Gå til innhold

Rygget inn i en bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte uheldigvis å rygge inn i en annen bil For to uker siden. Kom bare riper i lakken, men redd dette vil koste meg enormt. Jeg er selv student, eier ikke bilen selv og grusomt redd for å fortelle pappa om dette. Vi skrev ikke noe skademelding ettersom ingen av oss hadde, men bilder ble tatt og fikk hverandres kontaktinfo. Dem skulle sjekke opp bilen på et verksted for å se hva prisen blir på dette og om det er noe mer enn bare lakken slik at de får se om det er nødvendig med å gå gjennom et forsikringsselskap på grunn av dette, eller at jeg bare betaler dem selv. Det jeg lurer mest på er hvorfor dette tar så lang tid? Hvor mye vil dette koste? Og kan jeg selv ringe forsikringsselskapet å betale uten at dette må gå innom eieren på bilen?

Anonymkode: 875a9...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første anbefaler jeg at du forteller det til faren din. Vi har alle vært unge og uerfarne sjåfører, så faren din forstår sikkert at man kan ha et uhell. 

Det er umulig for oss å si hvor mye det vil koste. Det kommer an på hvilken bil det er, hvor mye som er skadet og hvem som skal reparere det. Hvis faren din har kjørt skadefritt i en del år kan det hende at han kan ta det på forsikringen uten at han mister bonus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Sånne situasjoner er kjedelige. Vil dog anbefale at du snakker med din far, han tar det helt sikkert med fatning. Hvor mye det vil koste er vanskelig å si. Kommer an på hva slags skade det er, hvor stor område som er rammet og hva slags bil du har. Hvis det dreier seg om lettere kosmetiske skader som ikke er altfor store, kan smartrepair være en svært god løsning.

Anonymkode: 5cd5a...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider