Gå til innhold

Feil pille, mercilon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle ta min daglige p-pille (Mercilon 28) i dag, men når jeg skulle ta den ut, falt to ulike piller ut i stedenfor (altså den jeg egentlig skulle ta, og en pille som jeg skulle t a om ca 2 uker. Jeg valgte å ta en råsjans og ta en av dem. Begge var altså p-piller, ikke sukkerpiller. Gjør dette noen forskjell, og er jeg fortsatt beskyttet mot graviditet?

Inneholder alle «p-pillene» det samme? Vet at sukkerpillene ikke gjør det, men ja.

Hilsen nyskjerrig og småbekymra kvinne!

Anonymkode: 80814...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle pillene er like. Les pakningsvedlegget. 

Anonymkode: 70428...f32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Skulle ta min daglige p-pille (Mercilon 28) i dag, men når jeg skulle ta den ut, falt to ulike piller ut i stedenfor (altså den jeg egentlig skulle ta, og en pille som jeg skulle t a om ca 2 uker. Jeg valgte å ta en råsjans og ta en av dem. Begge var altså p-piller, ikke sukkerpiller. Gjør dette noen forskjell, og er jeg fortsatt beskyttet mot graviditet?

Inneholder alle «p-pillene» det samme? Vet at sukkerpillene ikke gjør det, men ja.

Hilsen nyskjerrig og småbekymra kvinne!

Anonymkode: 80814...d05

Les på felleskatalogen.no, pakningsvedlegget ditt og bruk kondom. 

Anonymkode: 2b091...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercilon er en enfasepille, noe som vil si at alle de aktive pillene inneholder samme mengde hormon. Spiller ingen rolle hvilken av tablettene du tar, så lenge det ikke er sukkerpille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pillene (utenom sukkerpillene selvsagt) inneholder det samme. Det står i pakningsvedlegget 

Anonymkode: 21a09...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Les på felleskatalogen.no, pakningsvedlegget ditt og bruk kondom. 

Anonymkode: 2b091...e3f

Hvorfor i alle dager skal hun bruke kondom? 

 

Så lenge du tar en av dem spiller det ingen rolle. De inneholder det samme alle sammen (unntatt sukkerpillene). 

Anonymkode: 4c9b0...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...