Gå til innhold

Menn og usikkerhet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vil gjerne høre fra dere menn:

Når dere er i en tidlig del av forholdet, der ting ikke er helt stadfestet, det foregår kanskje fortsatt litt spill og frem -og tilbake.

Føler dere usikkerhet? Den klumpen i magen vi kvinner ofte kan føle når stemningen tilsynelatende forandrer seg, hun svarer kanskje ikke like fort på melding som før f.eks? Analyserer og tenker dere ? Usikre på om hun virkelig vil satse ?

Kvinner er flinke til å dele disse tankene med hverandre. Vi legger ut i det vide og brede om tanker og følelser og kjenner hverandres tankemønstre igjen. Derfor er jeg nysgjerrig på om dere gjør det samme og hvor mye energi som evt. går til dette?

 

Setter pris på ærlige og konstruktive svar :)

Anonymkode: c1d9c...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ? Lærte noe nytt jeg da :fnise:

Anonymkode: c1d9c...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med kvinner er nok dette veldig individuelt. Jeg er en sånn type som legger merke til det meste og har mine teorier, men lar det sjelden styre handlingene mine. Tidlig i forholdet tilpasser jeg både type kommunikasjon, frekvens og mengde slik at vi egentlig får en anledning til å bli kjent i samme tempo. Fra min side klarer jeg fint 10-20 meldinger om dagen (da blir man fort kjent) eller en melding annenhver dag (da tar det lengre tid).

Litt inn i forholdet er et mønster ofte etablert, og det er kun store avvik som jeg tar meg nær av, feks at en kvinne begynner å bli sen på å svare på meldinger (senere enn "normalt"), eller at det begynner å bli vanskelig å konkretisere avtaler etc. Det er da som regel et klart signal på at kvinnen er på vei ut av forholdet. Jeg er en sånn type som da ikke gidder å gå rundt å bekymre meg, og tar da kontakt (helst per telefon) og spør direkte. Som regel får jeg da bekreftet den mistanken jeg har rukket å bygge opp. Jeg kan telle på en finger den gangen jeg tok feil.

Etter et forhold er det også litt kommunikasjon, og her tolker jeg det meste som høflighet og vennskap når en eks "liker" ting på SOME. Men skal innrømme at jeg stusser litt innimellom når en eks ut av det blå sender et søtt bilde av seg selv på fest eller lignende. Noen ganger er det en invitasjon til noe, andre ganger antageligvis bare et ønske om litt oppmerksomhet. Det er bare hyggelig uansett, selv om det innimellom stikker litt selvfølgelig hvis det er fra en kvinne som faktisk valgte å avslutte, men som tydeligvis fortsatt ønsker å ha kontakt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Man merker veldig kjapt når damer bare vil at du skal la dem være i fred. De slutter å snakke ordentlig men jatter litt med deg om du sender meldinger for det er veldig få som vil si det rett ut at de vil stoppe å ha kontakt. Om hun 2 dager på rad bare svarer med noen ord og smileys er det null håp. Synes bare det er merkelig de gangene hvor de helt utav det blå en dag finner ut de vil prøve å starte på nytt igjen, og ta igjen det "tapte" ved å feks sende naken bilder, og så virker de som at de angrer seg noen dager etterpå og gjør det samme på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er riktignok analytiker av type, men jeg liker ikke spill og tull sånn fram og tilbake. Merker jeg at dama trekker seg unna, gjør jeg det samme. Tolker det som at hun har mistet interessen, og går bare videre. Det hender at hun da tar kontakt litt senere og spør hvorfor jeg forsvant, men da er det som oftest for sent. Da har jeg nok mistet interessen. 

Dersom det har gått litt tid, og interessen har gått over til at jeg har blitt glad i henne, derimot... Da analyserer jeg for harde livet. Men deler sjeldent følelser og tanker med andre. Der er jeg altfor dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2018 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg vil gjerne høre fra dere menn:

Når dere er i en tidlig del av forholdet, der ting ikke er helt stadfestet, det foregår kanskje fortsatt litt spill og frem -og tilbake.

Føler dere usikkerhet? Den klumpen i magen vi kvinner ofte kan føle når stemningen tilsynelatende forandrer seg, hun svarer kanskje ikke like fort på melding som før f.eks? Analyserer og tenker dere ? Usikre på om hun virkelig vil satse ?

Kvinner er flinke til å dele disse tankene med hverandre. Vi legger ut i det vide og brede om tanker og følelser og kjenner hverandres tankemønstre igjen. Derfor er jeg nysgjerrig på om dere gjør det samme og hvor mye energi som evt. går til dette?

 

Setter pris på ærlige og konstruktive svar :)

Anonymkode: c1d9c...fcf

Jeg føler veldig mye på den usikkerheten. Jeg har en tendens til å overanalysere meldinger og slikt veldig. Og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver.

Nei, jeg snakker ikke med venner så mye om dette. Jeg har ei venninne som jeg rådfører meg litt med når det er snakk om slikt, og om jeg føler jeg har behov for å bekrefte noe i forhold til noen jeg liker ekstra godt, så gir hun meg et ekstra spark i baken og går meg til å satse. Nå er ikke jeg av typen som satser mye eller dater mye heller, men om jeg virkelig liker noen, så tenker jeg, grubler mye og analyserer alt.

Men jeg er generelt sett av den usikre typen da. Bortsett fra i de forhold som omhandler yrket mitt eller innen for min hovedhobby. Det er mye verre å by på seg selv i forhold til en potensiell partner enn i forhold til yrke/hobby. På sistnevnte område går jeg ofte inn i rollen, mens når det gjelder meg selv, så må jeg være "meg", og da blir jeg mer usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...