Gå til innhold

Ny pc. Er denne bra ift f.eks hastighet?


Polly Ester

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en pc som er liten, siden jeg sitter i stua med den og det hadde vært fint å skjule en pc mest mulig. Samtidig blir jeg fort utålmodig om ting tar tid, den må være rask. 

Så fant jeg denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-pc/mini-pc/asus-vm65-g188z/1002550.11067/ og lurer på om den er bra ift hastighet og kvalitet sånn ellers?

Hva er bra med den og hva er dårlig med den i tilfelle?

Jeg bruker pc til streaming, surfing, litt Photoshop og word/excel .. ikke noe særlig til gaming, da blir det mahjong og den type spilling. 

Om den ikke er noe bra, er det kanskje noen som har andre alternativer? Til omtrent den prisen eller gjerne lavere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er rask til det du skal bruke den til. Den vil være dårlig på er 3D-spill, men mahjong er neppe det.

Anonymkode: de6e8...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8gb dd4 ram er helt innafor. ser ut som den bare har innebyd grafikk-kort, (neppe mulig å sette inn større mtp størrelse på boksen) så du vil ikke kunne spille "dataspill" på den (altså bortsett fra mahjong/kabal osv og gamle spill) Litt usikker på Photoshop hvis du har tenkt å hardkjøre PCen. Hvis du driver seriøst med PS og slikt arbeid, så ville jeg anbefalt en større kasse med deler du kan skifte ut etterhvert, og som du kan øke ram på. Men til "stue bruk" så ser denne flott ut. 

Om du tenker at du kanskje vil forandre mening å ønsker å bygge ut pcen, ville jeg heller gått for en større kasse og alt det der, men hvis du vet at du ikke skal bruke den til noe annet, så er den nok optimal.

Anonymkode: 5fde8...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) 

Jeg gikk for denne https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/stasjonar-pc/mini-pc/asus-un68u-m034z/1002552.11067/ i stedet. den var litt dyrere, men jeg håper den er bedre og verdt oppgraderingen.

Akkurat nå driver den og jobber med oppdateringer, så den suser litt, men det gir seg vel når den ikke jobber så hardt. Håper jeg. 

Den er liten og hendig og det kommer til å se penere ut i stua mi. 

Ulempen ved den var at det er bare én HDMI-utgang, så jeg får ikke koblet til både pc-skjermen og TV'n samtidig, da må jeg bruke display port utgangen til skjermen og HDMI til TV'n, men det går sikkert greit om jeg bare får skaffet meg en kabel som passer til displayporten. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...