Gå til innhold

Sosial angst vs. lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte LinkedIn-profilen min her om dagen, og har opplevd en heftig økning i kontakt fra diverse rekrutterere. Var på et jobbintervju i uken som var, hvor jeg virkelig ga f under intervjuet, men de jeg intervjuet for vil tydeligvis fortsatt ha meg og rekruttererne telefonterroriserer meg på daglig basis nå. Jeg lider av sosial angst og har endelig begynt å bli komfortabel med kollegene mine på nåværende jobb. Jeg har absolutt ikke lyst til å bytte jobb og begynne den sosiale prosessen på ny. Samtidig har jeg blitt tilbudt 120.000 meri året på den nye jobben enn det jeg tjener per nå. Jeg vet at lønnsveksten i nåværende jobb mest sannsynlig vil ligge på et par tusen i året. Burde jeg ta opp dette under lønnssamtalen, eller burde jeg bare late som om jeg ikke har vært på andre jobbintervju? Vil jo gjerne ha bedre betalt, men vil ikke at sjefen skal tro at jeg driver med utpressing...

Anonymkode: c6993...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ter nervesvak så har du vel ikke nerver til å bedrive utpressing. 

Anonymkode: 5bb13...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ter nervesvak så har du vel ikke nerver til å bedrive utpressing. 

Anonymkode: 5bb13...5a4

Jeg har egentlig ikke nerver til å ta dette opp med sjefen min, men hvis nok folk sier jeg burde ha nerver til det håper jeg at jeg klarer å manne meg opp. Men per nå heller jeg mot å tie. Men det er unektelig litt kjipt å vite at jeg kunne ha tjent 120.000 ekstra hvis jeg hadde litt mer guts.

Anonymkode: c6993...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerver? Hva menes? 

Anonymkode: 6b6a4...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Jeg oppdaterte LinkedIn-profilen min her om dagen, og har opplevd en heftig økning i kontakt fra diverse rekrutterere. Var på et jobbintervju i uken som var, hvor jeg virkelig ga f under intervjuet, men de jeg intervjuet for vil tydeligvis fortsatt ha meg og rekruttererne telefonterroriserer meg på daglig basis nå. Jeg lider av sosial angst og har endelig begynt å bli komfortabel med kollegene mine på nåværende jobb. Jeg har absolutt ikke lyst til å bytte jobb og begynne den sosiale prosessen på ny. Samtidig har jeg blitt tilbudt 120.000 meri året på den nye jobben enn det jeg tjener per nå. Jeg vet at lønnsveksten i nåværende jobb mest sannsynlig vil ligge på et par tusen i året. Burde jeg ta opp dette under lønnssamtalen, eller burde jeg bare late som om jeg ikke har vært på andre jobbintervju? Vil jo gjerne ha bedre betalt, men vil ikke at sjefen skal tro at jeg driver med utpressing...

Anonymkode: c6993...ea4

Hva slags kompetanse oppdaterte du med? Type utdannelse?

Tips: fortell sjefen at du har et annet tilbud. Spør om hun kan matche.

Anonymkode: 6b6a4...136

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...