Gå til innhold

Sykemelding

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hej. Jag skal på konsultation på torsdag och är väldigt taggad! har haft lyst att operera mina bröst länge men aldrig vågat. har tänkt mera på vad andra vill säga och tycka, enn på mig själv.
Jag undrar kring detta med sykemelding. jag vil inte att chefen ska veta at jeg ska göra en bröst operation. det är min privata sak.
så min fråga är
vad sa ni til eras arbetsgivare? Vet inte hur jag ska säga det.. " jag blir borta på fredag. jag ska operera"..såklart vil chefen fråga "vad då?"..
Tänkte isåfall att säga att jag ska göra en intim operation.. så kan hen inte fråga mer (operation i Sverige.)

Anonymkode: c2438...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke operert, men tror det er vanlig å ta ut ferie for sånne ting. Sykemelding får du nok ikke om det ikke foreligger særlige medisinske grunner. 

Anonymkode: 10643...7fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hej. Jag skal på konsultation på torsdag och är väldigt taggad! har haft lyst att operera mina bröst länge men aldrig vågat. har tänkt mera på vad andra vill säga och tycka, enn på mig själv.
Jag undrar kring detta med sykemelding. jag vil inte att chefen ska veta at jeg ska göra en bröst operation. det är min privata sak.
så min fråga är
vad sa ni til eras arbetsgivare? Vet inte hur jag ska säga det.. " jag blir borta på fredag. jag ska operera"..såklart vil chefen fråga "vad då?"..
Tänkte isåfall att säga att jag ska göra en intim operation.. så kan hen inte fråga mer (operation i Sverige.)

Du får vel neppe en sykemeldig fra en svensk lege som er gyldig i Norge? Eller jobber du i Sverige? Kan du avklare? 

Anonymkode: 979a2...5c4

Skrevet

Du får ikke sykemelding for kosmetiske inngrep. Du må ta ulønnet permisjon eller ferie for brystforstørrelse

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal operere meg i Sverige og her får man sjukintyg efter operationen

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får vel neppe en sykemeldig fra en svensk lege som er gyldig i Norge? Eller jobber du i Sverige? Kan du avklare? 

Anonymkode: 979a2...5c4

I sverige

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal operere meg i Sverige og her får man sjukintyg efter operationen

Men denne vil ikke godkjennes i Norge. NAV utbetaler ikke sykepenger til kosmetiske inngrep. 

Anonymkode: 1423e...428

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor inte iNorge. Bor i Sverige..frågade bara om råd om vad jag ska säga till min chef..

AnonymBruker
Skrevet

Ærlighet varer lengst. Evt fpr du ta permisjon eller ferie. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor inte iNorge. Bor i Sverige..frågade bara om råd om vad jag ska säga till min chef..

Ærlighet varer lengst 

Anonymkode: 34080...ca1

Skrevet

Jag tror inte jag får godkänd permisjon eftersom många er på semester i juni. Får inte ta ut semester heller.. fick bara ta i slutet av juli 

AnonymBruker
Skrevet

Da får du bare si det som det er. Du kan jo si planlagt operasjon uten å spesifisere? Dersom min sjef hadde krevd å få vite hva jeg skulle operere hadde jeg sluttet. Det har hen ingenting med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...