitt ble snudd på hodet Så nå etter et langt, vondt år begynner det endelig å snu, skal prøve å søke yrkesrettet attføring for tror ikke jeg takler å komme tilbake dit. Noen som har erfaring fra å søke attføring og hva som skjer i møte med trygdeetaten? Hva slags utdanning kan man evnt. få?
Dina36 Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Hei. Du kan få inntil 3 år dekket på attføring og i spesielle tilfeller kan en søke om et fjerde år. Tror det er lettere hvis du tar utgangspunkt i tidligere utdannelse og bygger videre på den, men det går også an å skifte helt retning. Jeg er selv under attføring og fikk først søknaden min avslått. Anket og fikk det gjennom. Tror mye kommer an på hvem du har som saksbehandler men jeg ønsker deg lykke til. Stå på :-)
Gjest Gjest i dag Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Jeg fikk attføring pga depresjon og angst. Og jeg skiftet hekt rettning. Fikk innvilget fire år på skolen. Tror ikke det er vansklig å få attføring dersom du har en diagnose. Aetat har vært hygglige og hjelpsomme men jeg har til tider måtte stått på mitt. Stå på. Lykke til .
Gjest Moonshadow Skrevet 28. februar 2005 #4 Skrevet 28. februar 2005 Hei. Du kan få inntil 3 år dekket på attføring og i spesielle tilfeller kan en søke om et fjerde år. Tror det er lettere hvis du tar utgangspunkt i tidligere utdannelse og bygger videre på den, men det går også an å skifte helt retning. Jeg er selv under attføring og fikk først søknaden min avslått. Anket og fikk det gjennom. Tror mye kommer an på hvem du har som saksbehandler men jeg ønsker deg lykke til. Stå på :-) Det med tre år stemmer ikke her i allefall. Mulig det er forskjell fra plass til plass. Her kan man i allefall få opp til 6år på ya.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå