Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to familier (4 voksne, to barn 4-5 år og en baby) som har lyst til å dra til Danmark i sommerferien.

Jeg har sett litt inne på sidene til DanCenter og feriehus.com, men det er så mye å velge mellom, og på Google får jeg et uendelig antall treff.

Jeg lurer derfor på om noen kan anbefale spesielle steder, utleiere osv?

Vi har tenkt oss to uker sent i skoleferien. Vil helst ha så godt vær som mulig (bombe!), og muligheter for noe aktiviteter for barna. Nær en by er fint for de voksne. Svømmebasseng hadde vært ok, men ikke et must. Vi har tenkt til å ta båt med bil fra Oslo.

Håper noen kan tipse meg litt så jeg vet hvor jeg skal lete i nettjungelen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Vestkysten er flott!

Var på ein plass med mange feriehus atmed kvarandre med ein liten spelehall, restaurant, lekeplass med trampoline, svømmebasseng og bar. Denne plassen var 100 meter frå den 4 mil lange stranda på vestkysten og oppholdet var fantastisk!

Vi hadde med oss barn og det passa veldig. Godt avskjerma med naboane osv......men alikevell fant ein folk å snakke med om ein ville det.

Skal prøve å finne ut kva det heiter, om du er interessert.

Skrevet

Om du fant navnet, hadde det vært supert. Takk!

Var det fine steder å dra på dagsturer til i nærheten? Må ikke være fornøyelsespark, men jeg liker å se litt når jeg er på tur. Gøy når noen skjer!

Gjest Seleena
Skrevet

Grønnhøj eller Grønnhøy - fant uansett ikkje plassen på nettet. Kontakt nermaste reisebyrå og få katalog og info om plassen.

Det er 5 år sidan eg var der no, så eg huksar ikkje om det var by i nerleiken. Kanskje der var det.... :klø:

uansett, om du har små barn er det ein super plass.

Gjest Seleena
Skrevet
Vi har tenkt til å ta båt med bil fra Oslo.

No tok vi båt frå Kristiansand til Hirtshals. Kor kan du gå i land om du tek båten i frå Oslo?

Har tatt båt til København før og kjørt på tvers. Det tok ikkje lang tid, men blir vel langt nok for små barn....

Skrevet

Ferge fra Oslo går til Hirtshals, Fredrikshavn og København.

Det er ikke så veldig vanskelig å kjøre 4-5 timer, men det er selvfølgelig mer komfortabelt om kjøreturen er kortere.

Gjest Seleena
Skrevet

Aha... men kjøretur i Danmark er mykje meir spennande for barn enn det er i Norge. Vegstrekningar med 90 km/t og mange morosamme ting.

Vindmøller foreks. Telle alle vindmøllene :wink:

Eller kuer.......

Håpar du finner draumeplassen! Danmark er herleg!

Skrevet

Da jeg og søsteren min var små, var vi i Danmark hver sommer. Vi var i området Grenå - Århus, rundtomkring, og hadde mange supre dager i Djurs Sommerland :) Kan absolutt anbefales!

Skrevet
Grønnhøj eller Grønnhøy - fant uansett ikkje plassen på nettet. Kontakt nermaste reisebyrå og få katalog og info om plassen.

Det er 5 år sidan eg var der no, så eg huksar ikkje om det var by i nerleiken. Kanskje der var det.... :klø:

uansett, om du har små barn er det ein super plass.

Enig, super plass (og veldig populær)!

Grønnhøj Strand fikk pusset opp utleie-hyttene sine for få år siden og har nå i det siste blitt kjempe populære! (Plassen hadde litt dårlig rykte pga at hyttene var så nedslitte, men det er ikke tilfelle nå!)

Rønbjerg Danparcs (http://www.danparcs.dk/), er en annen fin plass. Ligger like ved Limfjorden. Der er stort badeland (med spa-muligheter), senter for barn og likeved er der "Laserhus" for litt eldre barn/voksne.

Ellers er Ebeltoft på østkysten veldig flott!!

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

http://www.lalandia.dk/norsk

Jeg har vært i Lalandia et par ganger, som ligger på Lolland. Det er et utrolig trivelig sted, selv om turist-faktoren er litt høy. Husene er kjempefine, og det ligger rett ved stranda. Men først og framst er det et paradis for barna, pga. masse aktiviteter (ridning, trampoliner, fotballbaner, minigolfbaner, det gedigne badelandet som er inkludert i prisen hvis du leier hus, man er sikret masse bading selv om været skulle bli dårlig)

Lykke til på leting!

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Jeg skal se nærmere på stedene dere anbefaler.

Hvor er det forresten største sjanse for godt vær? Syd-øst, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...