Gå til innhold

Diett eller kostholdsplan hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter en "diett" vil egentlig ikke kalle det diett men, jeg har prøvd lavkarbo, dette fungerte ikke for meg desverre. Jeg meldte meg også inn i improvinglives her har de jo både kostholdsplan og treningsplan! Men alle matvarene og alt er så sabla dyrt! Jeg er alene og har ikke verdens beste inntekt så der meldte jeg meg ut etter å prøvd det en uke da det ble for dyrt. Jeg er i hovedsak ute etter å gå ned i vekt da en travel hverdag har resultert i alt for mange kilo ekstra! 

Noen som har noen å anbefale?

(Er ikke ute etter svar som "tell kalorier og tren")

Anonymkode: f7f2a...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har blitt litt mer bevist på matinntaket mitt etter en meget lang eksamensperiode etterfyllt av jul, nyttår, bursdag, det tok omtrent aldri slutt med unnskyldinger for å spise kake og drikke brus. Etter jul har jeg ikke trent unormalt mye eller telt kalorier. Jeg har blitt litt bevist på hvor mye jeg legger på tallerkenen. Har startet med å servere meg selv halvparten av hva jeg pleide og spise sakte. er jeg fremdeles sulten når jeg er ferdig spiser jeg mer, men ofte så er jeg ikke det. Jeg må bare gi meg selv tid til å kjenne at jeg blir mett etter et måltid. det funker for meg. kanskje noe for deg å prøve? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en idé å samarbeide med en. Om det er treningsveileder på treningsstudio. Mat inntak og trening hører sammen.

Anonymkode: 92e93...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En travel hverdag burde egentlig gi deg mindre tid til å spise, og dermed lavere vekt.

Skal du ha en kostholdsplan som andre har laget, må du tilpasse deg denne.

Du kan lage en selv. Da vil planen passe til din lommebok, din smak, din timeplan.

De fleste vet hva som utgjør et sunt kosthold, og skjønner at de må spise mindre (og bevege seg mer) hvis de vil ned i vekt.

Hvis du er helt blank/forvirret, start med melk.no  og Kostråd fra Helsedirektoratet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er en idé å samarbeide med en. Om det er treningsveileder på treningsstudio. Mat inntak og trening hører sammen.

Anonymkode: 92e93...b44

Dette koster desverre fornye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød-dietten ;)

Ganske enkelt og relativt billig å følge... 1-2 Knekkebrød til frokost, lunch og kvelds, samt ca 100 g kjøtt til middag, kan ha så mye salat/grønnsaker du vil ved siden av :) 

 

Anonymkode: b1238...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sannsynligvis noen små  dårlige vaner som samlet gjør at du spsier for mye hver dag. Det kan være at du bruker mye smør, mye olje, mye dressinger, sauser eller andre matvarer som har mye kalorier. Det kan være du spiser en porsjon for mye når du egentlig er mett, fordi det var så godt. Det kan være du snacker for mye i helgene. Det kan være du spiser litt mer når du trener, selv om du har gått en slapp tur der du ikke egentlig forbrenner noe særlig

Sånn egentlig kan du spise nøyaktig slik du gjør nå, bare du spiser mindre. Litt mindre middag, litt mindre lunsj. Eller kanskje droppe lunsjen helt og forsøke ikke overspise i andre måltider. Kanskje du kan kutte smøret på skiva, eller dressingen på middagen. Kanskje spise litt mer grønnsaker til middag, litt mindre kjøtt og saus

Det er mange små grep man kan ta, men det er vanskelig å si noe konkret når jeg ikke aner hvordan og hva du spiser

Anonymkode: 887d2...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...