AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #1 Skrevet 18. mai 2018 Ville dere godtatt samvær med barnefar i et kollektiv? Der kvinner og menn deler stue, kjøkken og bad. Barna må dele soverom. Jeg synes dette er ustabilt og vil ikke godta det. Synspunkter? Anonymkode: 491d9...ade
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. mai 2018 #2 Skrevet 18. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere godtatt samvær med barnefar i et kollektiv? Der kvinner og menn deler stue, kjøkken og bad. Barna må dele soverom. Jeg synes dette er ustabilt og vil ikke godta det. Synspunkter? Anonymkode: 491d9...ade Ser ikke problemet. Dessuten bestemmer ikke du over barnefar, han har like mye bestemmelsesrett over barna som deg. Og jeg delte soverom med broren min i mange år, uten at det har satt noen spor.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #4 Skrevet 18. mai 2018 Så hvis de fester og drar med seg ons hjem så skal mine barn høre på dette? Og se på fulle folk og bråk. De skal ikke ta hensyn selv om det bor barn der 8 dager i mnd. De vil jo leve sitt ungkarsliv. Anonymkode: 491d9...ade
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #5 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så hvis de fester og drar med seg ons hjem så skal mine barn høre på dette? Og se på fulle folk og bråk. De skal ikke ta hensyn selv om det bor barn der 8 dager i mnd. De vil jo leve sitt ungkarsliv. Anonymkode: 491d9...ade Dette er det FAR som da tar ansvar for når barna er der. Forstår at du gjerne vil bestemme, men han er like mye forelder som deg, å når barna er hos han er det han som bestemmer. Anonymkode: 5a9dd...9de 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #6 Skrevet 18. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis de fester og drar med seg ons hjem så skal mine barn høre på dette? Og se på fulle folk og bråk. De skal ikke ta hensyn selv om det bor barn der 8 dager i mnd. De vil jo leve sitt ungkarsliv. Anonymkode: 491d9...ade Dette er jo et helt annet spørsmål enn i startinnlegget. Om det er fyll og bråk som er problemet så skriv det da, og ikke at det er et kollektiv. Da får du så mye nyttigere svar. Anonymkode: 20692...a71 14
Morgenrøden Skrevet 18. mai 2018 #7 Skrevet 18. mai 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere godtatt samvær med barnefar i et kollektiv? Der kvinner og menn deler stue, kjøkken og bad. Barna må dele soverom. Jeg synes dette er ustabilt og vil ikke godta det. Synspunkter? Anonymkode: 491d9...ade Helt avhengig av størrelsen på kollektivet, hvordan de som bor i kollektivet kjenner hverandre og hvor de er i livet.Hvis det er folk som er opptatt av fest og moro hver helg, hadde det ikke vært veldig aktuelt. Samværet må foregå på egnet sted. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis de fester og drar med seg ons hjem så skal mine barn høre på dette? Og se på fulle folk og bråk. De skal ikke ta hensyn selv om det bor barn der 8 dager i mnd. De vil jo leve sitt ungkarsliv. Anonymkode: 491d9...ade Du kjenner de som bor i kollektivet siden du vet dette? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #8 Skrevet 18. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er det FAR som da tar ansvar for når barna er der. Forstår at du gjerne vil bestemme, men han er like mye forelder som deg, å når barna er hos han er det han som bestemmer. Anonymkode: 5a9dd...9de Jeg vil vite de bor greit og i et hjem med kun far og barna. At han tar inn flere for å bøte på husleia er jeg i mot ja. Fokuset må være barna. De får mindre plass og pluss de må ta hensyn og. Og voksne har sex, noe mine barn skal slippe høre på. Var det en kjæreste så kunne jeg ikke sagt noe. Men dette er delvis ukjente folk som mine barn ikke kjenner. Anonymkode: 491d9...ade 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, Morgenrøden skrev: Helt avhengig av størrelsen på kollektivet, hvordan de som bor i kollektivet kjenner hverandre og hvor de er i livet.Hvis det er folk som er opptatt av fest og moro hver helg, hadde det ikke vært veldig aktuelt. Samværet må foregå på egnet sted. Du kjenner de som bor i kollektivet siden du vet dette? De er 20 år yngre så de er i festealder ja. Studenter. Vet de fester mye ja. Anonymkode: 491d9...ade 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. mai 2018 #10 Skrevet 18. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis de fester og drar med seg ons hjem så skal mine barn høre på dette? Og se på fulle folk og bråk. De skal ikke ta hensyn selv om det bor barn der 8 dager i mnd. De vil jo leve sitt ungkarsliv. Anonymkode: 491d9...ade Herregud, hvis de gjør ditt og hvis de gjør datt... Hva om barnefar bor alene og drar med seg masse ons hjem og fester og bråker da? Regner med at faren er i stand til å passe på ungene sine?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #11 Skrevet 18. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De er 20 år yngre så de er i festealder ja. Studenter. Vet de fester mye ja. Anonymkode: 491d9...ade "Festealder"? Det er jo mange studenter som ikke fester. Anonymkode: 52430...0be 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #12 Skrevet 18. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil vite de bor greit og i et hjem med kun far og barna. At han tar inn flere for å bøte på husleia er jeg i mot ja. Fokuset må være barna. De får mindre plass og pluss de må ta hensyn og. Og voksne har sex, noe mine barn skal slippe høre på. Var det en kjæreste så kunne jeg ikke sagt noe. Men dette er delvis ukjente folk som mine barn ikke kjenner. Anonymkode: 491d9...ade Så det du vil er å nekte far samvær inntil han har egen leilighet/hus? Det tror jeg du skal få store problemer med å klare gitt! Anonymkode: 2374e...545 4
Morgenrøden Skrevet 18. mai 2018 #13 Skrevet 18. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil vite de bor greit og i et hjem med kun far og barna. At han tar inn flere for å bøte på husleia er jeg i mot ja. Fokuset må være barna. De får mindre plass og pluss de må ta hensyn og. Og voksne har sex, noe mine barn skal slippe høre på. Var det en kjæreste så kunne jeg ikke sagt noe. Men dette er delvis ukjente folk som mine barn ikke kjenner. Anonymkode: 491d9...ade 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er 20 år yngre så de er i festealder ja. Studenter. Vet de fester mye ja. Anonymkode: 491d9...ade Ser av det du skriver at det er far som er utleier. Skjønner at du er bekymret for barna dine, men synes du legger vekt på litt merkelige ting. Tenker at det er helt reelle ting å tenke på når far som skal ha samvær med barna sine, velger å leie ut deler av boligen han skal ha samværet i, men ikke akkurat at de tingene du henger deg opp. Du tillegger leietakerne en hel haug med ganske merkelige egenskaper. I tillegg til at tiltroen til far ikke er spesielt stor. Det kan selvfølgelig være basert på erfaring med han jeg regner med er din tidligere partner. Hadde jeg vært deg ville jeg satt meg ned og trukket pusten godt, og prøvd å finne ut hva som egentlig bekymrer deg. Prøv å skill ut det som har med barna dine å gjøre og det som er overdramatisering som å tillegge leietakerne masse festing hjemme med barna dine tilstede og disse sexlydene. Tenk heller på hvordan det vil påvirke samværet mellom barna deres og faren, og gjør tilslutt en vurdering av om det er noe du har noe med. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #14 Skrevet 18. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Så det du vil er å nekte far samvær inntil han har egen leilighet/hus? Det tror jeg du skal få store problemer med å klare gitt! Anonymkode: 2374e...545 Tja, en kompis fikk beskjed om at dersom han ikke leide en treroms (kontra en to-roms der han hadde sovesofa på stua), så burde han ikke ha samvær, i hvert fall ikke mer enn helgesamvær. Dette var det FVK som kom med. Eksen hans mener for øvrig det er helt greit med en to-roms en periode (han vil gjerne spare opp litt mer penger så han kan kjøpe en tre-roms). Barna delte rom når de bodde sammen også. Anonymkode: 2dd61...f75
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #15 Skrevet 18. mai 2018 At barna må dele rom er uproblematisk, men at de skal måtte forholde seg til en haug med fremmede mennesker når de skal være sammen med faren sin høres ikke greit ut. Anonymkode: 09584...850 3
frekvens Skrevet 18. mai 2018 #16 Skrevet 18. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, en kompis fikk beskjed om at dersom han ikke leide en treroms (kontra en to-roms der han hadde sovesofa på stua), så burde han ikke ha samvær, i hvert fall ikke mer enn helgesamvær. Dette var det FVK som kom med. Eksen hans mener for øvrig det er helt greit med en to-roms en periode (han vil gjerne spare opp litt mer penger så han kan kjøpe en tre-roms). Barna delte rom når de bodde sammen også. Anonymkode: 2dd61...f75 FVK kan ta seg en bolle. Nokk av eksempler på at dem kan ta like mye feil som alle andre. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #17 Skrevet 18. mai 2018 Jeg ser mange potensielle problemer med å ha barn i et slikt kollektiv ja. Altså jeg vet om mange kollektiv for familier, hvor en hel bygård deler kjøkken f.eks. Eller "kollektiv" hvor venner eller familie leier et rom. Men et kollektiv som du beskriver er noe helt annet. Hvor mange skal bo der TS? - Det er mye utskiftning av folk i kollektiv. Kanskje flere nye folk hvert år, som barna må bli kjent med. - Hvor mye besøk har leieboerne? Skal det være regler for besøk? - Bryr leieboerne seg om barn? Har de forståelse for barn, er greie med barn og passer på hva de gjør og sier foran dem? Vil dine barn bli trygg på alle disse menneskene? - Skal det være forbud mot å feste, komme hjem full eller høy, og drasse med ons hjem når barna er der? - Kollektiv har ofte problemer med konflikter mellom de som bor der. Noen bråker, andre tar lang tid på badet, imens mange rydder og vasker veldig dårlig etter seg. Det er ofte frustrasjon. Da må pappan ha overordnet ansvar for at alle gjør rent etter seg når barna er der og at det ikke krangles. - I tillegg har man barna. Hvor gamle er de? Trasser, krangler, gråter eller bråker de mye? De vil jo rote, løpe rundt, kanskje ikke forstå at leieboerne vil ha rommene sine for seg selv eller være i fred? Vil leieboerne ta hensyn til barna? Jeg tror ikke det er mange studenter og unge som gidder å ha ukjente barn i hjemmet sitt, som de må ta så mye hensyn til. Dermed kan gjennomtrekket bli enda større enn i andre kollektiv. Kan ikke far leie ut hele leiligheten og flytte i en mindre/billigere leilighet? Anonymkode: 82df9...4c6 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #18 Skrevet 18. mai 2018 For ikke så altfor lenge siden var det ikke helt uvanlig å vokse opp i et kollektiv der det bodde både voksne og barn, og de barna har såvidt jeg kjenner til klart seg meget godt. Anonymkode: d8ff0...157 3
Måbarefåsiat... Skrevet 18. mai 2018 #19 Skrevet 18. mai 2018 Spørsmålet er vel om barna lider overlast - og det gjør de ikke automatisk fordi om far har roomates. Du kan ikke bestemme over far. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #20 Skrevet 18. mai 2018 Jeg leste en gang at i Danmark var det relativt vanlig at når et par med barn splittet opp flyttet de til kollektiv der flere hadde barn. På den måten fikk de støtte i hverandre, noen handlet, andre passet ungene, de fikk mulighet til å ha en kveld ute, ungene fikk flere å leke med. Dette høres ikke helt ut som det samme, men det kan jo hende at flere i dette kolektive er veldig glad i unger men har valgt å ikke få barn før om noen år og derfor syns det er stas med et barn på besøk innimellom https://www.kk.no/mamma/cathrine-valgte-a-bo-i-kollektiv-med-sonnen---vi-ble-alle-overrasket-over-hvor-bra-det-gikk-69432178http://mementomorii.blogg.no/1476636884__bo_i_kollektiv_med_b.html Anonymkode: 0df9a...f79
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå