Gå til innhold

Pollenallergi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen blir sengeliggende hver vår, altså sover hele tiden han ikke er på jobb. Hoster og føler seg slapp. Har tatt tester for å sjekke om det kan være pollenallergi, men ga ingen utslag, ei heller vitaminer etc. Kan det virkelig være pollenallergi likevel? Og blir man så dårlig av det?? Hanor det, men jeg vet ikke selv. Begynner å bli veldig slitsomt å være i praksis alenemor flere mnd i året ☹️ 

Anonymkode: 73167...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen blir sengeliggende hver vår, altså sover hele tiden han ikke er på jobb. Hoster og føler seg slapp. Har tatt tester for å sjekke om det kan være pollenallergi, men ga ingen utslag, ei heller vitaminer etc. Kan det virkelig være pollenallergi likevel? Og blir man så dårlig av det?? Hanor det, men jeg vet ikke selv. Begynner å bli veldig slitsomt å være i praksis alenemor flere mnd i året ☹️ 

Anonymkode: 73167...0b9

Flere måneder i året? Han bør snakke med legen igjen. Eller han kan prøve reseptfrie antihistaminer på apoteket. Er det allergi vil han merke forbedring etter noen døgn, maks ei uke. 

Anonymkode: ae10b...c11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kraftig pollenallergi, visste det ikke når jeg gikk til legen etter å ha vært skikkelug dårlig noen uker. Jeg hadde også knasket antihistaminer ca en uke uten hell. 

Lang historie kort: nå tar jeg antihistaminer hele året. Dersom jeg kjenner noe tar jeg ekstra dose. Eneste som virker på meg, til en viss grad. 

Så nei - det er ikke alltid det virker med antihistaminer. Med meg konkluderte de med at reaksjonen er så kraftig og setter seg så godt at antihistaminer ikke virker 'akutt' på meg, og det var derfor jeg ikke fikk dempet reaksjonen den sommeren jeg var dårlig og de ikke helt skjønte hva som var galt. 

Anonymkode: feca0...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kraftig astma/pollenallergi frem til jeg var ca. 25. Da forsvant det over et par år. Mine symptomer var alltid mye snørr og tårer - og jeg kunne være kraftig utslått når det sto på som verst, men det kunne være veldig ulikt fra dag til dag. Det involverte aldri hoste for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gresspollenallergi, og jeg har røde øyne som renner og klør, tett nese, som renner og kløe i halsen. 

Anonymkode: 23feb...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir trøtt av medisinene.

Anonymkode: 23feb...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare dårlig. Kjennes ut som influensa er på gang. Klør ikke og renner ikke og nyser ikke. 

Anonymkode: feca0...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kraftig pollenallergi, visste det ikke når jeg gikk til legen etter å ha vært skikkelug dårlig noen uker. Jeg hadde også knasket antihistaminer ca en uke uten hell. 

Lang historie kort: nå tar jeg antihistaminer hele året. Dersom jeg kjenner noe tar jeg ekstra dose. Eneste som virker på meg, til en viss grad. 

Så nei - det er ikke alltid det virker med antihistaminer. Med meg konkluderte de med at reaksjonen er så kraftig og setter seg så godt at antihistaminer ikke virker 'akutt' på meg, og det var derfor jeg ikke fikk dempet reaksjonen den sommeren jeg var dårlig og de ikke helt skjønte hva som var galt. 

Anonymkode: feca0...72a

Du er klar over at du kan ta vaksine? Det er et program som varer over 3 år der man gradvis blir bedre og så kan man i 10 år etter det være helt fin. De skal visst komme i tabletter også, men både sprøyte og tablettene koster en del penger for det dekkes ikke av helfo. 

Anonymkode: bd1f1...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at du kan ta vaksine? Det er et program som varer over 3 år der man gradvis blir bedre og så kan man i 10 år etter det være helt fin. De skal visst komme i tabletter også, men både sprøyte og tablettene koster en del penger for det dekkes ikke av helfo. 

Anonymkode: bd1f1...3da

Jeg er inne i første år av vaksine ja, i tablettform. 

Anonymkode: feca0...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han sjekket seg for astma?

Anonymkode: bd689...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for astma, han har bestilt ny legetime i dag for å ta flere undersøkelser 😊

Anonymkode: 73167...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han burde ta utvidet allergitest hos spesialist. Det måtte jeg. Blir helt slått ut av allergi. Men det var først når jeg kom til spesialist det viste seg på testene. Hoste kan være allergi astma. Det får jeg bare når jeg er helt slått ut av allergi. Trøtt blir jeg uansett om jeg tar allergimedisin eller ikke. Det er som å ha influensa. 

Anonymkode: 36e17...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen blir sengeliggende hver vår, altså sover hele tiden han ikke er på jobb. Hoster og føler seg slapp. Har tatt tester for å sjekke om det kan være pollenallergi, men ga ingen utslag, ei heller vitaminer etc. Kan det virkelig være pollenallergi likevel? Og blir man så dårlig av det?? Hanor det, men jeg vet ikke selv. Begynner å bli veldig slitsomt å være i praksis alenemor flere mnd i året ☹️ 

Anonymkode: 73167...0b9

Det sies at nå om dagen kan de ute allergi også reagere.

Anonymkode: a1163...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...