Gå til innhold

Plastisk kirurgi og bmi grense


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man skal stramme opp etter vektnedgang må man ha en bli på 27 og det skjønner jeg godt. Men det jeg ikke skjønner er at man kan ha 30 i bmi om man er slankeopperert. Noen som vet hvorfor det er en forskjell der?

Anonymkode: e3daa...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper at det skyldes at de som har tatt slankeoperasjon ofte har hatt høyere BMI i utgangspunktet, enn de som ikke har blitt operert. I tillegg går jo slankeopererte stort sett veldig raskt ned i vekt - 30-35 % av kroppsvekten i løpet av det første året eller noe slikt.

Om det er riktig er en annen sak. Jeg synes heller det burde vært en individuell vurdering, uansett BMI!

Anonymkode: 36e58...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vet jeg ikke, men det er kanskje mer underhudsfett eller mer løs hud generelt på slankeopererte?

 

Jeg er slankeoperert selv og skal til vurdering neste uke. Min BMI er 25,5 så jeg er jo langt under 30, og takk for det.
Har ca 2,5-3 kg løs hud, dvs at når jeg har operert løshuden så går jeg ned nesten ett helt BMI-poeng bare på det. Jeg skal bare operere mage (indre lår om jeg er heldig og får dette også dekket). Tenk på de som har veid 150 kg +, de har sikkert 5-10 kg som må fjernes fra flanke, rumpe, lår, overarm, mage/rygg. Men er det virkelig slik at det er så stor forskjell på kravet? Er det slik overalt?

Anonymkode: 6ba33...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå ikke så merkelig krav spør du meg. Er du slankeoperert går du fort ned og huden vil ha mer problemer med å henge med enn om du går ned uten operasjon. Du vil sannsynligvis også ha mer løs hud, som igjen veier mer.

Anonymkode: eac35...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...