GĂ„ til innhold

17 Mai og trist alene 😱


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag feiret jeg og lille jenta mi 17 mai fĂžr fĂžrste gang for henne, hun er noen mĂ„neder gammel og var med familien min, jeg er eneste som er alenemamma og var faktisk sĂ„ lei meg i byen Idag, sĂ„ alle par og lykkelige familier og det stakk i hjertet mitt, barnefar har bare sluttet Ă„ bry seg om henne og vil ikke se henne engang. Jeg satt resten av ettermiddagen/ kvelden hjemme og prĂžvde Ă„ kose oss men nĂ„ som hun har lagt seg begynte jeg Ă„ grĂ„te, ikke litt men mye.. skjĂžnner ikke hvorfor jeg ble sĂ„nn Idag, trodde det skulle bli en fin dag for oss siden vi egentlig har det bra.  Trenger noen trĂžstende ord fĂžr jeg legger meg, fĂžler meg sĂ„ alene akkurat nĂ„ 😭😭

Anonymkode: 4272f...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med alle lykkelige par og familier? Halvparten av ekteskap blir skilt og mange av de du sÄ idag er skillsmissebarn. Det er mye fasade pÄ 17. mai. Du er ikke mislykket og jeg vil anta du er en god mamma for din lille datter som gjÞr sÄ godt du kan. Det er virkelig godt nok.

Anonymkode: 3bef6...777

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

har du ikke noen du kan ringe akkurat nÄ, ei som betyr mye for deg, fordi det er ikke sunt du skal havne i en sÄnn situasjon der du blir alene med dine tanker. Bare ring en som du forventer du kan fÄ svar i fra. Og si det du har pÄ hjertet og hva du Þnsker fremover. Og sett det som mÄl. 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

GrĂ„ter med deg. Var som om jeg skulle sagt det selv 😱

Sender deg en god klem ❀

Anonymkode: f2554...9ac

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Akkurat nÄ, AnonymBruker skrev:

GrĂ„ter med deg. Var som om jeg skulle sagt det selv 😱

Sender deg en god klem ❀

Anonymkode: f2554...9ac

er du alenemor?

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gjest GoldenLioness
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idag feiret jeg og lille jenta mi 17 mai fĂžr fĂžrste gang for henne, hun er noen mĂ„neder gammel og var med familien min, jeg er eneste som er alenemamma og var faktisk sĂ„ lei meg i byen Idag, sĂ„ alle par og lykkelige familier og det stakk i hjertet mitt, barnefar har bare sluttet Ă„ bry seg om henne og vil ikke se henne engang. Jeg satt resten av ettermiddagen/ kvelden hjemme og prĂžvde Ă„ kose oss men nĂ„ som hun har lagt seg begynte jeg Ă„ grĂ„te, ikke litt men mye.. skjĂžnner ikke hvorfor jeg ble sĂ„nn Idag, trodde det skulle bli en fin dag for oss siden vi egentlig har det bra.  Trenger noen trĂžstende ord fĂžr jeg legger meg, fĂžler meg sĂ„ alene akkurat nĂ„ 😭😭

Anonymkode: 4272f...658

Du er nok inni en liten boble om du tror alle er lykkelige par. Har du lest trÄdene her om 17. mai? Er ikke mange som koser seg glugg ihjel fordi de har partnere. Faktisk er det fÄ lykkelige som koser seg pÄ 17.mai. De fleste foreldre gjÞr det kun for ungene. Hadde vi ikke hatt barn hadde de fleste stÄtt over hele greien ;) 

Jeg er faktisk i et stabilt forhold, men mannen min mÄ som oftest jobbe hele 17. Mai. Han synes det er like greit da han hater 17. Mai like mye som jeg. SÄ her ble det rolig morgen med kos og en liten tur i parken fÞr jeg dro alene pÄ et skolearrangement rett borti gaten. Var der et par timer fÞr ungen ble lei og sÄ dro vi hjem og spiste middag, lekte og sÄ Ä barne tv. Helt :nordvesta:perfekt egentlig.

Du er nok ekstra trist fordi du skulle Þnske du hadde en far til barnet som stilte opp. Og det vil nok kjenne pÄ hver gang det er noen stÞrre begivenheter. Samtidig sÄ mÄ du tenke pÄ at barnet har deg og vet at du stiller opp og elsker det. Og det er det som betyr noe. Heller det enn en uengasjert far eller et ulykkelig forhold.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Det er helt naturlig Ä fÞle det sÄnn. <3

Samtidig sÄ har du all grunn til Ä vÊre stolt over deg selv. Du stikker ikke av, du er der for jenta di og er sikkert en fantastisk god og omsorgsfull mamma. Du er gull verdt, selv om du "bare" er du og savner en mann Ä dele oppgaven med.

Og husk at den livssituasjonen du har i dag, ikke nÞdvendigvis er permanent. Du kommer til Ä mÞte en ny mann med tiden, og ting vil forandre seg.

Jeg var alene med sÞnnen min de fire fÞrste av hans leveÄr. NÄ er jeg samboer med en flott mann som ogsÄ er en super bonus for min sÞnn. Han har ogsÄ en skjÞnn datter fra fÞr som er hos oss annenhver uke, og jeg er gravid med fÞrste felles barn. Livet er godt, og vi er en familie alle fire (snart fem) som feirer hÞytider sammen :) 

Anonymkode: a9a79...f9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Det er mye press pÄ 17 mai, og kanskje det er vanskeligere nÄr man er alenemor med en liten baby...

Jeg selv opplever 17 mai som styrete, slitsom og altfor mye som skal skje pÄ en dag..., men gjÞr det selvfÞlgelig for barna sin del.

Tror ikke det er sÄ perfekt hos andre som det du fÞlte i gÄr. 

Kos deg sammen med jenta di â˜ș

God klem fra meg til deg! 

Anonymkode: 5527e...781

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

HÄper du fÞler deg bedre i dag. 

Jeg mÄ bare si som anonymbruker her oppe, det er vanvittig mye fasade pÄ 17.mai. Folk staser seg opp, avisene er fulle av «regler» for flagg, bunad, pynt og dill og alle skal tilsynelatende fÞlge disse reglene. 

I gatene bruker voksne folk albuene pÄ smÄbarn for Ä komme forbi dem, bunadskledde kjerringer trykker egne unger forrest i kÞen ved isboden, mannen i flosshatt kan du banne pÄ stiller seg foran jenta i rullestol sÄ hun ikke ser noe. 

17.mai handler om de nÊre, ja, men alle virker sÄ opptatt av sine egne nÊre og seg selv at det gjÞr meg kvalm. Se pÄ meg og min bunad og min mann og min unge og jeg smiler og spiser is og se her vi har bord sammen alle 17 nÊre vennene og drikker champagne (Ä Êsj ser du han der i joggebukse?)

SÄ kortsvaret mitt er: nei, det er ikke sÄnn idyll pÄ 17.mai, du bare fÞler det sÄnn fordi du lengter etter det. 

Klem til deg ❀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

39 minutter siden, Invicta said:

HÄper du fÞler deg bedre i dag. 

Jeg mÄ bare si som anonymbruker her oppe, det er vanvittig mye fasade pÄ 17.mai. Folk staser seg opp, avisene er fulle av «regler» for flagg, bunad, pynt og dill og alle skal tilsynelatende fÞlge disse reglene. 

I gatene bruker voksne folk albuene pÄ smÄbarn for Ä komme forbi dem, bunadskledde kjerringer trykker egne unger forrest i kÞen ved isboden, mannen i flosshatt kan du banne pÄ stiller seg foran jenta i rullestol sÄ hun ikke ser noe. 

17.mai handler om de nÊre, ja, men alle virker sÄ opptatt av sine egne nÊre og seg selv at det gjÞr meg kvalm. Se pÄ meg og min bunad og min mann og min unge og jeg smiler og spiser is og se her vi har bord sammen alle 17 nÊre vennene og drikker champagne (Ä Êsj ser du han der i joggebukse?)

SÄ kortsvaret mitt er: nei, det er ikke sÄnn idyll pÄ 17.mai, du bare fÞler det sÄnn fordi du lengter etter det. 

Klem til deg ❀

Amen.. 

