Gå til innhold

Bingewatch??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen fortelle meg hva Bingewatch betyr? Prøvde å Google det, men null resultat..:klo:

Anonymkode: 8df81...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At du ser alle episodene av en serie i en smell, alternativt over en helg eller noe.

Anonymkode: c08ba...c10

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi brukte fjernsynsmaraton om det før. TV-program listet også opp maraton, og gjør det ennå. 

For eksempel så kjører Foxkanalen The Walking Dead-maraton helgen før en ny sesong har premiere. 

Anonymkode: 56217...9b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar:) Fjernsynsmaraton har jeg heller ikke hørt om, men så har jeg aldri satt meg ned for å se en hel serie på en gang:sovne:

Anonymkode: 8df81...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binge watch er ikke det samme som fjernsynsmaraton.

Fjernsynsmaraton er når en TV-kanal sender flere episoder av samme serie etter hverandre, mens binge watch er når man velger å se bøttevis med episoder etter hverandre. Forskjellen er altså om det er TV-kanalen eller du som gjør det.

Binge er et vanlig engelsk ord, og brukes i sammenhenger der man gjør mer av noe enn hva som er forsvarlig eller regnes som sosialt akseptabelt. Binge drinking, binge eating, osv.

Man kunne nok brukt maratontitting eller fråtsing på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så binge fuck er maratonpuling og binge fart er maratonpromping?  Binge betyr da ikke maraton.

Anonymkode: 4eb08...0f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så binge fuck er maratonpuling og binge fart er maratonpromping?  Binge betyr da ikke maraton.

Anonymkode: 4eb08...0f5

Noen ganger kan ikke ord og uttrykk oversettes direkte, men må/bør skrives om for å gi mening. Og det at en oversettelse av et ord funker i en sammenheng trenger ikke bety at det samme ordet kan oversettes likt i en annen sammenheng. 

Dette vet folk som kan litt språk, og ikke bare er ute etter å kverulere. :) 

Anonymkode: 142c4...c9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...