Gå til innhold

BI Nettstudier


halvehimmelen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg snuser litt på nettstudier hos BI, og vurderer å ta en bachelor samtidig som jeg arbeider fulltid. Jeg lurer derfor på om det er noen her inne som har tatt nettstudier hos BI, og hvilke erfaringer dere evt sitter igjen med? Hvordan var opplegget og var det verdt både tiden og pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har HIOA et lignende tilbud mtp nettstudier? Det hadde du spart en del penger på. Har venner som går på NHH, BI, HIOA, og de lærer så og si det samme, gitt at det er økonomi og administrasjon (3 år) vi snakker om. 

Anonymkode: 382da...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har HIOA et lignende tilbud mtp nettstudier? Det hadde du spart en del penger på. Har venner som går på NHH, BI, HIOA, og de lærer så og si det samme, gitt at det er økonomi og administrasjon (3 år) vi snakker om. 

Anonymkode: 382da...adf

Det er veldig dårlig med universiteter/høyskoler som har muligheter for nettstudier, og de få som tilbys er dessverre ikke innen hva jeg ønsker å studere. Har ikke muligheten til å ta tre år med fysiske forelesninger, så da må jeg nesten cashe ut for å få den utdanningen jeg ønsker. Dessverre. En høyskole nær hjemplassen min byr på nesten nøyaktig samme bachelor, men dessverre er ikke nett/samling mulig. Ikke økonomi og administrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar videreutdanning via nettstudier nå.

Samlingene er veldig nyttige. Veldig flinke forelesere. Men det kan ikke sammenlignes med å gå på forelesning hver dag. Så derfor er man avhengig av betydelig egeninnsats.

Enkelte fag har ukentlige innleveringer hvor man får tilbakemelding på arbeidet sitt. Disse er altså frivillige, og må ikke leveres. Men tilbakemeldingene er ofte grundige. Og slike innleveringer hjelper deg jo til å lese pensum litt etter litt.
Andre fag har jevnlige webinarer.
Og noen fag igjen har omfattende materiale på nett. Med videoer og tekster.
Dersom du har gode arbeidsrutiner, og klarer å sette deg ned å lese litt flere ganger i uka. Så vil det gå fint.
Dersom du er litt skippertaksstudent, så er det nok ikke så optimalt.
Du må ha tid og vilje til å bruke 5-6 timer i uka på å lese og gjøre oppgaver.

Anonymkode: ca093...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anbefalt å studere ca 15 timer i uken på egenhånd ved nettstudier. Jeg tar Bedriftsøkonom på nettstudier med supplerende undervisning på BI i Oslo. Dvs en kveld i uken med undervisning. Jeg meldte meg på supplerende fordi jeg syntes det var vanskelig å få prioritert studier uten fast avsatt tid. Jobb-familie-studier måtte omprioriteres til tider... Samlingene på starten og slutten er veldig nyttige! 

Anonymkode: cadc6...671

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er anbefalt å studere ca 15 timer i uken på egenhånd ved nettstudier. Jeg tar Bedriftsøkonom på nettstudier med supplerende undervisning på BI i Oslo. Dvs en kveld i uken med undervisning. Jeg meldte meg på supplerende fordi jeg syntes det var vanskelig å få prioritert studier uten fast avsatt tid. Jobb-familie-studier måtte omprioriteres til tider... Samlingene på starten og slutten er veldig nyttige! 

Anonymkode: cadc6...671

Kan du fortelle mer om supplerende undervisning?

er det i et av fagene eller alle, hvordan melder man seg på det, koster det ekstra, hvor mange timer pr. Uke osv? 

Anonymkode: d17d4...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du fortelle mer om supplerende undervisning?

er det i et av fagene eller alle, hvordan melder man seg på det, koster det ekstra, hvor mange timer pr. Uke osv? 

Anonymkode: d17d4...29f

Jeg har bare tatt det i fag hvor jeg føler at jeg trenger litt ekstra hjelp. Og i tillegg til start/sluttsamlingene så hjalp det godt. 

Supplerende undervisning

Det er i en del tilfeller mulig å følge supplerende undervisning ved et annet studiested enn der du er oppmeldt.

En del av BIs bachelorstudier og kurs tilbys ved samtlige av BIs fire studiesteder, i tillegg til ved BI Nettstudier. Det er mulig å følge supplerende undervisning ved et annet studiested enn der du er registrert som student. Den vanligste kombinasjonen mellom studiesteder er at studenter ved et studiested velger nettstudier som supplement.  

Du betaler en supplementsavgift på kr 1700 pr. kurs for denne tjenesten (gjelder fra og med studieåret 2017/18). Avgiften kommer i tillegg til ordinær studieavgift fra eget studiested og gjelder for ett semester (unntak for kurs som strekker seg over to semestre).

Er du student ved Nettstudier på BI og ønsker supplerende undervisning fra et studiested, kan det være begrensninger i kapasitet, faglige hensyn etc. Dersom du vurderer denne ordningen, må du ta kontakt med det studiestedet du ønsker supplerende undervisning fra.

 

Avgiften inkluderer følgende:

Supplerende undervisning ved Nettstudier: 
Tilgang til nettundervisningen på itslearning, inkl. tilgang til digital studieguide, retting av innsendingsoppgaver, intensivundervisning på to helgesamlinger og veiledning. 

Supplerende undervisning fra annet studiested: 
Deltagelse på forelesninger, tilgang til kursets fagsider på itslearning, veiledning.

https://web.bi.no/info/soknadkp2.nsf/ApplicationSupplement?OpenForm

Anonymkode: cadc6...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar videreutdanning via nettstudier nå.

Samlingene er veldig nyttige. Veldig flinke forelesere. Men det kan ikke sammenlignes med å gå på forelesning hver dag. Så derfor er man avhengig av betydelig egeninnsats.

Enkelte fag har ukentlige innleveringer hvor man får tilbakemelding på arbeidet sitt. Disse er altså frivillige, og må ikke leveres. Men tilbakemeldingene er ofte grundige. Og slike innleveringer hjelper deg jo til å lese pensum litt etter litt.
Andre fag har jevnlige webinarer.
Og noen fag igjen har omfattende materiale på nett. Med videoer og tekster.
Dersom du har gode arbeidsrutiner, og klarer å sette deg ned å lese litt flere ganger i uka. Så vil det gå fint.
Dersom du er litt skippertaksstudent, så er det nok ikke så optimalt.
Du må ha tid og vilje til å bruke 5-6 timer i uka på å lese og gjøre oppgaver.

Anonymkode: ca093...2c3

Jeg har tidligere tatt årsstudium med 60 studiepoeng samtidig som jeg arbeidet fulltid, noe som gikk veldig fint. Nå er jeg derimot mer bekymret, ettersom jeg nå jobber for meg selv og har lengre/mer uforutsigbare arbeidsuker. Liker jo å tro at jeg skal få det til, men risikerer jo plutselig at både bedrift og studie blir halvveis. Er definitivt en skippertaksstudent, men det har fungert veldig bra for meg.

Jeg er veldig usikker, men hjelper på at du mener mye av innholdet på nett er bra. Føler det er essensielt at foreleserne er flinke å legge ut materiell, samt ikke glemme helt av nettstudentene, for det er tydeligvis fort gjort noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...