Gå til innhold

Fulgte etter amulanse i 150 km/t


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/personbilsjafor-hengte-seg-pa-ambulansen-i-150-kilometer-i-timen/69822025

Når smuglere blir tatt i tollen, blir bilene de bruker beslaglagt.

Hvorfor blir ikke bilen til råkjørere beslaglagt?

Jeg er ganske sikker på at risikion for å miste bilen, som kanskje har kostet en million, vil få folk til å tenke seg om en gang eller to før de bryter fartsgrensa.

 

Anonymkode: c23a1...04a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det. Ikke engang ved gjentatt promillekjøring er det så vidt jeg vet automatikk i at bilen inndras. 

Det finnes mange idioter i verden. Dessverre har litt for mange av dem førerkort. 

Anonymkode: c6af1...16f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.5.2018 den 13.02, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/nyheter/personbilsjafor-hengte-seg-pa-ambulansen-i-150-kilometer-i-timen/69822025

Når smuglere blir tatt i tollen, blir bilene de bruker beslaglagt.

Hvorfor blir ikke bilen til råkjørere beslaglagt?

Jeg er ganske sikker på at risikion for å miste bilen, som kanskje har kostet en million, vil få folk til å tenke seg om en gang eller to før de bryter fartsgrensa.

 

Anonymkode: c23a1...04a

Forholdsmessighetsprinsippet.

Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx said:

Forholdsmessighetsprinsippet.

Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn.

Hvorfor mister smuglere bilen da?

Anonymkode: 9856b...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Forholdsmessighetsprinsippet.

Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn. 

Så å kjøre i 150 km/t og sette eget og andres liv i fare, samt forstyrre et uttrykningskjøretøy på oppdrag er som å stjele i butikken?

Anonymkode: c23a1...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Sunday, May 27, 2018 den 9.21, jabx skrev:

Forholdsmessighetsprinsippet.

Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn.

Enkelte land har faktisk slike straffer. Som for eksempel offentlig pisking, eller hugge av en kroppsdel ved enkelte lovbrudd. 

Men folk begår jo ulovlige handlinger i disse landene uansett. Så hvilken effekt slike straffer har, kan sikkert diskuteres... 

Anonymkode: b8da1...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...