Gå til innhold

Er det trygt å feriere i tyrkia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Familie på 4 som vurderer hvor vi skal på sommerferie. Er Tyrkia ok eller bør det utelukkes?

Anonymkode: 77722...752

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke har problemer med å feriere i et land hvor journalister, politikere og menneskerettighetsaktivister blir fengslet, og du passer på å ikke snakke stygt om Den Store og Svært Nærtagende Diktatorsultanen, burde det gå fint. Det er stort sett trygt for turister der.

Anonymkode: 1b70e...c5c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel aldri vært angrep mot Antalya osv, så det er ingen grunn til at de skal være mer utrygt der enn i andre land ved Middelhavet

Anonymkode: 756bf...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har vel aldri vært angrep mot Antalya osv, så det er ingen grunn til at de skal være mer utrygt der enn i andre land ved Middelhavet

Anonymkode: 756bf...88e

Vel...hmm! Advares særlig mot områder vest for Antalya 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_tyrkia/id2414945/

Anonymkode: 9043e...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Familie på 4 som vurderer hvor vi skal på sommerferie. Er Tyrkia ok eller bør det utelukkes?

Anonymkode: 77722...752

Ville kanskje sett etter alternative steder om mulig akkurat nå 

https://www.aftenposten.no/verden/i/oorGg/Tre-av-fire-bookinger-forsvant-Na-er-det-turistkrise-i-Tyrkia

Anonymkode: 9043e...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel stort sett trygt. Kan mene sitt om de som velger å dra og støtte økonomien til undertrykkende, menneskerettighetsforaktende diktatorer, men sjansen for at det skjer noe med akkurat dere er jo liten.

Anonymkode: 51976...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er trygt, men hvorfor støtter du Erdogan?

Jeg reiser til Tyrkia nettopp for at jeg ikke støtter Erdoğan! Har masse venner i Tyrkia som alle er veldig i mot Erdoğan. De mener at det verste som kan skje Tyrkia, er at turistene svikter. Tenk på alle de som er avhengige av turister der, og som får hele tiden livsgrunnlaget sitt ødelagt dersom turistene uteblir.  

Vi protesterer ikke mot Erdoğan ved å boikotte Tyrkia, for Erdoğan selv ønsker ikke vestlig påvirkning. Han ønsker jo å få føre landet bakover. Han blir ikke bekymret om turistene svikter   men det blir liberale tyrkere. 

Jeg og min familie reiser også i år til Bodrum , som for oss er det beste stedet i Tyrkia. Vet mange er veldig glad i Alanya, men det er ikke vi. Vil si det er helt trygt å reise til Tyrkia, da det turistområdene ikke har vært terrormål. Altså like trygt som å dra til Frankrike,  Storbritannia eller Spania.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke reist til Tyrkia på ferie om jeg så fikk betalt!

Anonymkode: 329b2...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, tirben skrev:

Jeg reiser til Tyrkia nettopp for at jeg ikke støtter Erdoğan! Har masse venner i Tyrkia som alle er veldig i mot Erdoğan. De mener at det verste som kan skje Tyrkia, er at turistene svikter. Tenk på alle de som er avhengige av turister der, og som får hele tiden livsgrunnlaget sitt ødelagt dersom turistene uteblir.  

Vi protesterer ikke mot Erdoğan ved å boikotte Tyrkia, for Erdoğan selv ønsker ikke vestlig påvirkning. Han ønsker jo å få føre landet bakover. Han blir ikke bekymret om turistene svikter   men det blir liberale tyrkere. 

Jeg og min familie reiser også i år til Bodrum , som for oss er det beste stedet i Tyrkia. Vet mange er veldig glad i Alanya, men det er ikke vi. Vil si det er helt trygt å reise til Tyrkia, da det turistområdene ikke har vært terrormål. Altså like trygt som å dra til Frankrike,  Storbritannia eller Spania.  

Jeg og kjenner flere i Tyrkia men de sier det stikk motsatte. Erdogan har jo selv sagt at alle som reiser til Tyrkia støtter han, og at det at de har mye turisme er pga at han er så godt likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Jeg og kjenner flere i Tyrkia men de sier det stikk motsatte. Erdogan har jo selv sagt at alle som reiser til Tyrkia støtter han, og at det at de har mye turisme er pga at han er så godt likt

Er de i opposisjon til ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Familie på 4 som vurderer hvor vi skal på sommerferie. Er Tyrkia ok eller bør det utelukkes?

Anonymkode: 77722...752

Trygt er det, men om det er moralsk forsvarlig for en nordmann å feriere i Tyrkia er en helt annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tirben skrev:

Er de i opposisjon til ham?

Både og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...