Gå til innhold

Drektig ungkatt


Nera

Anbefalte innlegg

Katten fylte 1 år 11.mai. Hun har ekstremt løpetid, snakker mye. Var så uheldig å glemte å lukke døra, så nå har hun gått ut og kommet tilbake. Hun har mistet helt løpetiden 100% veldig fort. De andre gangene hun har hatt løpetid går det skate og skate over, det kommer lzm ikke brått på som det gjore nå. Lurer på om hun har parret seg? kan hun i såfall være drektig etter 1 parring? hun er liten av størrelse. Om det blir kattunger beholder vi 1 og gir resten til i slekta og famile. spørsmålet er : Siden det plutselig ble helt borte med løpetid, kan det hende hun har parret seg og mister katter løpetid om de har parret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i alle dager klarer ikke folk å forstå hvorfor det er viktig å kastrere katter?? Fordi dere vil ha en kattunge selv? Fordi katten er jo så pen og snill? Gaaaad! 

Ja katten er mest sansynlig drektig. 

Anonymkode: 379ed...dd8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir nok kasterert om det blir noen kattunger.På min side er det helt greit at akkurat MIN katt skal få lov til å ha kattunger. Spør du hvorfor så skal det ikke spres. Jeg skal beholde 1 og kastere når den er ung nok, også kommer jeg til å be de jeg gir til gjøre akkurat det samme. De er i famile så jeg vet veldig godt at de kommer til ett godt hjem med gode mennesker. Vet jo faktisk ikke 100% at hun er drekitg, da vi har flyttet og kommet til ett sted der det ikke er så mange katter, i tillegg er det gjerer rundt huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror denne brukeren har laget profil for å provosere katteeiere. For ikke mange timene siden hadde katten smittsomme epilepsianfall.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med katten til veterinær for undersøkelse. Er den drektig kan dyrlegen abortere og sterilisere samtidig. Det kryr av hjemløse katter som trenger et hjem som familien din kan få gratis.

Anonymkode: d0dda...05f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Macro skrev:

Tror denne brukeren har laget profil for å provosere katteeiere. For ikke mange timene siden hadde katten smittsomme epilepsianfall.

Hvis du snakker om min katt så nei? Jeg spurte om det sykdomt var smittsomt, min har ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med katten til veterinær for undersøkelse. Er den drektig kan dyrlegen abortere og sterilisere samtidig. Det kryr av hjemløse katter som trenger et hjem som familien din kan få gratis.

Anonymkode: d0dda...05f

Det er ikke alle som er lyst på de kattene. Det er mange katter i norge, men dette har ingen med det å gjøre unansett. Det er fordi de ikke har ett hjem, men kommer den hos en familie blir det kun den og det blir ikke alvet videre, om det blir slik blir aldri katten hjemeløs for den gis ikke bort til noen andre enn familem og de blir kasterert når de er unge nok. Pluss at de dør når de dør så det kommer ikke til å komme flere katter ut av det, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunnkattene merker ikke selv at hun har hatt eggløsning (det er det som skjer under akten). Men hannkatten  gjør, og viser ofte at de mister interessen.

Så nei, plutselig avbrudd av løpetid trenger ikke bety at hun er drektig. Hvis hun har hatt løpetid i noen dager kan den være over rett og slett.

Men ingen garanti for noe, og katten er i yngste laget for kattunger. Blandt rasekatter anbefales det ikke å sette kull på hunnkatten før den er halvannet.

Anonymkode: c89b8...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hunnkattene merker ikke selv at hun har hatt eggløsning (det er det som skjer under akten). Men hannkatten  gjør, og viser ofte at de mister interessen.

Så nei, plutselig avbrudd av løpetid trenger ikke bety at hun er drektig. Hvis hun har hatt løpetid i noen dager kan den være over rett og slett.

Men ingen garanti for noe, og katten er i yngste laget for kattunger. Blandt rasekatter anbefales det ikke å sette kull på hunnkatten før den er halvannet.

Anonymkode: c89b8...b67

Katten er absolutt ikke i yngste laget for kattunger nei. Det er ikke uvanlig at katter som er året får kattunger. For tidlig, ja, men ikke uvanlig.

Anonymkode: 379ed...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nera skrev:

Hun blir nok kasterert om det blir noen kattunger.På min side er det helt greit at akkurat MIN katt skal få lov til å ha kattunger. Spør du hvorfor så skal det ikke spres. Jeg skal beholde 1 og kastere når den er ung nok, også kommer jeg til å be de jeg gir til gjøre akkurat det samme. De er i famile så jeg vet veldig godt at de kommer til ett godt hjem med gode mennesker. Vet jo faktisk ikke 100% at hun er drekitg, da vi har flyttet og kommet til ett sted der det ikke er så mange katter, i tillegg er det gjerer rundt huset.

Alle uansvarlige katteeiere synes vel at det er greit at akkurat deres katt får unger, det er alle de andre som skal kastrere og vre ansvarlige... 

Anonymkode: 04a2a...46e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hunnkattene merker ikke selv at hun har hatt eggløsning (det er det som skjer under akten). Men hannkatten  gjør, og viser ofte at de mister interessen.

Så nei, plutselig avbrudd av løpetid trenger ikke bety at hun er drektig. Hvis hun har hatt løpetid i noen dager kan den være over rett og slett.

Men ingen garanti for noe, og katten er i yngste laget for kattunger. Blandt rasekatter anbefales det ikke å sette kull på hunnkatten før den er halvannet.

Anonymkode: c89b8...b67

Jeg er oppdretter av rasekatter, og som regel parrer kattene i noen dager før hannen går lei... Men som du skriver, hukattene slutter ikke å løpe selv om de har blitt drektige på første forsøk.

Og jeg er helt enig, hun er i yngste laget, mine er minst halvannet før de blir parret første gang, som regel to. 

Anonymkode: 04a2a...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uansvarlig katteeier du er!

Anonymkode: 94c43...627

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Raiu skrev:

Troll eller ei.... Hvem enn som leser....

KASTRER KATTEN DIN

(;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner.
/lillesky (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...