AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er normalvektig med en bmi på 22. Men magen min står veldig ut. Når jeg trykker inn, går det et pr cm før det virker hardt og ømt. Den har vært sånn fra jeg var liten, og jeg har ingen intoleranser. Har veid 10kg mindre enn jeg gjør nå, og magen var fortsatt stor i forhold til resten av kroppen. På grunn av dette kan jeg ikke gå med bukser (det som passer i magen sitter for løst på beina og omvendt) Selvbildet er lavt og som følge av det har jeg isolert meg og utviklet sosial angst. Vet det er vanskelig for dere å svare på dette, men tror dere dette er noe jeg kunne fått dekket av det offentlige mtp bukplastikk/fettsuging? Går på avklaring og økonomien strekker ikke til et slik inngrep... Anonymkode: 0e456...728
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Har du vært hos legen med dette? Anonymkode: 8f1e6...5db 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Kan du være oppblåst? Vurdere muligheten for intoleranser igjen? Om du mener det bare er at du er "feit" rundt magen, har du prøvd å gå ned? Anonymkode: 2409a...697 1
Nera Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Oi. For det første så kan man ikke få angst av dette, da heter det ikke sosial angst, for sosial angst er noe helt annet. Jeg er så heldig å alltid hatt veldig flat mage og fine mage knort. Så det er ikke noe jeg sliter med. Jeg har aldri trent eller gjort noe med det, og jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på, jeg ble født sånn. Men siden du skriver at magen din alltid har vært slik, siden du var liten også tenker jeg at det kanskje ikke er så mye å gjøre med det akkurat nå. Hvis du er tolmodig, gi den litt tid til du vokser helt, da skjer det som regel forandringer. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er da. Prøv å trene magen mens du har på sånn derre mage grier (vet ikke hva det heter) Som Kim reklamerer for. Body heter den kanskje, jeg har ingen annelse. Det kommer ikke forandringer med engang, så ikke gi opp. Hjelper ikke dette så må du bare akseptere deg og det. Jeg mener det er noe du ble født med, og det er ikke så mye å gjøre med det. Ikke fettsug det, selvom selvtilliten er helt nede. Det er hvordan du tenker, alle andre legger så vidt merke til det. Tenk på noe annet, ikke legg deg under kniven uansett hva. Livet er kort til å bare stresse om kropp. Tenk når du blir sånn 70 år. Også har du ingen spesielt brae minner å se fordi du brukte det opp på å «perfekt” alt den tiden gikk bort til kropp og press om å være perfekt. Hahah neida, sier ikke at du er sånn men ja du ser poenget.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 18 minutter siden, Nera said: Jeg er så heldig å alltid hatt veldig flat mage og fine mage knort. Så det er ikke noe jeg sliter med. Jeg har aldri trent eller gjort noe med det, og jeg spiser akkurat hva jeg har lyst på, jeg ble født sånn. Haha behov for å skryte litt? Unødvendig info med tanke på TS sitt spørsmål. Og Ts! Hør med legen din! jeg kjenner en som fikk øreoperasjon (estetisk) dekket , så hvem vet! Anonymkode: e76c2...daa 10
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er normalvektig med en bmi på 22. Men magen min står veldig ut. Når jeg trykker inn, går det et pr cm før det virker hardt og ømt. Den har vært sånn fra jeg var liten, og jeg har ingen intoleranser. Har veid 10kg mindre enn jeg gjør nå, og magen var fortsatt stor i forhold til resten av kroppen. På grunn av dette kan jeg ikke gå med bukser (det som passer i magen sitter for løst på beina og omvendt) Selvbildet er lavt og som følge av det har jeg isolert meg og utviklet sosial angst. Vet det er vanskelig for dere å svare på dette, men tror dere dette er noe jeg kunne fått dekket av det offentlige mtp bukplastikk/fettsuging? Går på avklaring og økonomien strekker ikke til et slik inngrep... Anonymkode: 0e456...728 Altså man får ikke dekt kirurgi på grunnlag av ens økonomiske situasjon - du får det dekt om du oppfyller kriteriene uavhengig av hva inntekten din er. Og så er spørsmålet: er du feit, da? Er det noe fett å fettsuge? Hvis det er fett så kan det trenes bort, men det virker jo egentlig ikke som det er det som er problemet her, og da kan vel ikke plastisk kirurgi hjelpe deg. Anonymkode: b1b07...593 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Ts her. Er ikke oppblåst, og jeg har prøvd å bruke avføringsmidler for å sjekke om jeg kan ha vært forstoppet. Var hos en kirurg for noen år siden, og han sa at jeg egnet meg til fettsuging, men at jeg på daværende tidspunkt var for ung etter hans mening. Har vært innom tanken på delte magemuskler, siden jeg tross alt har gått en del opp og ned i vekt? Ca 10 kg mindre og 10 kg mer. Mente forresten ikke at magen alene gir meg angst, men den har gjort at jeg har isolert meg, og jeg har pådratt meg angst som følge av det. Anonymkode: 0e456...728
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 Ta igjen; må bare legge til at jeg nå er sunn, og at jeg har en stabil vekt, på mitt 4 år. Anser meg selv som frisk fra spiseforstyrrelser, men for å ikke framprovosere det på nytt, ønsker jeg ikke å gå inn for å virkelig slanke meg, når jeg uansett er fornøyd med resten av kroppen. Anonymkode: 0e456...728
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 Det går dessverre ikke an å punktslanke seg (alle dietter eller vidundermidler som påstår det, er svindel). Hvordan fettet er fordelt på kroppen er i hovedsak genetisk betinget og ikke noe man får gjort noe med. Du kan jo ta en tur til legen og høre hva han/hun tenker. Sannsynligvis vil legen si at du er normal. Jeg vil nok heller råde deg til å lære deg å leve med denne skavanken. De fleste av oss har en eller flere ting ved kroppen eller ansiktet vårt som vi er misfornøyde med.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har samme problemet, ser ut som om jeg er 5 måneder på vei. Har prøvd å trene magen men nytter ikke. Anonymkode: 40a28...67d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 Jeg var sånn på din alder helt til jeg fant ut at jeg må ned i fettprosent. Anonymkode: b3d35...6c7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #12 Skrevet 21. mai 2018 Jeg er undervektig i forhold til BMI og har også stor mage i forhold til resten av kroppen. Ser ut som jeg er 4-5 måneder på vei etter noen timer. Når jeg våkner er magen ganske flat, så jeg regner med at det er på grunn av noe jeg spiser. Jeg tviler på at det offentlige dekker fettsuging. Er ikke det bare for veldig overvektige mennesker? Siden du har hatt det sånn siden du var barn er det nok bare kroppsformen din som er sånn. Lær deg heller å bli fornøyd med det. Finnes mange måter å kle bort magen også, hvis du syns den er sjenerende Anonymkode: d43e9...9a5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ta igjen; må bare legge til at jeg nå er sunn, og at jeg har en stabil vekt, på mitt 4 år. Anser meg selv som frisk fra spiseforstyrrelser, men for å ikke framprovosere det på nytt, ønsker jeg ikke å gå inn for å virkelig slanke meg, når jeg uansett er fornøyd med resten av kroppen. Anonymkode: 0e456...728 Her var det mye rot, ingen kan hjelpe deg når du ikke oppgir alle opplsyninger i første innlegg. Spisefortyrrelse kan for eks ødelegge magen på en måte der du blir kronisk oppblåst. Det kan bli bedre etter måneder eller år med et bra kosthold igjen. Gjerne med minimalt av prosessert mat som pølser, kjøttdeig, sjokolade og annen junk. Nytter ikke med fettsuging når du er oppblåst grunnet vann og luft. Man opererer ike for å fjerne luft fra tarmen Anonymkode: 05427...747 1
Ulla Ullsokk Skrevet 21. mai 2018 #14 Skrevet 21. mai 2018 Jeg får større mage når jeg har spist mye fint hvetemel, men er ikke intolerant mot det og blir ikke oppblåst som når jeg spiser ting jeg ikke tåler. Dvs ikke noe prompete eller knipete. Merker du forskjell ifht hva du spiser? Hvis det er fett, så er det noe annet. Vi er født forskjellige og noen har mer fett enn andre på forskjellige steder. Da er det isåfall fettfjerning som gjelder og det kan jeg omtrent garantere at du ikke får dekket, uansett hvor sterke komplekser du har. Det er kjipt for deg, men du må spare. Vi kan jo ikke sette fiksing av komplekser på skattebetalerenes regning, vi må prioritere syke mennesker, det sier seg jo selv. Jeg fikset et stygt klumpetekeisersnittarr, måtte spare lenge, for tjente minimalt på den tiden. Men det gikk til slutt og det var verdt sparingen Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #15 Skrevet 21. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her var det mye rot, ingen kan hjelpe deg når du ikke oppgir alle opplsyninger i første innlegg. Spisefortyrrelse kan for eks ødelegge magen på en måte der du blir kronisk oppblåst. Det kan bli bedre etter måneder eller år med et bra kosthold igjen. Gjerne med minimalt av prosessert mat som pølser, kjøttdeig, sjokolade og annen junk. Nytter ikke med fettsuging når du er oppblåst grunnet vann og luft. Man opererer ike for å fjerne luft fra tarmen Anonymkode: 05427...747 Jeg var sånn fra jeg var barn. Magen er årsaken til at jeg utviklet spiseforstyrrelser, gikk litt for langt da jeg skulle slanke den bort Anonymkode: 0e456...728
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå