AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Til vanlig bruker jeg acuvue oasys ukeslinser som jeg sover med. Jeg har også oasys oneday som jeg bruker innimellom fordi det er mer praktisk. Jeg ser at mengden oksygen disse to er omtrent den samme, mye mer enn moist som jeg brukte tidligere. Jeg trodde det var mengde oksygen som definerer om man kan sove med dem, tar jeg feil? Jeg vil ikke sove med oneday om natten, det har jeg jo ukeslinsene for. Men er det greit om man sovner på sofaen i et par timer f. Eks? Anonymkode: 4fe59...3e9
Elaine Marley Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Ja, det skal gå fint Jeg bruker noen andre endagslinser og har hatt de på når jeg har sovnet på sofaen mange ganger.
Lord Friendzone Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var mengde oksygen som definerer om man kan sove med dem, tar jeg feil? Jeg vil ikke sove med oneday om natten, det har jeg jo ukeslinsene for. Men er det greit om man sovner på sofaen i et par timer f. Eks? Anonymkode: 4fe59...3e9 Linser er jo uansett et fremmedlege for øynene, men det at de får «puste» er en viktig faktor ifølge fagfolk. Jeg merker for øvrig stor forskjell avhengig av luftkvalitet. Hjemme i Oslo får jeg som regel mye puss i løpet av natta, men om jeg er noen dager på landet så kan jeg fint ha dem på sammenhengende over flere døgn. (Jeg regner med at det er luftkvaliteten som er forklaringen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå