Gjest PaN Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 (endret) Da stifter jeg et republikansk parti "tulleparti" Hahaha Dette "partiet" er et konservativt progressivt parti som ønsker å ta vare på våre statsborgere og de som gjør en god jobb i forsøket i å bli en. Endre hele det norske politiske plattformen. Endre/fikse det parlamentarisme systemet Melde Norge ut av EØS Melde Norge ut av Schengen Øke forsvarsbudsjettet med 5% Innføre føderal republikk hvor de 18 fylkene får økt selvstendighet Folkeavstemning om Nato Styrke rettighetene til lgbtq samfunnet Strengere innvanndringslover Nei til flyktninger i Norge, men økt støtte og økonomisk støtte til flyktnings leire. Fjerne nav og erstatte dette med borgerlønn Fjerne eiendomskatten Senke kostnadene for bomstasjonene Heve skatten til de rikeste Bedrifter skal ikke være statseid Holde Norge sekulært men bevare den kristene kultur arven og lærdommen av den Fjerne pressestøtten Alle som ønsker statsborgerskap i Norge må gi et ed av troskap til landet med noe lignende: Sitat I hereby declare, on oath, that I absolutely and entirely renounce and abjure all allegiance and fidelity to any foreign prince, potentate, state, or sovereignty of whom or which I have heretofore been a subject or citizen; that I will support and defend the Constitution and laws of the United States of America against all enemies, foreign and domestic; that I will bear true faith and allegiance to the same; that I will bear arms on behalf of the United States when required by the law; that I will perform noncombatant service in the Armed Forces of the United States when required by the law; that I will perform work of national importance under civilian direction when required by the law; and that I take this obligation freely without any mental reservation or purpose of evasion; so help me God. En eventuell president kan bare sitte 2 ganger i 5 års periode Innføre bøter for de som ikke tar viktige vaksiner, dette handler liv Gjør Norge mer selvstendig fra oljen Starte prosjekt hvor man skal bygge 4 felts motorvei som kobler hele Norge fra Oslo til Kirkenes Er bare det jeg kommer på i hodet mitt nå, noen ting er jeg ikke så veldig seriøs med men det er jo noen ting her som jeg faktisk står for. Dette er jo selvfølgelig bare tullball fra meg og ikke noe du trenger å forholde deg til, for jeg har bare veldig lite å gjøre nå så jeg tenkte bare det ville være gøy å lage en slik liste her Hadde jo vært hyggelig om vi kunne diskutere på en saklig måte om disse temaene om dere selv ønsker, men for nå er jo dette her listet opp som tull. Endret 20. mai 2018 av PaN
Gjest Herr Heftig Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 Dette ser ut som begynnelsen på et Nazi-parti.
Gjest PaN Skrevet 18. mai 2018 #3 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, Herr Heftig skrev: Dette ser ut som begynnelsen på et Nazi-parti. ?
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #4 Skrevet 19. mai 2018 17 timer siden, PussLe skrev: Fjerne eiendomskatten Heve skatten til de rikeste Disse to standpunktene motsier hverandre
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #5 Skrevet 19. mai 2018 21 timer siden, Herr Heftig skrev: Dette ser ut som begynnelsen på et Nazi-parti. Så du vil ikke begrunne hvorfor?
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #6 Skrevet 19. mai 2018 3 timer siden, Testosteron skrev: Disse to standpunktene motsier hverandre Hvordan det?
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. mai 2018 #7 Skrevet 19. mai 2018 4 hours ago, PussLe said: Så du vil ikke begrunne hvorfor? Det var egentlig litt tullete fra min side, fordi media med flere har en tendens til å sette likhetstegn mellom populisme og "det som skjedde i Tyskland på 30-tallet". Og jeg synes plattformen du foreslår oser av både høyrepopulisme og venstrepopulisme
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #8 Skrevet 19. mai 2018 Hvorfor vil du fjerne parlamentarismen? Anonymkode: 6d0d9...b67
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #9 Skrevet 19. mai 2018 4 timer siden, PussLe skrev: Hvordan det? Rike folk eier mer enn fattige
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 31 minutter siden, Herr Heftig skrev: Det var egentlig litt tullete fra min side, fordi media med flere har en tendens til å sette likhetstegn mellom populisme og "det som skjedde i Tyskland på 30-tallet". Og jeg synes plattformen du foreslår oser av både høyrepopulisme og venstrepopulisme Ah skjønner, ble bare litt paff når du kalte tullepartiet mitt for en begynnelse på et nazi-parti fordi det ønsker jeg ikke noe av. Men kan du begrunne litt mer om hva du mener med at det oser av høyrepopulisme og venstrepopulisme?
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #11 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, Testosteron skrev: Rike folk eier mer enn fattige Men når man fjerner eiendomskatten så vil jo de fattige spare mer, og hever man skatten så må de rike betale mer?
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #12 Skrevet 19. mai 2018 4 minutter siden, PussLe skrev: Men når man fjerner eiendomskatten så vil jo de fattige spare mer Hvorfor det?
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #13 Skrevet 19. mai 2018 Akkurat nå, Testosteron skrev: Hvorfor det? De fattige blir jo flått av eiendomskatten, så om det skulle fjernes vil de spare mer og for å kompensere for tapt inntekt fra dette kan man heve skatten for de rikeste i samfunnet slik at det blir mer delt. Er mange som har måttet flytte for at eiendomskatten ble økt mens de rike kan bo der som før.
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #14 Skrevet 19. mai 2018 2 minutter siden, PussLe skrev: De fattige blir jo flått av eiendomskatten De fattige har ikke råd til å eie sin egen bolig. De må leie. De rikeste eier gjerne en større bolig enn de har behov for, og de eier gjerne også fritidsbolig(er). Dessuten kjøper noen boliger som de leier ut fordi skattereglene er så gunstige med hensyn til å plassere pengene i fast eiendom
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #15 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, Testosteron skrev: De fattige har ikke råd til å eie sin egen bolig. De må leie. De rikeste eier gjerne en større bolig enn de har behov for, og de eier gjerne også fritidsbolig(er). Dessuten kjøper noen boliger som de leier ut fordi skattereglene er så gunstige med hensyn til å plassere pengene i fast eiendom Det finnes de i lavere klasse som eier bolig, som ikke egentlig har råd til å betale eiendomskatt.
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #16 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, PussLe skrev: Det finnes de i lavere klasse som eier bolig, som ikke egentlig har råd til å betale eiendomskatt. Man kan like gjerne si at de ikke har råd til å betale inntektsskatt eller merverdiavgift, bensinavgift, alkoholavgift, sukkeravgift m.m. og at alle skatter derfor bør fjernes
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #17 Skrevet 19. mai 2018 1 minutt siden, Testosteron skrev: Man kan like gjerne si at de ikke har råd til å betale inntektsskatt eller merverdiavgift, bensinavgift, alkoholavgift, sukkeravgift m.m. og at alle skatter derfor bør fjernes Dette er månedlige avgifter, eiendomskatten er 1 gang i året og ofte dyr. Da er det litt vanskeligere å betale eiendomskatten når alle disse avgiftene som du lister opp er betalt, så dermed er det en dårlig sammenligning.
Testosteron Skrevet 19. mai 2018 #18 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, PussLe skrev: Dette er månedlige avgifter, eiendomskatten er 1 gang i året og ofte dyr. Da er det litt vanskeligere å betale eiendomskatten når alle disse avgiftene som du lister opp er betalt, så dermed er det en dårlig sammenligning. Da kan man spare. Både inntektsskatten og merverdiavgiftene er mye høyere i løpet av et år enn eiendomsskatten. Det er således direkte ulogisk at "fattige" angivelig ikke har råd til å betale eiendomsskatt, men inntektsskatt og merverdiavgift har de råd til å betale
Gjest PaN Skrevet 19. mai 2018 #19 Skrevet 19. mai 2018 Akkurat nå, Testosteron skrev: Da kan man spare. Både inntektsskatten og merverdiavgiftene er mye høyere i løpet av et år enn eiendomsskatten. Det er således direkte ulogisk at "fattige" angivelig ikke har råd til å betale eiendomsskatt, men inntektsskatt og merverdiavgift har de råd til å betale Ikke det at de ikke har råd, men at det er tyngre økonomisk. Det betyr heller ikke at de har råd å betale inntektsskatt og merverdiavgift, det er bare veldig tungt for noen og byrden av å betale eiendomskatt vil derfor bli større. Blir vanskelig å spare mye til eiendomskatt etter alle regningene er betalt, for da blir jo mange å sitte i nesten minus hver måned fordi alle regninger skal betales.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #20 Skrevet 20. mai 2018 Hvorfor vil du fjerne parlamentarismen? Anonymkode: 6d0d9...b67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå