Gå til innhold

Rygget inn i en bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klarte uheldigvis å rygge inn i en annen bil For to uker siden. Kom bare riper i lakken, men redd dette vil koste meg enormt. Jeg er selv student, eier ikke bilen selv og grusomt redd for å fortelle pappa om dette. Vi skrev ikke noe skademelding ettersom ingen av oss hadde, men bilder ble tatt og fikk hverandres kontaktinfo. Dem skulle sjekke opp bilen på et verksted for å se hva prisen blir på dette og om det er noe mer enn bare lakken slik at de får se om det er nødvendig med å gå gjennom et forsikringsselskap på grunn av dette, eller at jeg bare betaler dem selv. Det jeg lurer mest på er hvorfor dette tar så lang tid? Hvor mye vil dette koste? Og kan jeg selv ringe forsikringsselskapet å betale uten at dette må gå innom eieren på bilen?

Anonymkode: 875a9...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første anbefaler jeg at du forteller det til faren din. Vi har alle vært unge og uerfarne sjåfører, så faren din forstår sikkert at man kan ha et uhell. 

Det er umulig for oss å si hvor mye det vil koste. Det kommer an på hvilken bil det er, hvor mye som er skadet og hvem som skal reparere det. Hvis faren din har kjørt skadefritt i en del år kan det hende at han kan ta det på forsikringen uten at han mister bonus. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg. Sånne situasjoner er kjedelige. Vil dog anbefale at du snakker med din far, han tar det helt sikkert med fatning. Hvor mye det vil koste er vanskelig å si. Kommer an på hva slags skade det er, hvor stor område som er rammet og hva slags bil du har. Hvis det dreier seg om lettere kosmetiske skader som ikke er altfor store, kan smartrepair være en svært god løsning.

Anonymkode: 5cd5a...68b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at du bør snakke med faren din. Han har mer erfaring, og kan hjelpe deg. Det er lett å bli lurt om man er uerfaren og usikker, og møter du en som er uærlig og ute etter å sko seg på uhellet, kan du risikere å få krav på utbedringer som ikke har med "din" skade å gjøre, men som nå forsøkes krevd betalt av deg.

Et uhell kan ramme alle, og din far er urimelig hvis han blir sint på deg på grunn av noe slikt.

Anonymkode: ba85d...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for oppfordring til brudd på norsk lov. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes også at du bør snakke med faren din. Han har mer erfaring, og kan hjelpe deg. Det er lett å bli lurt om man er uerfaren og usikker, og møter du en som er uærlig og ute etter å sko seg på uhellet, kan du risikere å få krav på utbedringer som ikke har med "din" skade å gjøre, men som nå forsøkes krevd betalt av deg.

Et uhell kan ramme alle, og din far er urimelig hvis han blir sint på deg på grunn av noe slikt.

Anonymkode: ba85d...1bc

Enig i dette!

Barna våre har fått beskjed om å si i fra med en gang noe skjer, så vi kan bistå dem hvis de trenger det.
En bil innehar litt materiell verdi, men det er ingenting ved en bil som ikke kan erstattes, i motsetning til liv og helse, og derfor blir de færreste foreldre sinna når uhell skjer.

Angående lakkskaden: Sønnen vår gled inn i en annen bil på glatta nå i vinter, og reparasjon av den skaden kom på noen-og-tyve-tusen.
Tenk deg grundig om før du velger å gå for privat oppgjør i stedet for å snakke med faren din, og bruke forsikringen.

Anonymkode: 6c676...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...