AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Noen som så dokument 2 da en mann skulle konvertere til islam for å gifte seg med kjæresten sin som var fra Singapore? Jeg syns det var litt merkelig hele opplegget, måten han fyren oppførte seg var så merkelig syns jeg. Kjæresten ville aldri gifte seg under Sharia pga. Det gav mannen i forholdet all makt og mulighet til å ha flere koner. Det virket nesten som at mannen var litt snurt/ irritert over at hun ikke ville det også.. Noen som har sett? Hva var deres oppfatning? Anonymkode: 0d7d1...4c7 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Forstyrrende og ekkel dokumentar, og jeg forsto ikke helt poenget med den, eller hva den skulle formidle. Jeg synes den var ganske dårlig laget. Men den viste jo hvor enkelt det er å bli hjernevasket i religiøs sammenheng, og hvor depimerende det er med den onde sirkelen hvor foreldre ødelegger barna sine, fordi de selv ble ødelagt av sine foreldre som barn etc. Kudos til Lin (?) som klarte å tenke selv og dermed bryte ut av de stygge, jævlige tradisjonene. Dermed er det håp for barna hennes. Anonymkode: 5a7ad...e6c 6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Ser på den nå og merker jeg blir utrolig provosert av mannens oppførsel. Heiet på damen helt siden hun bestemt sa at hun aldri ville underkaste seg. Jeg trodde mannen hennes elsket henne, og han virket så følsom og snill i begynnelsen, men etterhvert blir han egoistisk og sier noen idiotiske ting til henne. "Du må bli voksen og begynne å tro." Jeg hadde fiket til ham og dratt sporenstraks om det var meg. Anonymkode: b731e...d2f 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Så bare starten. Skjønte ikke helt poenget med at han konverterte når forloveden egentlig ikke var troende? Anonymkode: d4500...b89 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #5 Skrevet 22. mai 2018 Jeg så den. Har fått veldig stor interesse for det med tro, hvordan du påvirkes av det du vokser opp med og hva som er fordeler og ulemper med det. Jeg er selv betatt av en muslim, men tenker rundt det hele. Jeg synes også oppførselen hans er merkelig. Han tror mer enn henne, enda han er norsk!! Jeg skjønner ikke at det er mulig. Og foreldrene hennes er slemme synes jeg! "du har syndet! dommedag kommer" De kommer heller ikke til Norge mer dersom hun ikke gifter seg. "En muslim skal ikke gifte seg slik". Omskjære barna. Nå er det veldig stor forskjell på de muslimene jeg kjenner til. Og jeg spør det samme som hun spør om; "Betyr ikke Islam fred?" Anonymkode: a52fa...30d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Det er han snålingen fra Insider. Anonymkode: a5502...9f4 2
Duff Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er han snålingen fra Insider. Anonymkode: a5502...9f4 Ja er det han? Jeg har bare sett snuttene som ble sendt i forkant av dokumentaren og trodde det handlet om at han skulle utgi seg for å bli muslim, ikke bli det på ordentlig. Jøss, så han mente det faktisk. Støtter dama 100%. Å gifte seg under sharia er bare galskap uansett hvor mildt troende mannen er. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bare starten. Skjønte ikke helt poenget med at han konverterte når forloveden egentlig ikke var troende? Anonymkode: d4500...b89 Forstod heller ikke dette. Trodde i starten at forloveden var en strengt praktiserende muslim, og trodde han konverterte for at de skulle kunne gifte seg eventuelt at det var forloveden som presset på. Men det viste seg jo senere at hennes foreldre fordømte mange av valgene de tok også etter giftemål. Det at moren måtte lyve om valgene til datteren for ikke å bli fordømt eller utstøtt fra det islamske miljøet. Forstod helt ærlig ikke hva han fikk ut av å konvertere til islam? Anonymkode: e01b4...a20
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 Ikke bare jeg som reagerte ser jeg. Trodde også at han på en måte ble "presset" litt til å konvertere men det virket jo som at kjæresten syns det var unødvendig at han konverterte i det hele tatt.. men hva var opplegget med svinekjøttets og alkoholen når foreldrene hennes kom på besøk? Da gjemte de unna både alkohol og svinekjøtt i en bod. Syns det blir litt for dumt å gjøre sånne ting på TV. Klarte ikke helt å forstå meg på det, i ene øyeblikket ville han være muslim mens i neste øyeblikk var sentrale deler av religionen bare en vits for han. Anonymkode: 0d7d1...4c7
hobbykokken Skrevet 6. juni 2018 #10 Skrevet 6. juni 2018 Lurer på hva eksen hans tenker. Altså moren til døtrene hans som plutselig ber muslimsk bønn før mat 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå