Gå til innhold

Trening hver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å trene fast for 2 mnd siden. Syns det er kjempegøy og føler at dette gjør meg kjempegodt for kropp og sjel

Så leser jeg litt rundt, og noen steder sies det at man ikke burde trene for mye for det er ikke bra for kroppen. Så prater jeg med instruktører og mennesker som er veltrente og de sier at det ikke er noe å bry seg om og at jeg kan trene så mye jeg vil. En sa at jeg kunne trene så mye jeg ville, men at det ikke anbefales i starten for da kan man fort bli lei og slutte og trene helt og holdent, men at det lønner seg å trene sjeldnere i starten og heller øke treningsmengden over tid slik at det blir en varig endring

 

Jeg syns det er så gøy å trene og når jeg ikke får trent en dag så blir jeg forferdelig rastløs og stiv i kroppen. Har fibromyalgi og kjenner mine begrensninger veldig godt, men trenger å få en sterkere kropp for å håndtere sykdommen(e) i sjakk

Så langt så trener jeg slik i utgangspunktet. Dvs at jeg ikke nødvendigvis trener hver eneste dag. Dukker det opp andre planer så dropper/utsetter jeg treningen

mandag: kjernetrening for å styrke rygg + yoga

tirsdag: roing

onsdag: trening med strikk og pilates

torsdag: styrketrening

fredag: kjernetrening

lørdag: kondisjon

søndag: styrketrening

Lengden på treningsøktene varer alt fra 30 minutter til 2 timer. Varer det rundt 2 timer så er det gjerne pga yogatimen som ofte varer 60-75 minutter inkl meditasjon og sånt. 

Enn så lenge så føler jeg ikke at jeg blir lei av å trene, og tenker at dersom treningen skulle bli et ork å få til så kan jeg heller trappe litt ned på treningen når den tid kommer og gi meg selv noen hviledager. 

Å gå turer, som jeg ser mange anbefaler som en treningsform på hviledager, er uaktuelt enn så lenge. Jeg har ingen hund og dermed føler jeg at turgåing er et ork uten like. Om jeg får meg en hund igjen i fremtiden, så har jeg ingen problemer med å innføre turgåing igjen

 

Anonymkode: 6209f...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Null problem å trene hver dag med det treningsprogrammet. Det har god variasjon.

Det er overtrening som er faren med å trene hver dag. Men det skal litt til. Det skjer helst med folk som trener mye og hardt. 

Anonymkode: 51dae...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med treningen hver dag, men lytt til kroppen. Er du sliten en dag så gjør det ingenting med 1-2 dagers pause. 

Trening er sunt, året rundt👌

Anonymkode: 3749b...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null problem å trene hver dag med det treningsprogrammet. Det har god variasjon.

Det er overtrening som er faren med å trene hver dag. Men det skal litt til. Det skjer helst med folk som trener mye og hardt. 

Anonymkode: 51dae...3fe

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kos deg med treningen hver dag, men lytt til kroppen. Er du sliten en dag så gjør det ingenting med 1-2 dagers pause. 

Trening er sunt, året rundt👌

Anonymkode: 3749b...eb9

Takk 😊 godt å lese at det er god variasjon. For det har jeg prøvd å tenke litt på, men siden jeg ikke har så veldig mye erfaring på treningsfronten så blir jeg litt usikker. 

Lytte til kroppen har jeg heldigvis endelig blitt ganske flink til ellers mtp sykdommer, men uvant i forhold til trening siden jeg ikke helt har lært meg å finne balansen der enda, men jeg prøver så godt jeg kan å kjenne forskjell på følelsen av å ikke burde trene fordi kroppen trenger hvile og når jeg burde trene og kroppen har behov for det osv. 

Som i dag så ville både kropp og sjel bare nyte sola, så dagen har gått til podkaster og kryssord i hagen istedenfor trening, men kjenner jeg gleder meg veldig til å trene igjen i morgen 😝

Anonymkode: 6209f...58c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk 😊 godt å lese at det er god variasjon. For det har jeg prøvd å tenke litt på, men siden jeg ikke har så veldig mye erfaring på treningsfronten så blir jeg litt usikker. 

Lytte til kroppen har jeg heldigvis endelig blitt ganske flink til ellers mtp sykdommer, men uvant i forhold til trening siden jeg ikke helt har lært meg å finne balansen der enda, men jeg prøver så godt jeg kan å kjenne forskjell på følelsen av å ikke burde trene fordi kroppen trenger hvile og når jeg burde trene og kroppen har behov for det osv. 

Som i dag så ville både kropp og sjel bare nyte sola, så dagen har gått til podkaster og kryssord i hagen istedenfor trening, men kjenner jeg gleder meg veldig til å trene igjen i morgen 😝

Anonymkode: 6209f...58c

Supert! Bra tegn på at du gleder deg til neste økt. Kontinuitet er nøkkelen til fremgang. Sett deg gjerne mål fremover også, det fungerer som motivasjon for å overvinne dørstokkmila for min del😜 

Anonymkode: 3749b...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Supert! Bra tegn på at du gleder deg til neste økt. Kontinuitet er nøkkelen til fremgang. Sett deg gjerne mål fremover også, det fungerer som motivasjon for å overvinne dørstokkmila for min del😜 

Anonymkode: 3749b...eb9

Syns det er litt vanskelig å finne mål som jeg kan trives med. Gå ned i vekt er ikke et mål jeg vil ha siden jeg har hormonsykdommer som gjør det svært vanskelig, så jeg fokuserer mest på en generell sunn livsstil. 

Jeg har dog 1 mål, men det er langsiktig. Jeg skal klare en helt vanlig push-up i løpet av 2018. Jeg er skikkelig svak i armene og har en del kilo på kroppen, men har fått noen tips om hvordan jeg skal få det til så jobber på saken. 

Ellers har jeg bare mål som å bli sterkere, trene meg opp så mage og rygg takler prolapser bedre og sånne ting

Kan kanskje sette små mål som å øke i antall kilo på vekter og slikt da 🤔

Anonymkode: 6209f...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...