Gå til innhold
AnonymBruker

Lavkarbohjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

For noen år siden gikk jeg på lavkarbo med stor suksess, og gikk ned en del i vekt. Jeg har nå gått opp ca 15 kg. Jeg har de siste fire årene spist et "normalt" kosthold med fisk, lasagne, hamburger, salat osv til middag. Litt av alt med andre ord. Jeg har forsøkt å gå ned i vekt ved å telle kalorier, spise magert og variert i tillegg til å trene, men vekta går sakte oppover eller stagnerer, så nå ønsker jeg å gi lavkarbo et nytt forsøk. Forskjellen nå fra forrige gang er at jeg har blitt pescetarianer. Jeg spiser altså ikke kjøtt, men fisk. 

Noen som har tips til middager jeg kan ha på lavkarbokosthold som IKKE inneholder kjøtt. Er usikker på hvor jeg skal få proteinene mine fra? 

Andre tips mottas også med stor takk - er en stund siden sist, så er litt rusten :-) 

Anonymkode: 5ae32...431

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pringle

Det er vel et definisjonsspørsmål, og et verdispørsmål, men mange (spesielt vegetarianere) mener at fisk ER kjøtt. Fisk inneholder like mye protein som kjøtt, men mindre jern enn rødt kjøtt, så jeg ville vært mer opptatt av jern enn av protein. Ved lavkarbo skal du uansett redusere mest på karbohydratene, så du får nok protein om du ikke tuller deg helt bort. Skal du ned i vekt, skal du uansett spise færre kalorier, men å kutte mest på tomme kalorier er hensiktsmessig for de fleste. Spis som ellers, men mindre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her