Gå til innhold

Daten vil ha sex. Ikke jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg min andre date med en fyr. Hjemme hos meg. Det endte med klining og litt tafsing som ble til mer tafsing. Jeg tok hendene hans bort fra skrittet mitt opptil flere ganger som hint på at vi ikke skulle gå lenger, og siste gangen sa jeg til han rett ut at jeg ikke ville gå lenger så tidlig. Da svarer han «helt enig». Han var jo tydeligvis ikke det. Han var jo veldig klar og prøvde seg jo flere ganger, til og med etter jeg tok vekk hendene hans ut av/på vei ned i buksa mi. 

Det var egentlig ganske ubehagelig, og jeg blir litt småstressa. Hvordan forholde meg til dette neste gang? Og hvorfor sier han at han er enig i at vi ikke må gå for fort når han allikevel prøver seg gang på gang? Går det ikke an å kose uten å gå hele veien?

Anonymkode: e9e28...86c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv hadde jeg ikke latt det bli en "neste gang". Han hører jo ikke. Sånne menn som ikke respektere ett nei, er det verste jeg vet. 

Anonymkode: 33da2...cae

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det går an. Høres ut som han er litt "kort" eller worst case, for opptatt av bare en ting. Det er helt normalt at en mann prøver seg, vi blir jo typisk mye fortere klare, men hvis man har litt tungt for å tolke "svaret" man får så tror jeg det ofte et dårlig tegn dessverre. Når det er sagt dømmer jeg ingen her, helt greit å hoppe til køys på første date, så lenge begge er interessert i det samme, men jeg synes det er trist når menn virker helt ute av stand til å tolke hvor kvinnen er i relasjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn har som regel veldig kort tankegang og beslutningene deres er heller ikke alltid så smarte. Om det var opp til meg, ville jeg ikke sett trynet hans igjen.

Anonymkode: 76fec...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å tenke klart om man er kåt, men han burde jo selvsagt roet ned. Dere får la være å "kose" til du er klar, for det blir jo bare irriterende om man ikke får utløp for det som skjer ved "kosing".

Om det føles riktig kan du møte han igjen og være tydelig på at du trenger litt tid til å bli kjent uten kroppskontakt for å kjenne på om dette er noe for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, visp said:

Det er litt vanskelig å tenke klart om man er kåt, men han burde jo selvsagt roet ned. Dere får la være å "kose" til du er klar, for det blir jo bare irriterende om man ikke får utløp for det som skjer ved "kosing".

Nei, please, ikke tenk sånn. Du har selvfølgelig rett i forhold til akkurat denne mannen. Men progresjon til kyssing uten sex er helt normalt i normal dating som går riktig vei. Hvis damene har lyst til å kysse, men holder tilbake fordi man "frykter" mannen blir irritert fordi det ikke umiddelbart leder til sex, så kan det mistolkes til at kvinnen enten er uinteressert eller har issues med "normal progresjon". Det ville vært trist om vi ikke kunne ha noe fysisk samvær før man går hele veien, det hadde faktisk jeg synes var litt sprøtt også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får la være å ha hjemmedate neste gang da, så begrenser det seg selv.

Anonymkode: f3ab9...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn har som regel veldig kort tankegang og beslutningene deres er heller ikke alltid så smarte. Om det var opp til meg, ville jeg ikke sett trynet hans igjen.

Anonymkode: 76fec...11b

Utrolig fascinerende å se noen snakke om at folk er dumme med formuleringer som "kort tankegang" og "ikke så smarte beslutninger". Bare renner over av ironi.

 

Men jeg tenker, trådstarter, at det avhenger av hva du legger i at du måtte fjerne hånden hans "opptil flere ganger". At han prøvde seg er jo greit, selv om det kan hende han burde skjønt at han ikke skulle gjøre det i utgangspunktet. Om han i kampens hete ikke tok hintet etter første gang du tok bort hånden hans heller, og du måtte gjøre det igjen, kan vel det også tilgis så lenge han fullt ut aksepterte det da du viste det igjen. Men om du måtte gjøre det igjen og igjen og igjen, da er det sannsynlige at han ga faen i at du ble ukomfortabel fremfor at han ikke forstod det. Og det er verre.

Det at han sa han var enig i at dere ikke burde gå for langt for raskt ville jeg ikke lagt så mye i. Du sa det plutselig rett ut, og da famlet han vel litt i blinde. Kanskje var det bare dust av ham, men kanskje tenkte han også at det var bedre å si seg enig med deg enn (når han allerede hadde presset på) å fortsatt insisterte på at det var en dritgod idé å ha sex. Det kunne jo vært vel så ubehagelig for deg. Akkurat hvordan noen formulerer seg sekundet etter de får beskjed om at man ikke vil ha sex med dem nå hadde jeg ikke lagt så mye i, i hvert fall så lenge responsen hans ikke var noe sur eller uvennlig. Den høres tåpelig ut når du tenker på det i ettertid, men alternativene var jo å enten akseptere det eller ikke akseptere det, og det beste (og eneste akseptable) er at han aksepterte det. Hvordan han formulerte seg på sparket betyr lite, og det er ingen vits i å overanalysere en spontant respons idet han prøvde å gjeme ereksjonen sin etter å ha blitt avvist. Bittelitt slækk kan man gi på akkurat ordvalget, det viktige er nå at han aksepterte at du sa klart nei.

Anonymkode: 577e3...bce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde jeg dumpa. Han snakker deg etter munnen.

Anonymkode: ed581...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Utrolig fascinerende å se noen snakke om at folk er dumme med formuleringer som "kort tankegang" og "ikke så smarte beslutninger". Bare renner over av ironi.

 

Men jeg tenker, trådstarter, at det avhenger av hva du legger i at du måtte fjerne hånden hans "opptil flere ganger". At han prøvde seg er jo greit, selv om det kan hende han burde skjønt at han ikke skulle gjøre det i utgangspunktet. Om han i kampens hete ikke tok hintet etter første gang du tok bort hånden hans heller, og du måtte gjøre det igjen, kan vel det også tilgis så lenge han fullt ut aksepterte det da du viste det igjen. Men om du måtte gjøre det igjen og igjen og igjen, da er det sannsynlige at han ga faen i at du ble ukomfortabel fremfor at han ikke forstod det. Og det er verre.

Det at han sa han var enig i at dere ikke burde gå for langt for raskt ville jeg ikke lagt så mye i. Du sa det plutselig rett ut, og da famlet han vel litt i blinde. Kanskje var det bare dust av ham, men kanskje tenkte han også at det var bedre å si seg enig med deg enn (når han allerede hadde presset på) å fortsatt insisterte på at det var en dritgod idé å ha sex. Det kunne jo vært vel så ubehagelig for deg. Akkurat hvordan noen formulerer seg sekundet etter de får beskjed om at man ikke vil ha sex med dem nå hadde jeg ikke lagt så mye i, i hvert fall så lenge responsen hans ikke var noe sur eller uvennlig. Den høres tåpelig ut når du tenker på det i ettertid, men alternativene var jo å enten akseptere det eller ikke akseptere det, og det beste (og eneste akseptable) er at han aksepterte det. Hvordan han formulerte seg på sparket betyr lite, og det er ingen vits i å overanalysere en spontant respons idet han prøvde å gjeme ereksjonen sin etter å ha blitt avvist. Bittelitt slækk kan man gi på akkurat ordvalget, det viktige er nå at han aksepterte at du sa klart nei.

Anonymkode: 577e3...bce

I fall det ikke kom klart nok frem: Nei, det er ikke greit at han ikke aksepterte det før. Dette var bare i forbindelse med at trådstarter snakket mye om denne responsen hans om at han var "helt enig" i at de ikke burde gå så langt så fort. Da hadde han endelig akseptert at hun ikke ville, selv om jeg jo er enig i at det skjedde for sent, og jeg mener bare at akkurat hvordan han formulerte "Den er grei, jeg skal slutte" er ikke så viktig. Det er en formulering som kom på sparket i en ubehagelig situasjon, ikke noe det er verdt å overanalysere.

Anonymkode: 577e3...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kreator skrev:

Nei, please, ikke tenk sånn. Du har selvfølgelig rett i forhold til akkurat denne mannen. Men progresjon til kyssing uten sex er helt normalt i normal dating som går riktig vei. Hvis damene har lyst til å kysse, men holder tilbake fordi man "frykter" mannen blir irritert fordi det ikke umiddelbart leder til sex, så kan det mistolkes til at kvinnen enten er uinteressert eller har issues med "normal progresjon". Det ville vært trist om vi ikke kunne ha noe fysisk samvær før man går hele veien, det hadde faktisk jeg synes var litt sprøtt også.

Jo, men om han har litt problemer med å vente er det kanskje en bedre løsning her enn at hun dropper han helt- tenkte nå jeg da. For meg er fysisk samvær ganske essensiellt for å finne ut om kjemien stemmer. Eller noen ganger vet man det jo bare på forhånd også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ønsker at han skal respektere at du vil vente? Hvis ikke avslutter dere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv hadde jeg ikke latt det bli en "neste gang". Han hører jo ikke. Sånne menn som ikke respektere ett nei, er det verste jeg vet. 

Anonymkode: 33da2...cae

Enig med dette. Han har vist hva han er ute etter og respekterer ikke når du fjerner hånda hans fra skrittet ditt. Hadde ikke giddet å møtt han igjen. 

Anonymkode: 3d7d1...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

I går kveld hadde jeg min andre date med en fyr. Hjemme hos meg. Det endte med klining og litt tafsing som ble til mer tafsing. Jeg tok hendene hans bort fra skrittet mitt opptil flere ganger som hint på at vi ikke skulle gå lenger, og siste gangen sa jeg til han rett ut at jeg ikke ville gå lenger så tidlig. Da svarer han «helt enig». Han var jo tydeligvis ikke det. Han var jo veldig klar og prøvde seg jo flere ganger, til og med etter jeg tok vekk hendene hans ut av/på vei ned i buksa mi. 

Det var egentlig ganske ubehagelig, og jeg blir litt småstressa. Hvordan forholde meg til dette neste gang? Og hvorfor sier han at han er enig i at vi ikke må gå for fort når han allikevel prøver seg gang på gang? Går det ikke an å kose uten å gå hele veien?

Anonymkode: e9e28...86c

Hvorfor slapp du inn en fyr i eiga hjem etter kun en date?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

I går kveld hadde jeg min andre date med en fyr. Hjemme hos meg. Det endte med klining og litt tafsing som ble til mer tafsing. Jeg tok hendene hans bort fra skrittet mitt opptil flere ganger som hint på at vi ikke skulle gå lenger, og siste gangen sa jeg til han rett ut at jeg ikke ville gå lenger så tidlig. Da svarer han «helt enig». Han var jo tydeligvis ikke det. Han var jo veldig klar og prøvde seg jo flere ganger, til og med etter jeg tok vekk hendene hans ut av/på vei ned i buksa mi. 

Det var egentlig ganske ubehagelig, og jeg blir litt småstressa. Hvordan forholde meg til dette neste gang? Og hvorfor sier han at han er enig i at vi ikke må gå for fort når han allikevel prøver seg gang på gang? Går det ikke an å kose uten å gå hele veien?

Anonymkode: e9e28...86c

Å fjerne hånda en gang er greit, to til nøds, men en tredje gang, nei da er det over og ut spør du meg. Hadde ikke møtt han igjen. Ja det skulle gå fint an å kysse og kose uten å gjøre noe mer. Det må jo gå an å bli kjent med hverandre litt før en hopper til køys også uten at en skal bli kalt fullstendig gammeldags av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du syns det var ubehagelig må du jo nesten vurdere selv om du vil møte han igjen, men jeg syns egentlig ikke dette høres ut som noen big deal. Bortsett fra at du syns det var ubehagelig. Handlingsforløpet syns jeg ikke det er noe galt med, for jeg syns det skal være lov å prøve seg. I mange tilfeller ender jo dette handlingsforløpet med sex, og det kan være vanskelig å vite om noen er seriøs eller ikke når de fjerner en hånd. MEN det er ikke greit å holde på så lenge at det blir ubehagelig for den andre. Jeg ville nok latt dette gå som en misforståelse, men det er jo avhengig av hvor godt du liker han osv

Anonymkode: 8a556...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anna Maria skrev:

Å fjerne hånda en gang er greit, to til nøds, men en tredje gang, nei da er det over og ut spør du meg. Hadde ikke møtt han igjen. Ja det skulle gå fint an å kysse og kose uten å gjøre noe mer. Det må jo gå an å bli kjent med hverandre litt før en hopper til køys også uten at en skal bli kalt fullstendig gammeldags av den grunn.

Alle jenter sier nei, men nesten ingen mener det. For menn er det umulig å vite. 

Ønsker man ikke sex burde man heller ikke ligge på sofaen og kline og tafse på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, FrodeF skrev:

Alle jenter sier nei, men nesten ingen mener det. For menn er det umulig å vite. 

Ønsker man ikke sex burde man heller ikke ligge på sofaen og kline og tafse på hverandre. 

Fullstendig uenig. Det må gå an å tilnærme seg hverandre seksuelt uten å gå hele veien den aller første eller andre gangen en treffes. Hva er det som haster så innmari, hvis det ikke er snakk om ons. Da har en vel uansett tid på seg mener jeg, og en må da vel kunne klare å vente litt og bli litt kjent med hverandre om den ene av partene nå føler det er det beste. Om begge vil hoppe rett til køys, så kjør på for all del. Men alle er ikke skapt slik, og det må en kunne respektere. Det er ikke umulig ¨å vite, når noen tar en fysisk hånd og fjerner din. Det er ganske klar tale, selv om en er aldri så neddopet på kåtskap. Hvis du virkelig mener at alle jenter sier nei uten å mene det, er det en farlig tankegang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 11.17, AnonymBruker skrev:

I går kveld hadde jeg min andre date med en fyr. Hjemme hos meg. Det endte med klining og litt tafsing som ble til mer tafsing. Jeg tok hendene hans bort fra skrittet mitt opptil flere ganger som hint på at vi ikke skulle gå lenger, og siste gangen sa jeg til han rett ut at jeg ikke ville gå lenger så tidlig. Da svarer han «helt enig». Han var jo tydeligvis ikke det. Han var jo veldig klar og prøvde seg jo flere ganger, til og med etter jeg tok vekk hendene hans ut av/på vei ned i buksa mi. 

Det var egentlig ganske ubehagelig, og jeg blir litt småstressa. Hvordan forholde meg til dette neste gang? Og hvorfor sier han at han er enig i at vi ikke må gå for fort når han allikevel prøver seg gang på gang? Går det ikke an å kose uten å gå hele veien?

Anonymkode: e9e28...86c

Nei..jeg er dame. Vil jeg ikke ha sex unnlater jeg å tease opp mannen med klining. I mine øyne er klining foreplay. 

Anonymkode: b869a...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...