Gå til innhold

Hvordan vaske hvite sokker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kaster dem alltid i vaskemaskinen med annet hvitt tøy, 60 grader og vaskemiddel for hvite klær. Likevel er de fremdeles "skitne" når de kommer ut av vaskemaskinen :dry:

Anonymkode: c1f12...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaster dem alltid i vaskemaskinen med annet hvitt tøy, 60 grader og vaskemiddel for hvite klær. Likevel er de fremdeles "skitne" når de kommer ut av vaskemaskinen :dry:

Anonymkode: c1f12...da6

Jeg pleier å bløtlegge de en liten stund med Wanish gold, før jeg hiver de i vaskemaskinen og de blir kritthvite hver gang. 

Anonymkode: 921ec...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaster dem alltid i vaskemaskinen med annet hvitt tøy, 60 grader og vaskemiddel for hvite klær. Likevel er de fremdeles "skitne" når de kommer ut av vaskemaskinen :dry:

Anonymkode: c1f12...da6

Da  ruker du sokkene for lenge før du vasker dem, har for skittent fottøy/sko, elelr for mye møkk på gulvene dersom du går på sokkelesten hjemme/borte. 

Du får enten vaske sokkene oftere, eller bruke innesko. Alternativt bløtlegge sokkene før vask.

Anonymkode: c9fee...393

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker på 40 grader og får strålende hvite sokker hver gang. På 60 grader blir de grå og pappaktige etter få vask. Men sko bør også vaskes, høres ut som du har for møkkete sko, for møkkete/ støvete inne, eller bruker sokkene for lenge. Eller går med sokker ute, da blir de ekstremt møkkete.

Anonymkode: 053a1...329

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite klær er som oftest farget hvite, så om du vasker de feil, på f-eks for høy temperatur, så blir de grå og misfarget. 

Anonymkode: e0292...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...