Gå til innhold

Skal ta trinnvurdering trinn 3. Består jeg evt med disse feilene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har omtrent ingen mulighet til å øvekjøre, og skal nå ta trinnvurdering trinn 3 neste kjøretime. 

De få gangene jeg har øvekjørt går det veldig opp og ned ettersom jeg har en god eller dårlig dag. Sist gang jeg øvekjørte glemte jeg å se meg godt for ved et overgangsfelt, kvalte bilen to ganger, tok farlig sjanse da jeg kjørte ut i kryss, lå i bussfelt, giret feil og var ikke oppmerksom på om jeg hadde forkjørsrett. Tror dere jeg kommer til å "bestå" trinnet og kunne gå videre på trinn 4 med disse feilene? 

Anonymkode: 08a3d...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok dessverre ikke klar. Trinn 4 er oppkjøringen, og du må bare få kjørt masse for å bli godt vant og ikke være avhengig av dagsformen for hvordan du kjører. 

 

Trinn 3: 

Eleven skal 
1.gjøre rede for trafikksystemet, trafikantgrupper og interessemotsetninger, og privatbilismen i et miljøperspektiv 
2.gjøre rede for veg, vegoppmerking, skilt og annen trafikkregulering 
3.gjøre rede for tydelig, sikker og effektiv atferd i trafikken og de regler som gjelder for bilkjøring 
4.ha systematisk og automatisert informasjonsinnhenting 
5.ha bestemt kjøremåte i bolig-, tettsted- og bymiljø 
6.ha presis kjøreteknikk på høyhastighetsveg 
7.kjøre effektivt og behagelig, miljøriktig og økonomisk i variert trafikkmiljø i god samhandling med andre trafikanter.       

Anonymkode: 7f90e...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke du består med alle de feilene

Anonymkode: 870fd...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du ikke består med de feilene, både for din og andres del. Ikke meningen å være stygg, men å kjøre bil er et veldig stort ansvar og man må bare bruke den tiden man trenger for å mestre det. Mengdetrening er nøkkelordet her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger mengdetrening som de over her sier og bli trygg bak rattet på deg selv, bilen, trafikkbildet og andre trafikanter. Husker jeg aldri følte meg klar også plutselig så var jeg det og følte at jeg aldri hadde en dårlig dag bak rattet lenger, utenom skummelt føre og gale motorsyklister og biler som man kunne møte på landevei 😅 

vet ikke hvor lang tid du har brukt ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...