Gå til innhold

Så en veske jeg likte, men.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har shopping angst! Jeg kan få lyst på en ting, men jeg kjøper det aldri med en gang jeg ser det, fordi jeg må tenke over hvor mye det kommer til og bli brukt. Hvor bruk har jeg for det, osv? 

Jeg shopper omtrent aldri. Kanskje 2 ganger i året, eller mindre. Men en veske skulle jeg egentlig hatt, en liten en man kan ha mobil, evt lader i. Fra før har jeg en mellomstor, som er så utslitt at den er direkte stygg nesten, men enda brukbar. En liten en fra DKNY, men den er så trang og jeg angrer nesten på at keg kjøpte den. Det er er bare plass til en mobil oppi. Kan like gjerne ha mobilen i lomma. 

Den veska jeg så på ligger litt under 1000 kr. Aller helst skulle jeg hatt en Chanel, LV elns, men det er så dyrt at ikke tale om. Hva ville du gjort? Den er ganske sjelden, men siden den er såpass "billig" så er den kanskje ikke verdt det? Dessuten har den kopiert utseendet til en kjent designer, men det gjør faktisk veldig mange. Men de har ikke tatt logoen da . 

Anonymkode: 8e242...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har da ikke "shopping angst" bare fordi du tenker over og vurderer om du faktisk har bruk for ting du har lyst på før du kjøper det. 

Anonymkode: 30b60...ddd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har da ikke "shopping angst" bare fordi du tenker over og vurderer om du faktisk har bruk for ting du har lyst på før du kjøper det. 

Anonymkode: 30b60...ddd

Jo, det er slik hele tiden. Noen ganger har jeg angret på at jeg aldri kjøpte det, fordi jeg inså at det var noe jeg virkelig ville ha. 

Anonymkode: 8e242...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er slik hele tiden. Noen ganger har jeg angret på at jeg aldri kjøpte det, fordi jeg inså at det var noe jeg virkelig ville ha. 

Anonymkode: 8e242...916

Nei, det er sunn fornuft å ikke handle på impuls. 

Jeg har også angret på ting jeg har eller ikke har kjøpt. Det er helt normalt. 

Anonymkode: 30b60...ddd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du "er ikke verdt det"? Om du liker utseendet og den passer din bruk, så er det alt som betyr noe. Høres ut som du er irrasjonelt opphengt i merker. Selvsagt blir du aldri fornøyd med det du kjøper om du går rundt og tenker du "burde egentlig" hatt en veske til 10 000. Du tvinger deg selv til å angre på kjøpene du gjør. Du kjøper noe du liker men går og tenker at du egentlig har feil veske og da vil du selvsagt begynne å angre på kjøpet og klandre deg selv. Det er litt som en person som forteller seg selv hele tiden at han er stygg inntil han begynner å tro på det selv. Dette er selvpåført lidelse

Anonymkode: 3540e...d13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du "er ikke verdt det"? Om du liker utseendet og den passer din bruk, så er det alt som betyr noe. Høres ut som du er irrasjonelt opphengt i merker. Selvsagt blir du aldri fornøyd med det du kjøper om du går rundt og tenker du "burde egentlig" hatt en veske til 10 000. Du tvinger deg selv til å angre på kjøpene du gjør. Du kjøper noe du liker men går og tenker at du egentlig har feil veske og da vil du selvsagt begynne å angre på kjøpet og klandre deg selv. Det er litt som en person som forteller seg selv hele tiden at han er stygg inntil han begynner å tro på det selv. Dette er selvpåført lidelse

Anonymkode: 3540e...d13

Altså, veska er sjelden. Så det positive er at det ikke blir noe "alle har". Men det kan jo være positivt og negativt. Det blir mer spesiellt når ikke alle har det, men kan også bli sært. Men, den var jo ikke så spesiell at alle vil snu seg etter meg asså..haha.

Den har omtrent samme design som de kjente varemerkene, men har ikke tatt med logoen. Er redd dette blir oppfattet som wannabee Chanel, LV,  og lignende! 900 kr er dyrt dersom det på en måte bare er kopiert og etterlignet. men den var så fin. og som sagt, så har de ikke tatt logoen. Men det er mange vesker som etterligner. Jeg har opplevd å la være å kjøpe ting, og tenkt veldig lenge etterpå at det er dumt at jeg ikke gjorde det. Lett i butikker etterpå, og det har ikke vært maken. 
Så jeg lurer nesten bare på om jeg skal kjøpe den, slik at jeg ikke går i evig let etter neste veske :P 

Anonymkode: 8e242...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i alle dager mener du med at vesken er sjelden, men det kanskje ikke er verdt det siden den er så billig? Selvfølgelig er det verdt det å kjøpe en sjelden veske billig!

Anonymkode: 677f7...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt lik, kjøper aldri noe fordi jeg analyserer så lenge at det ikke lenger er tilgjengelig. Jeg ville kjøpt den. Når du lager en tråd på kg om den tror jeg du vil angre mer på at du ikke kjøpte enn at du kjøpte.

Anonymkode: d395c...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...