Gå til innhold

Sy veske til hardangerbunad


sti9

Anbefalte innlegg

Keg tenker å sy veske til min hardangerbunad nad til neste år. Jeg vet at dette ikke er tilbehør til denne bunaden, men vil prøve uansett. Tenker å bruke noe av mønsteret fra brystduken på vesken. Jeg vet ikke  helt hvordan jeg skal sy den, så trenger litt tips. Noen som vet hvor jeg eventuellt kan finne en oppskrift som jeg kan gå ut i fra? Og noen tips om hvordan jeg kan sy perlene på stoffet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes helt sorte ensfargede vesker med veskelås, hvorfor ha noe glorete når du kan ha en som er lik stakken? 

Jeg synes ikke det er fint med mønster på veskene. Det bryter og med hvordan bunadene har vært. Jeg har lommer i stakken min. 

Anonymkode: 0e0e7...4b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sy svart enkel veske i bunadsveskefasong, som du fester under forkle. 

Anonymkode: ec665...70f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangerbunaden har vel rød veske. Det finnes kurs der du lærer å sy veske. 

Anonymkode: ab9aa...71c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hardangerbunaden har vel rød veske. Det finnes kurs der du lærer å sy veske. 

Anonymkode: ab9aa...71c

Kan du vise et bilde av den her?

Anonymkode: 4a41b...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne på Google. Ellers ligger det plenty av slike veskebilder på nettstedet.

Bunadsveske.jpg

Anonymkode: 97a89...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnannonse som selger veske til hardangerbunad med broderier som har tatt brystduken som utgangspunkt.

Mye flotte forslag å finne om man googler litt. Fant også en blogg som skriver litt om å sy bunadveske (og sy med perler).
 

aaca9dd6c215f09776c39ccb163ec690.jpg

Bull-Sveen har også en artikkel om hvordan man syr med perler, samt forslag og mønster til både brystduk, belte og veske

Endret av Emmelise
la til mer info
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Emmelise skrev:

Finnannonse som selger veske til hardangerbunad med broderier som har tatt brystduken som utgangspunkt.

Mye flotte forslag å finne om man googler litt. Fant også en blogg som skriver litt om å sy bunadveske.
 

aaca9dd6c215f09776c39ccb163ec690.jpg

Problemet er at designet på brystdukene ofte er ulike, så det kan være vanskelig å finne en veske som passer til det designet ts har på sin brystduk

Anonymkode: 97a89...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at designet på brystdukene ofte er ulike, så det kan være vanskelig å finne en veske som passer til det designet ts har på sin brystduk

Anonymkode: 97a89...7ff

Jeg sier ikke ts skal kjøpe en ferdiglaget eller etterligne en som er laget. Bildene i annonsen viser at det er mulig å lage en og man kan brodere med sin egen brystduk som utgangspunkt. Bloggen jeg lenket til viser hvordan man syr selve vesken sammen. Altså er det ingen problemer med å bare kjøre på :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangerbunaden har IKKE veske. Husfliden lager lomme i stakken, mye bedre og ingen risiko for å miste ting. 

Anonymkode: a8e4a...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...