Gå til innhold

Utfodringer ved utenlandsreise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som barn, reiste vi ekstremt lite. Vi var på 1 tur som innebar fly og resten var hytte eller campning i Norden. Har vært på andre utenlandsturer med fly, men de har vært organisert via skoler. 

Nå er jeg voksen og tidligere har vi sagt at vi ikke vil/ orker sydenturer etc før ungene er ferdige med bleier, dagsoving osv

vel, nå er alle straks skolebarn og en del av meg vil heller bruke penger på en sydentur kontra annen tur i norden. 

Men jeg gruer meg. Jeg hater å måtte være den som skal få oss trygt frem hit og dit på fremmede steder. Føler at hele ferielykken hviler på mine skuldre. Ikke vet jeg hvordan man kommer seg fra flyplass til hotell, livredd for magesyke eller annen sykdom. 

Jeg er rett og slett livredd for å reise steder der jeg ikke skjønner språk, skilt osv. 

Men så vil jeg snart på tur og da....

Anonymkode: 06bcc...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tenker jeg du bestiller en chartertur der alt er planlagt for dere så slipper du stresse med det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charter. Da venter en reiseleder på dere på flyplassen, får dere på bussen og av på rett hotell. 

Ta idoform forebyggende. Velg restauranter fremfor gateboder. 

Anonymkode: 512f8...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis charter og bli med bussen deres til hotellet. Mange hoteller har også reiseledere der hele tiden (nesten). Du trenger ikke lese skilt, så det spiller ingen rolle om du ikke forstår det. Enhver idiot klarer seg fint i syden uten å kunne spesielt mye engelsk, så det går nok helt fint

Anonymkode: a10a8...f79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Ving og Tui.  Velg et sunwing  anlegg eller et tui family  anlegg med all inclusive og bestill det så kan dere spise og drikke alt på hotellet.    Meld gjerne barna på aktivitetsklubbene  der. Det ser ut som barna som er med på de koser seg veldig som jeg har  kunnet se.  Velg et anlegg med egen strand så er det som regel bare noen få meter dit.  Velg leilighet så kan dere handle inn litt ekstra på anleggets minimarked og sette i kjøleskapet.   Velg mat på fly og buss tur/retur flyplass hotel.  

Når du ankommer flyplass på feriestedet så se etter guidene som står der med store skilt . Det ser man lett. Gå dit og si navnet ditt pluss navn på hotel og de forteller deg hvilken buss du skal på.  Alle bussene står parkert og venter på sin passasjerer. Så er det bare å gå bort der bussen er og få bagasjen inn i bussen under og dere inni bussen.  Når alle er kommet så kommer guiden ombord med litt informasjon  før dere blir kjørt til hotellet.   Ved hjemreise vil dere få en sms med hentetidspunkt. Dette finner dere og I permen I resepsjonen .   

Vil anbefale å se på Kypros, Rhodos, Kreta, Sardinia, Kroatia eller Mallorca.   Personlig så er jeg veldig begeistret  for sunwing Sandy beach med Ving som et av mine favoritter  men Tui har et flott anlegg på Sardinia  og Ving på Alcudia på Mallorca.  Tui har et bra et på Rhodos og Kreta, men vær oppmerksom på at de to siste har mye steinstrender  og lite  sandstrender. 

Begge selskaper har mange utflukter som man kan melde seg på og være med på. Så får man sett og opplevd mye annet og enn bare hotellområdet om man ønsker det. 

Det er guider på hotellet som man kan kontakte om det skulle være noe og man får og et telefonnummer man kan ringe døgnet rundt.   Det er som regel tilgjengelig legehjelp og på disse anleggene. 

På enkelte av anleggene kan man og ha rom med eget basseng om man vil spandere på seg dette. 

Dette er en enkel og grei måte å reise på når man er nybegynner og dette er familieanlegg  tilpasset både store og små.

 

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...