 

fÞller det er sÄnn og, jeg er ikke sÄ glad i 17 mai, det handler bare om Ä bruke penger og «vise seg fram». Det med at folk blir litt ekstra uhÞflige pÄ dagen sier jeg meg enig i, er du ikke norsk kan du ogsÄ bare glemme Ä fÞle deg inkludert. Er du alenemamma uten mann blir det kjedelig Ä invitere deg hjem til den perfekte familien vÄr....

Anonymkode: 4272f...658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 17.5.2018 den 22.09, Egenskap skrev:

er du alenemor?

Ja, til tvillinger

Anonymkode: f2554...9ac

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Jeg er ogsÄ alenemor, 100%. Ingen familie Ä feire dagen med. NÄ gÄr datteren min pÄ smÄskolen, og jeg stÄr alene og ser pÄ toget. Vi gÄr alene til skolens arrangement, der stÄr jeg alene mens barnet leker, stÄr selvfÞlgelig og ser pÄ henne da. Prater med noen fÄ bekjente, som avslutter samtalen etter ett par hÞflige minutter for de skal se etter mann, barn, besteforeldre, onkler etc. Og her stÄr jeg da. Kjenner det er trist og leit, sÄ jeg skjÞnner deg veldig godt TS. Det jeg merker er at det blir litt mindre trist med Ärene faktisk, iÄr var det mindre trist Ä se toget enn igjor f.eks. Datteren min vet ikke om noe annet, og vil vÊre sammen med meg sÄ forelÞpig har hun det veldig fint. 

Anonymkode: 8ae77...d7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Meg som skrev over...TS du skriver at jente de bare er noen mnd gammel, du har sikkert mye hormoner i kroppen enda som gir deg mere sterkere fÞlelser akkurat nÄ, og er kanskje en av grunnene til at jeg fÞlte dette temaet bedre for hvert Är.

Anonymkode: 8ae77...d7c

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PĂ„ 18.5.2018 den 0.32, AnonymBruker skrev:

Det er helt naturlig Ä fÞle det sÄnn. <3

Samtidig sÄ har du all grunn til Ä vÊre stolt over deg selv. Du stikker ikke av, du er der for jenta di og er sikkert en fantastisk god og omsorgsfull mamma. Du er gull verdt, selv om du "bare" er du og savner en mann Ä dele oppgaven med.

Og husk at den livssituasjonen du har i dag, ikke nÞdvendigvis er permanent. Du kommer til Ä mÞte en ny mann med tiden, og ting vil forandre seg.

Jeg var alene med sÞnnen min de fire fÞrste av hans leveÄr. NÄ er jeg samboer med en flott mann som ogsÄ er en super bonus for min sÞnn. Han har ogsÄ en skjÞnn datter fra fÞr som er hos oss annenhver uke, og jeg er gravid med fÞrste felles barn. Livet er godt, og vi er en familie alle fire (snart fem) som feirer hÞytider sammen :) 

Anonymkode: a9a79...f9f

Det er jo ikke akkurat noen trÞst for henne at du mÄ gni det inn at du er sÄ lykkelig med den flotte mannen din og at dere selvfÞlgelig ganske tidlig i Þrska uten Ä kjenne hverandre og bare fÞlelser som gÄr over fÄ et felles barn, himler bare. Det er ikke sÄnn for alle vet du, det er ikke for alle at det blir en lykkelig og kjÊrlig saga, som flere her pÄ kg gjÞr og i de dumme filmene. 

Til Ts: vet Ässen du har det. Det skal ikke vÊre lett Ä vÊre alene pÄ 17.mai uten noen som bryr seg, eller ikke gidder bryet Ä sende en meld engang. Og du har jo blitt alenemor med en mann som ikke bryr seg, vet ikke hva jeg skal si da det finnes en del som er sÄnn og du vil mÞte flere av de, det har jeg. Vi lever i en kynisk verden, der han enten stikker eller ikke bryr seg fordi han driter i oss og ikke vil ha barn med «feil» dame. Du er i hvert fall gull verdt og han fortjener ikke dere. Du har i hvert fall jenta di som er velskapt og frisk.

Anonymkode: d5f9e...cbb

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...