AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Del Skrevet 20. mai 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/personbilsjafor-hengte-seg-pa-ambulansen-i-150-kilometer-i-timen/69822025 Når smuglere blir tatt i tollen, blir bilene de bruker beslaglagt. Hvorfor blir ikke bilen til råkjørere beslaglagt? Jeg er ganske sikker på at risikion for å miste bilen, som kanskje har kostet en million, vil få folk til å tenke seg om en gang eller to før de bryter fartsgrensa. Anonymkode: c23a1...04a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #2 Del Skrevet 20. mai 2018 Si det. Ikke engang ved gjentatt promillekjøring er det så vidt jeg vet automatikk i at bilen inndras. Det finnes mange idioter i verden. Dessverre har litt for mange av dem førerkort. Anonymkode: c6af1...16f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. mai 2018 #3 Del Skrevet 27. mai 2018 På 20.5.2018 den 13.02, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/personbilsjafor-hengte-seg-pa-ambulansen-i-150-kilometer-i-timen/69822025 Når smuglere blir tatt i tollen, blir bilene de bruker beslaglagt. Hvorfor blir ikke bilen til råkjørere beslaglagt? Jeg er ganske sikker på at risikion for å miste bilen, som kanskje har kostet en million, vil få folk til å tenke seg om en gang eller to før de bryter fartsgrensa. Anonymkode: c23a1...04a Forholdsmessighetsprinsippet. Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #4 Del Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, jabx said: Forholdsmessighetsprinsippet. Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn. Hvorfor mister smuglere bilen da? Anonymkode: 9856b...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2018 #5 Del Skrevet 27. mai 2018 4 minutter siden, jabx skrev: Forholdsmessighetsprinsippet. Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn. Så å kjøre i 150 km/t og sette eget og andres liv i fare, samt forstyrre et uttrykningskjøretøy på oppdrag er som å stjele i butikken? Anonymkode: c23a1...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2018 #6 Del Skrevet 10. juni 2018 På Sunday, May 27, 2018 den 9.21, jabx skrev: Forholdsmessighetsprinsippet. Jeg er ganske sikker på at risikoen for å miste hånden når man stjeler noe ville fått folk til å tenke seg om også, men vi hogger ikke av hender av den grunn. Enkelte land har faktisk slike straffer. Som for eksempel offentlig pisking, eller hugge av en kroppsdel ved enkelte lovbrudd. Men folk begår jo ulovlige handlinger i disse landene uansett. Så hvilken effekt slike straffer har, kan sikkert diskuteres... Anonymkode: b8da1...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå